telfort internet

• 23 januari 2013
  • 5 reacties
  • 2015 keer bekeken

Badge
ik wil een sitecom kasje kopen een router verstreker een x5 wat moet ik precies allemaal doen dan hoef ik alleen aan te sluiten en het is klaar want in de winkel zeiden ze tegen me dta ik het telfort draadloos moet uit zetten en op het sitecom kasje aan moet zetten hij zij het zo onduidelijk dat ik er nix meer van snap heb er niet veel ver stand van dit is mij vraag

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@gabber010,

Welkom op ons forum!

Je kunt de router aansluiten door middel van een ethernetkabel om daarmee de draadloze verbinding uit te breiden.

Henk
Badge
er is ij verteld dat ik me draadloss netwerk moet uit zetten op de telfort modem en op die nieuw  router moet aand an als ik er 1 van sitecom neem x5
Reputatie 8
Badge +16
Waarom wil je een sitecom router gaan gebruiken?
Badge
Ik heb met me PlayStation 3 slecht bereik heb maar 20% we hadden eerst een Aude kastje maar die stond ergens anders maar ze zeiden als je hem bij je telefoon zet is beter nou niet dus ps 3 gewoon geen bereik
Badge
Hallo Gabber010,

Je moet even het programma inSSIDer downloaden en installeren op je computer.
Hiermee kun je zien welke WLAN routers er in de buurt actief zijn en hoe sterk die bij jou worden ontvangen.
Als het op een bepaald kanaal (0 t/m 13) te druk is, kun je voor je eigen modem een ander kanaal kiezen waar het wat "rustiger" is.

Check ook gelijk ook in je modem de /n optie voor het 802.11 protocol is aangezet. Jouw router werkt dan over meerdere kanalen en de snelheid kan oplopen tot 300 Mbps in plaats van 54 Mbps als de /n optie uitstaat.

Als je een Zyxel P-2812HNU-F1 hebt kun je de instelling wijzigen in je browser op adres 192.168.1.254. Het standaard wachtwoord is 1234. Ga dan naar Network Settings -> Wireless. Hier kun je de Mode Select op 802.11 b/g/n instellen.
Met inSSIDer kun je vervolgens controleren of de ontvangst van jouw router over meerdere kanalen loopt en de kurve die je ziet veel breder is. Je internetverbinding zal nu ook veel sneller zijn.

Reageer