beantwoord

Tablet maakt geen Wifi verbinding

  • 20 april 2016
  • 1 reactie
  • 1991 keer bekeken

We hebben sinds een paar maanden telfort glasvezel, bevalt goed.
Maar helaas maakt de tablet (Samsung Galaxy) geen verbinding met Wifi.
En eerlijk gezegd was dat ook al zo de laatste maanden voordat we Telfort hadden (bij Ziggo). Daarvoor een jaar prima gewerkt.
Steeds als ik probeer verbinding te maken, komt er heel kort 'verbinden' te staan, en dan meteen 'opgeslagen, beveiligd'.
De laptop, mobiele telefoons etc. werken prima en de signaalsterkte is uitstekend, dus aan verbinding, modem etc lijkt het niet te liggen.
Ik heb de tablet al gereset en herstart, wel 100 keer opnieuw het wachtwoord ingevoerd (correct met hoofdletters etc). Maar het baat niet.
Vreemd genoeg neem ik de tablet vandaag mee naar werk om een college ernaar te laten kijken en daar pakt hij de Wifi wel (kreeg ook een iets ander inlogscherm met identiteit, anonieme identiteit). Bij thuiskomst met goede hoop opnieuw gekeken, maar wederom hetzelfde euvel.

Ik ben geen ICTer en weet niet hoe ik het moet oplossen.
We denken erover om maar een nieuwe tablet te kopen (geen Samsung meer), maar is er geen oplossing mogelijk?

Vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 20 april 2016, 22:54

Mijn samsung tablet doet het prima op wifi.
Heb je je wifi thuis al eens "vergeten" en daarna opnieuw aangemeld?

Hier een uitgebreide help
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/veelvoorkomende-problemen-het-verbinden-van-je-android-tablet-via-wifi/
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Mijn samsung tablet doet het prima op wifi.
Heb je je wifi thuis al eens "vergeten" en daarna opnieuw aangemeld?

Hier een uitgebreide help
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/veelvoorkomende-problemen-het-verbinden-van-je-android-tablet-via-wifi/