beantwoord

Snel wifi signaal

• 27 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 199 keer bekeken

Reputatie 1

Goededag Telfort, 

Tot kort geleden had ik bijna alleen maar internet via de modem met een internet kabel en maakte ik eigenlijk maar zelden gebruik van het draadloze wifi. Nu met aanschaf van laptop maak ik er wel weer gebruik van. Echter nu blijkt dat ik lang niet dezelfde snelheid haal met draadloos, ik verwachte wel een kleine daling, maar niet wat ik nu haal. 

Intertnetkabel (PC) = 50.4 Mbps (downloaden) en 9.50 Mbps (uploaden) 

Wifi = 7.14 Mbps (downloaden) en 9.34 Mbps (uploaden) 

Getest 27-10-2019

Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt mij, onlangs heb ik bij mijn ouders thuis via, kpn klantenservice, begrepen dat hun nog op een oud signaal zaten (adsl) en toen omgezet naar vdsl. Is dit bij mij ook het geval? Zoja, kan dit ook kosteloos worden omgezet? 

Hoor graag van jullie. 

Met vriendelijke groet, 

Reinold de Jong

icon

Beste antwoord door jimny 27 oktober 2019, 22:40

Welke snelheid is mogelijk op jou adres via de link

Overigens heb je bekabeld 50 Mb en dat moet voldoende zijn voor je WiFi, dat kan ook aan de wirelesscard van de laptop liggen

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Welke snelheid is mogelijk op jou adres via de link

Overigens heb je bekabeld 50 Mb en dat moet voldoende zijn voor je WiFi, dat kan ook aan de wirelesscard van de laptop liggen

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 8
Badge +16

Intertnetkabel (PC) = 50.4 Mbps (downloaden) en 9.50 Mbps (uploaden) 

[KNIP]

onlangs heb ik bij mijn ouders thuis via, kpn klantenservice, begrepen dat hun nog op een oud signaal zaten (adsl) en toen omgezet naar vdsl. Is dit bij mij ook het geval? Zoja, kan dit ook kosteloos worden omgezet? 

Met 50 Mbps beschik je gewoon over een goede internetsnelheid. Aanpassen van je aansluiting is dus niet nodig.

Reputatie 1

Hallo Jimny, 

Ik begrijp en snap ook dat 50 Mbps in principe voldoende moet zijn, echter krijg ik dit helaas niet op mijn (deze maand aangeschafte) laptop. Lijkt me niet dat de netwerkkaart (alle updates reeds bij gewerkt) van nieuwe laptop problemen moet opleveren. Daarnaast zijn de snelheden variërend, waardoor ik zelf ook minder snel het probleem weet vast te stellen. 

Modum is van dit jaar nog, staat in dezelfde ruimte, reset gedaan, wifi kanalen aangepast. dus kom nu eerst niet verder helaas. 

Bedankt voor meedenken :) !   

Reputatie 8
Badge +17

Omdat je alles gedaan hebt moet webcare hier even naar kijken, kan zomaar aan het modem liggen

Reputatie 8
Badge +16

Heb je wel al een ander WiFi-kanaal geprobeerd? Als je een nieuw modem en een nieuwe laptop hebt, kan zoiets eenvoudigs de oplossing zijn.

Ik haal hier met een antieke Toshiba (meer dan 10 jaar oud) gewoon 50Mbps internetsnelheid via Wifi in een druk appartementencomplex met tientallen accesspoints.

PS: hoe test je de snelheid?

Hallo @Reinolddejong , ik zie dat je zelfs supersnel glasvezel aan kunt sluiten, waarom kies je daar niet voor?

Reputatie 8
Badge +16

Supersnel glasvezel gaat de Wifi ècht niet sneller maken vermoed ik….

Reputatie 8
Badge +17

Hallo@Reinolddejong , ik zie dat je zelfs supersnel glasvezel aan kunt sluiten, waarom kies je daar niet voor?

@JanD  de topic starter vermeld duidelijk dat het niets mag kosten 

Hallo@Reinolddejong , ik zie dat je zelfs supersnel glasvezel aan kunt sluiten, waarom kies je daar niet voor?

@JanD  de topic starter vermeld duidelijk dat het niets mag kosten 

Hallo @Reinolddejong  en @jimny ,

Ik weet niet beter of Telfort biedt automatisch verbinding aan op het snelste netwerk, mocht dit (nog) niet het geval zijn dan kan via MijnTelfort kosteloze omzetting aangevraagd worden.

Zie onderstaande link:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bestaand-abonnement-wijzigen-naar-glasvezel.htm

Wil je een nog hogere snelheid dan standaard in het pakket zit moet je daar uiteraard een toeslag voor betalen.

Supersnel glasvezel gaat de Wifi ècht niet sneller maken vermoed ik….

Hallo @Franzki , dat klopt, maar ik zag die mogelijkheid voor @Reinolddejong in fourstack staan dus gaf het wel even aan.

Reputatie 1

Heren, 

Gisteren nog even aangeprutst en uiteindelijk op 1 van de kanalen was de snelheid opeens wel in de richting waar ik op hoopte. Vooralsnog bedankt voor de input, mocht het terug komen zal ik het melden. 

Bedankt allen. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Reinolddejong, fijn om te lezen dat de snelheid nu wel op orde is. Mocht dit nou weer gaan zakken of minder worden. (Wat heel goed kan omdat het een draadloos signaal is wat beïnvloed kan worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben.) Dan wil ik je aanraden om de WiFi check eens te doorlopen. 

Reageer