beantwoord

Standaard gateway niet beschikbaar (de zoveelste....)

• 22 maart 2020
  • 22 reacties
  • 569 keer bekeken

Badge

Na aanschaf nieuwe HP laptop continu onderbroken wifi signaal. Dan opnieuw verbinding maken en dan kan ik weer 4 minuten online. Alles geprobeerd van resetten modem experia v8, nieuwe drivers geinstalleerd, energiebeheer uit. Kortom al 4 dagen bezig om fatsoenlijk te kunnen internetten maar helaas. Dit probleem doet zich alleen voor op de nieuwe laptop. Ook bekabeld aansluiten maakt geen verschil. In deze HP zit een realtek driver. Op een andere half jaar oude HP laptop doet zich dit probleem niet voor, deze heeft een Intel driver….heeft het hier iets mee te doen ???

Alle topics doorlopen en geprobeerd maar het maakt geen verschil…..

icon

Beste antwoord door daamenr 1 april 2020, 19:17

Vooralsnog heb ik een stabiel internet en Wi-Fi op dit moment.... ik hou het nog even in de gaten en koppel morgen of overmorgen nog even terug. 

Bekijk reactie

22 reacties

Hallo @daamenr , als je rechtsonder in de taakbalk met de rechter muis knop op het verbindingsicoon klikt klik je daarna op netwerk en internetinstellingen openen, daarna klik je onderaan op netwerk opnieuw instellen, dat helpt meestal.

Badge

Hallo @JanD . Dat helpt helaas maar voor een paar minuten daarna weer foetsie... wel verbonden maar geen internet.  Blijf het vreemd vinden met 2 vergelijkbare laptops op tafel dat een ene met Intel gewoon blijft draaien en de nieuwere met realtek continu verbinding verliest. 

Badge

@Telfort Kan dit aan de experia modem liggen? Het is om gek van te worden.....

Badge

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? 

@Telfort  graag reactie aub

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @daamenr, welkom. 

Een nieuwe laptop dus, alleen deze heeft moeite met het het internet. Zowel bekabeld als de WiFi valt de verbinding weg? Je hebt al veel geprobeerd, maar alles zonder succes. :( Mag ik eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Badge

Hallo Bart. Zoals gevraagd profiel aangevuld. Echter ben ik zelf pas vanavond in staat weer te kijken... alvast bedankt voor je hulp. Daar wordt gewaardeerd

Badge

Nog iets kunnen controleren of gevonden @Bart - Telfort 

Reputatie 1
Badge

Wat mij opvalt  dat dit probleem alleen voorkomt bij nieuwe laptops van HP.

Badge

Hallo @joker 

Dat is mij na dagen zoeken ook opgevallen maar biedt mij nog geen oplossing natuurlijk.... heb mijn eerste hoop op Telfort gezet. Anders zit er niets anders op dan HP te gaan contacten....

Reputatie 8
Badge +11

Met jouw verbinding is helemaal niets mis. Dus lijkt toch echt in de samenwerking met de laptop te liggen. Ik ben dan wel even benieuwd wat HP hier op te zeggen heeft. Mogelijk hebben zij een idee. Wellicht kan je voor de zekerheid toch nog eens het modem resetten

Lijkt mij een driver probleem, heb je de driver van HP of van de site van Realtek?

Kan ook zijn dat die door een power safe programma word uitgeschakeld.

Badge

@Doornekamp33 ik heb zowel de driver van hp als die van realtek geïnstalleerd. Beide opties maken geen verschil helaas…

@Bart - Telfort ik ga zsm HP zelf benaderen. 

Reputatie 1
Badge

Ik kan me nog herinneren dat er jaren geleden hetzelfde probleem was met toen een zeer duidelijke oplossing,het waren instellingen in de laptop.Ik kan het helaas niet terugvinden.

Op het KPN-forum kom soortgelijke vragen tegen met typisch HP-materiaal.

Badge

@joker Da's nou heel jammer🤣

@JanD klopt, daar heb ik ook gezocht naar een oplossing, helaas niets gevonden buiten resetten modem, drivers installeren etc. Allemaal al gedaan zonder resultaat...

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben benieuwd wat HP te zeggen heeft. Dit moet toch op te lossen zijn lijkt mij. 

Reputatie 1

Misschien domme vraag maar is je windows up-to-date? Dan bedoel ik de nieuwste windows versie? En is het alleen bij internetten of ook downloaden buiten de browser om? En gooi eens overbodige HP app eraf? Die kunnen wel eens dwars liggen.

Reputatie 8
Badge +16

Met printers was heel vaak het probleem dat het vinkje aan stond bij IPv6, haal die eens weg bij eigenschappen van je netwerkadapter.

Badge

@doc-dutch het is te pas en te onpas... maakt niet uit wat ik doe. Windows is up to date. 

@Bart - Telfort ik ben nu een dag in de weer met HP klantenservice. Zojuist opnieuw de connection optimizer opnieuw geïnstalleerd. Nu even testen of dit verschil maakt

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben heel benieuwd. En werkt de tip van Tuut-Tuut ook? Heb je dat ook getest?

Badge

Vooralsnog heb ik een stabiel internet en Wi-Fi op dit moment.... ik hou het nog even in de gaten en koppel morgen of overmorgen nog even terug. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat klinkt goed. Hopelijk blijft dat ook zo. :)

Reageer