Tablet verbind niet met wifi

• 14 augustus 2017
  • 32 reacties
  • 5003 keer bekeken

Wij hebben via marktplaat een tablet gekocht. Nu wouden we hem verbinden met de wifi..we zien het wifi netwerk na het invoeren wachtwoord staat er verbinden. Dan krijg ik opgeslagen en beveiligs met. Het alles gereset andere kanalen geprobeerd maar niks werkt. De tablet verbind wel op een.openbaar netwerk in de buurt.

32 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Als je een tablet op Marktplaats koopt is het advies om deze bij ingebruikname eerst terug te zetten naar fabrieksinstellingen, als de vorige eigenaar dat al niet gedaan heeft...
Dat hebben we gedaan maar nog deed hij het niet
Reputatie 8
Badge +19
Heb je de modem een harde reset gegeven met het verzonken knopje op de achterkant..?
Of heb je hem alleen uit- en weer aangezet..?
Welke modem heb je..?
We hebben de modem een hard reset gegeven. Een v8 modem
Reputatie 8
Badge +19
Tja, dan wordt het lastig..
Je weet zeker dat je het wif-wachtwoord goed invoert..?
Men kan zich nog wel eens vergissen tussen de 0 (nul) en de hoofdletter O en de hoofdletter I (ie) en de kleine letter l (el).
Die zien er in het wachtwoord precies hetzelfde uit.
Ja alle wachtwoorden zijn goed. Ik had hem zelfs nog aangepast. Zodat ik me eigen niet kon vergisse
Reputatie 8
Badge +19
Heb je die tablet (welk merk en type is het trouwens?) op Marktplaats 2e hands gekocht of nieuw..?
Bij een gebruikte tablet is het mogelijk dat de verkoper hem juist om deze reden te koop heeft aangeboden... :8
Nee daar deed hij het gewoon. Want hij verbind wel met een wifi punt hier in de buurt
Is 2de hands merk is dserve dsrv 9708c
Reputatie 8
Badge +19
Niet de meest gangbare tablet qua merk... ;)
Is ook al weer vier jaar geleden op de markt gekomen.
Krijg je een melding 'Authenticatieprobleem'..?
Het kan veroorzaakt worden door een compatabiliteitsprobleem met de wif-hardware van de V8 modem...
Als ik het wachtwoord in vul krijg ik verbinden. Dan zakt het wifi singaal en staat er opgeslagen en beveiligd
Reputatie 8
Badge +19
En dat doet hij iedere keer als je op 'Verbinden' drukt..?
En hij geeft dan geen authenticatiefout melding..?
Ja dat doet hij iedere keer. Als ik ga verbinden is het vol wifi dan zakt hij naar 1 streepje en dat gaat hij naar opgeslagen en beveiligd
Reputatie 8
Badge +19
Misschien zit je met je netwerk op een té druk wifikanaal...
Heb je de modem al eens op een ander kanaal gezet..?

Lees onderstaand topic eens en volg de gegeven adviezen op.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm
Ja heb ieder kanaal al geprobeerd
Reputatie 8
Badge +19
Ja heb ieder kanaal al geprobeerd
Een mogelijk oplossing zou zijn om een losse wifirouter aan te schaffen en deze aan te sluiten op de modem.
Deze gebruik je dan voortaan voor al je wifi-devices in huis en de wifi werkt dan sowieso beter dan die van de V8... want zoals bekend is deze niet geweldig...
En waar zou ik die kunnen.kopen
Reputatie 8
Badge +19
En waar zou ik die kunnen.kopen
Online...

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Wifi+routers

Zoek het in de niet te dure routers van pak 'm beet €50,- tot €75,-...
Deze zijn vaak meer dan voldoende voor normaal thuisgebruik en hebben meestal ook al wifi in de 5 Ghz band.
Is er verder niks wat ik in de.modem zelf kan veranderen dat hij hem.toch pakt. Heb namelijk een erg teleurgesteld zoontje aangezien die tablet zijn kado was voor zijn verjaardag
Want ik denk dat het aan de v8 modem ligt mijn moeder heeft de zelfde modem en daar verbind hij ook niet
Reputatie 8
Badge +19
Is er verder niks wat ik in de.modem zelf kan veranderen dat hij hem.toch pakt. Heb namelijk een erg teleurgesteld zoontje aangezien die tablet zijn kado was voor zijn verjaardag
Niet dat ik weet, ik heb alle mogelijkheden die ik ken met je doorgenomen...
Misschien is er iemand die meeleest die nog een briljant idee heeft..?
Reputatie 8
Badge +19
Want ik denk dat het aan de v8 modem ligt mijn moeder heeft de zelfde modem en daar verbind hij ook niet
Dat zei ik al, de wifi-hardware van de tablet is kennelijk niet compatible met de wifi-hardware van de V8.
Dat komt wel eens voor, zeker bij devices van een 'exotisch' merk.

Je kan Telfort eens héél lief aankijken en vragen of dit een reden is om de V8 om te ruilen voor een V10 modem... :8
En de v10 heeft die problemen niet
Reputatie 8
Badge +19
En de v10 heeft die problemen niet
Dat lijkt me sterk en daar ga ik dan ook niet van uit, ik heb daar nooit klachten over gelezen i.c.m. bepaalde tablets.
De tablet wil ook goed werken met andere wifi-netwerken dus ik hou dit op een toevalstreffer.
Daarnaast is de V10 ook nieuwer dan de V8 en heeft deze andere hardware aan boord dan de V8.

De V10 wordt door Telfort echter alleen onder strikte voorwaarden geleverd dus de vraag is of Telfort vindt dat jouw probleem aan die voorwaarden voldoet.

Lees ook:

https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 8
Badge +11
...Misschien is er iemand die meeleest die nog een briljant idee heeft..?

Ik lees al de hele tijd mee, maar sorry nee.
Reputatie 8
Badge +11
Misschien toch wel, hoewel dan ook weer niet briljant.

@Leonover
Is er iemand, of misschien een telefoonwinkel (van Telfort?) in de buurt waar je het op een v10 kunt testen? Dan zou je zekerheid hebben.

Reageer