beantwoord

Sta op het punt mijn modem met een hamer te bewerken, helemaal gehad met Telfort en het modem.

• 12 maart 2016
  • 6 reacties
  • 796 keer bekeken

Ik heb het echt helemaal gehad met het modem, ik sta echt op het punt om over te stappen naar een andere provider maar om de een of andere reden zweert mijn vader dat Telfort wel goed is.

Ik heb ongeveer een jaar geleden een topic aangemaakt waarin ik vertelde dat mijn modem, Zyxel P-2812HNU-F1, super wisselvallig is als het komt naar snelheid over de wifi, ik heb alle tests uitgevoerd, de drukte in de omgeving gecontroleerd, de modem op het juiste kanaal gezet, zo min mogelijk rotzooi rondom de modem en zo maar door.

Hoewel ik alles heb gedaan valt het internet regelmatig weg, als je probeert met 2 personen of meer de wifi te gebruiken kan je liever naar de plaatselijke internet cafe in de buurt lopen en je dingen daar regelen want dat is veel sneller, proberen om met meerdere mensen de wifi te gebruiken is zo ongeveer hetzelfde als dat je met een volle auto met een 0.9 l motor een berg probeert te beklimmen, je komt uiteindelijk wel boven maar het is ondertussen al 5/10 jaar verder.

Ik heb het echt totaal gehad met de wifi, modem is zo vaak gereset dat het niet meer bij te houden is, online spelen met de Playstation is een al lag, het beeld loopt om de zoveel tijd vast, als ik in mijn kamer een video op YouTube kijk en mijn vader kijkt binnen op zijn telefoon wat loopt heel de boel zo traag als een slak, op dit punt boeit het me niet eens dat de modem in bruikleen is, na zoveel hoofdpijn en zoveel stress heb ik echt het gevoel dat een zwaai met een hamer op zijn minst mij rust zal bezorgen.

We zijn ondertussen al pakweg 5+ jaar klant bij Telfort en tot ik dit nieuwe modem heb gekregen heb ik nauwelijks klachten gehad, maar dit modem is zodanig slecht dat ik liever 10 euro extra betaal bij een concurrent dan dat ik elke keer bezig ben met de modem.

Totaal niet tevreden met de modem en de service van Telfort.
icon

Beste antwoord door Stephen 7 april 2016, 17:04

Beste YD61, aangezien een reactie van jou is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat je geen problemen meer ervaart met het modem. Op dit topic plaats ik een slotje.

@Babylonia,

Bedankt!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Met betrekking tot gamen en YouTube filmpjes afspelen, die zwaar beslag leggen op een WiFi verbinding,
zeker als er meerdere gebruikers zijn die tegelijk WiFi gebruiken, gewoon één simpele remedie.
Sluit je spullen aan met een UTP-kabel, en je wilt nooit meer wat anders.
Geeft ook een betere gemoedsrust op dit uur van de nacht, dan gestrest met een hamer rondlopen.
Met betrekking tot gamen en YouTube filmpjes afspelen, die zwaar beslag leggen op een WiFi verbinding,
zeker als er meerdere gebruikers zijn die tegelijk WiFi gebruiken, gewoon één simpele remedie.
Sluit je spullen aan met een UTP-kabel, en je wilt nooit meer wat anders.
Geeft ook een betere gemoedsrust op dit uur van de nacht, dan gestrest met een hamer rondlopen.

Behalve dat een ''simpele'' site als Nu.nl ook voor hetzelfde resultaat zorgt, het modem is gewoon super bagger en het is ongelofelijk dat een bedrijf als Telfort zoiets kan aanbieden.

Maakt niet echt meer uit, ondertussen al met Ziggo en Tele 2 gesproken over hun pakketten en wat zij mij kunnen aanbieden, maandag ga ik beginnen met het opzeg proces en word ik eindelijk verlost van Telfort en de belachelijke modem die zij waardig vinden om te geven aan hun klanten.
Reputatie 8
Of ik hier nu een Telfort ZyXEL modem heb aangesloten of een Telfort Experia Box, daar zit onderling allemaal niet zoveel verschil in.

Het zijn geen WiFi "AC" routers. Dus wonderen moet je er niet van verwachten, Maar geen van de budget providers leveren modems met een hoge WiFi snelheid, zodat er bij een matige bereikbaarheid nog enige snelheid overblijft.
Als jij denkt dat je bij Tele2 of Ziggo beter uitkomt, zul je bedrogen uitkomen. Dat is van hetzelfde laken een pak.

Weet niet vanuit welke ruimte je probeert connectie te leggen via WiFi, maar gezien je eerste bericht 2 dagen geleden, woon je kennelijk nog "thuis" omdat je over je vader spreekt en "in mijn kamer", vermoed ik een eengezinwoning met mogelijk nog verdiepingen?

Waar staat de modem/router opgesteld, en waar vandaan probeer je met WiFi connectie te leggen? Als dat al op een andere verdieping is, vergeet "snel" WiFi dan met doorsnee modem/routers die budget providers leveren.

Je zult echt extra WiFi Access Points moeten installeren om een betere dekking te kunnen krijgen. Een Access Point is zelf eerst "bekabeld" doorgetrokken, om van daaruit met WiFi verder te gaan. Met het installeren van extra WiFi Access Points maak je het WiFi-bos op zichzelf ook weer groter. Hoe meer WiFi hoe meer dat met elkaar gaat interfereren.
Kun je zelf wel even een betere WiFi dekking hebben. Dat stoort ongetwijfeld weer op de WiFi mogelijkheden van je buren, die op hun beurt dan weer extra WiFi erbij gaan zetten om er bovenuit te komen. Een neerwaartse spiraal.

Als zo'n kabel dan toch al doorgetrokken moet worden voor een extra WiFi Access Point, kun je net zo goed, je game consoles zelf bekabeld aansluiten.
Datgene wat ik je direct al adviseerde. Heb je met heel dat WiFi gedoe niets van doen.
Of ik hier nu een Telfort ZyXEL modem heb aangesloten of een Telfort Experia Box, daar zit onderling allemaal niet zoveel verschil in.

Het zijn geen WiFi "AC" routers. Dus wonderen moet je er niet van verwachten, Maar geen van de budget providers leveren modems met een hoge WiFi snelheid, zodat er bij een matige bereikbaarheid nog enige snelheid overblijft.
Als jij denkt dat je bij Tele2 of Ziggo beter uitkomt, zul je bedrogen uitkomen. Dat is van hetzelfde laken een pak.

Weet niet vanuit welke ruimte je probeert connectie te leggen via WiFi, maar gezien je eerste bericht 2 dagen geleden, woon je kennelijk nog "thuis" omdat je over je vader spreekt en "in mijn kamer", vermoed ik een eengezinwoning met mogelijk nog verdiepingen?

Waar staat de modem/router opgesteld, en waar vandaan probeer je met WiFi connectie te leggen? Als dat al op een andere verdieping is, vergeet "snel" WiFi dan met doorsnee modem/routers die budget providers leveren.

Je zult echt extra WiFi Access Points moeten installeren om een betere dekking te kunnen krijgen. Een Access Point is zelf eerst "bekabeld" doorgetrokken, om van daaruit met WiFi verder te gaan. Met het installeren van extra WiFi Access Points maak je het WiFi-bos op zichzelf ook weer groter. Hoe meer WiFi hoe meer dat met elkaar gaat interfereren.
Kun je zelf wel even een betere WiFi dekking hebben. Dat stoort ongetwijfeld weer op de WiFi mogelijkheden van je buren, die op hun beurt dan weer extra WiFi erbij gaan zetten om er bovenuit te komen. Een neerwaartse spiraal.

Als zo'n kabel dan toch al doorgetrokken moet worden voor een extra WiFi Access Point, kun je net zo goed, je game consoles zelf bekabeld aansluiten.
Datgene wat ik je direct al adviseerde. Heb je met heel dat WiFi gedoe niets van doen.

Een super klein huis met 2 slaapkamers, tussen de modem en het internet zitten 2 dunne muren en ongeveer een afstand van 10 meter, zoals ik al voor de zoveelste keer zei, sinds we een VDSL modem van Telfort hebben gekregen is het alleen maar bergafwaarts gegaan, meerdere keren toont de telefoon van mijn vader en die van mij dat er een verbinding is maar word geen internet pagina geladen. Internet verandert van een goede snelheid naar tergend langzaam waar het 2 minuten duurt om de mobiele pagina van Nu.nl te openen. Het heeft me laatst 10 minuten gekost om een bestand van 90 mb te downloaden, Playstationen wanneer geen andere apparaat verbonden is aan de wifi zorgt zelfs voor lag.

De wifi zit dichtbij het verbindingspunt in de muur, er staan geen dingen om heen die ervoor kunnen zorgen dat de verbinding word geblokkeerd of dergelijke, soms doet het internet het niet eens terwijl ik vlak naast de modem zit, modem word zo ongeveer elke week 4/5 keer gereset en worden elke stappen doorgelopen. Zoeken naar het kanaal met de minste modems erop, SSID en wachtwoord veranderen enzovoort, alles werkt goed voor een half uur tot het weer kut begint te worden.
Reputatie 8
10 meter + 2 dunne muren ertussen kan al teveel zijn.
Dat is in de situatie hier bij mezelf en een Telfort standaard modem/router OOK !!!
(Met een standaard modem van Tele2 wat ik vroeger heb gehad idem dito).

Toevallig een dezer dagen een snelheidstestje gedaan elders met aansluiting met Ziggo account.
Vergelijk die waarden eens in het verval van het standaard Ziggo modem/router < HIER >
als vergelijking tussen begane grond en 1e verdieping.
Ter info, de situatie daar is een huisje met een houten vloer (+ stukwerk) met 1e verdieping. De afstand tussen Ziggo modem in de meterkast, en de plaats van meting op de 1e verdieping is pakweg 3-4 meter er pal boven.

Om te analyseren of er een probleem met WiFi alleen is, en niet met de internetconnectie zelf, test ook eens met een bekabelde verbinding. Heb je dan ook problemen?
Plaats eens een schermafdruk (bekabeld + WiFi) van een snelheidstest met: http://www.speedtest.net/nl/
- Wat zijn de waarden in het modem tussen actual en attainable rate bij de status-pagina??
- Heb je de verbinding tussen het KPN ISRA-punt en modem zelf wel een nagekeken?
- Zet daar eens een ander kabeltje tussen (maximaal 50-80 cm) of controleer kabel met een < kabeltester >
- Je geeft aan "reset". Daarmee bedoel je echt een RESET en geen reboot ??
(Reset is met een omgevouwen paperclip circa 15 sec. in het reset-gaatje drukken, achterop de modem/router).
Reputatie 8
Badge +7
Beste YD61, aangezien een reactie van jou is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat je geen problemen meer ervaart met het modem. Op dit topic plaats ik een slotje.

@Babylonia,

Bedankt!