beantwoord

Smartphone maakt niet automatisch verbinding met versterker

• 30 oktober 2019
  • 118 reacties
  • 1381 keer bekeken

Reputatie 2

hoi,

ik heb sinds kort 2 (xperia wifi versterkers) aangeschaft. 

om mijn wifi netwerk te versterken/uitbreiden met de v10 modem.

het werk veder prima allemaal op 1 ding na? 

mijn smartphone switch vaak niet automatische over op de anderen (versterker) als ik door me huis heen loop. ondertussen heb ik dan nog amper (wifi) van de eerst verstrekker. 

pas als ik mijn wifi uitschakel en weer via de (mobiel) pakt ie het pas op van de anderen (versterker)

veder heb ik nog?

ps4/2 tv kasjes zijn bekabeld aangesloten werkt prima en pc staat op de wifi werkt ook prima.

zover ik het weet is alles goed ingesteld.

ik hoop dat iemand mijn kan helpen?

mvg marco 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 7 november 2019, 17:08

Dag @marcojaguartje. Fijn dat het signaal nu in ieder geval naar wens is! Met betrekking tot het wijzigen van de netwerkinstellingen: lastig dat dit niet goed gaat en je hier al zoveel tijd in hebt zitten. Heb je ook de stappen in het KPN topic al eens doorlopen? En wil je het onderstaande eens proberen (als je dat nog niet hebt gedaan)? Bij het wijzigen van de netwerknaam en het wachtwoord van het modem moeten de Experia WiFi's namelijk gereset worden, zodat het wachtwoord kan worden gesynchroniseerd.

• Wijzig je netwerkinstellingen in je modem
  • Koppel de Experia WiFi's los
  • Druk 5 seconden op de knop 'reset’ tot de Experia WiFi uit is. Hij start vanzelf weer op en haalt dan alle gegevens op uit het modem.

Bekijk reactie

118 reacties

Reputatie 2

Hallo@marcojaguartje. Fijn dat het is gelukt om een van de versterkers bij de KPN winkel om te ruilen.

Heel frustrerend dat je nog steeds tegen problemen aan loopt. Laat ik even de huidige stand van zaken op een rijtje zetten. Bij het installeren van de nieuwe versterker zag je meerdere netwerknamen in het netwerk. Dit heb je verholpen door je modem en versterkers opnieuw op te starten. Je kunt nu wel inloggen op de nieuwe versterker, maar niet op de oude. Klopt dat? 

Als je probeert in te loggen in je Experia Box krijg je de melding "Waarschuwing! Een andere gebruiker is het apparaat aan het configureren!" Die melding is afkomstig van je modem zelf.

Zoals@Galdor68 uitlegt: de Experia Box geeft een IP-adres aan de Experia WiFi's, dus het is mogelijk dat het een ander IP-adres is geworden bij het opnieuw aansluiten. Zie daarvoor ook punt 6 en punt 7 in dit algemene topic over de Experia WiFi.

Wat is precies de foutmelding die je nu krijgt? Wil je daar eens een screenshot van delen? Mogelijk helpt mij dat verder op weg. En verder: wanneer treedt die foutmelding precies op? Wil je mij meenemen in de stappen die je doorloopt?

hoi @Natasja - Telfort  @Galdor68  @Babylonia  

ik heb goed nieuws, heb alles eindelijk naar wens kunnen afstellen op de (xperias) 

bedankt nog voor de hulp :grinning:

groetjes marco 

Reputatie 2

Het heeft wat voeten in aarde gehad. Maar het werkt nu dus zoals bedoeld. :grinning:
Ik neem aan met de aanwijzingen in de laatste reactie van @Natasja - Telfort

Bedankt voor de terugmelding.

iedereen zijn hulp heeft wel wat gelopen uit eindelijk.... 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Wat fijn dat het eindelijk is gelukt om ook je netwerkinstellingen te wijzigen. :slight_smile:  Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je mij te vinden.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Heel fijn dat alles (vooralsnog) weer naar behoren werkt. Het andere modem ontvangen we graag retour. De speedtest lukt aan deze kant en bij andere collega's ook niet, dus dat ga ik in ieder geval doorgeven hier. Dank voor het melden!

Reputatie 2

Hallo @marcojaguartje. Heel fijn dat alles (vooralsnog) weer naar behoren werkt. Het andere modem ontvangen we graag retour. De speedtest lukt aan deze kant en bij andere collega's ook niet, dus dat ga ik in ieder geval doorgeven hier. Dank voor het melden!

Okki duidelijk. Mvg marco 

Reputatie 7
Badge +9

Dag @marcojaguartje. Van harte welkom hier. Lastig dat je toestel niet automatisch verbinding maakt met je WiFi-versterker. Als ik het goed begrijp speelt dit probleem alleen op je toestel en werkt het met andere apparaten wel goed. Klopt dat? De Experia WiFi ondersteunt mesh en bandsteering. De Experia Box V10 niet. Als WiFi in je Experia Box staat ingeschakeld, kan het zijn dat je telefoon daarmee verbindt en daardoor niet overschakelt. Je kunt in dat geval het beste de WiFi in je Experia Box uitschakelen. Bij stap 1 op deze pagina leggen we uit hoe je inlogt in je Experia Box. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik doe even een vreugdedansje hoor, @marcojaguartje! Ontzettend fijn dat het ein-de-lijk werkt zoals het hoort. Zoals @Babylonia al zegt: het heeft even mogen duren, maar dan heb je ook wat. :wink:

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Wat frustrerend dat je toch weer tegen problemen aan loopt met de Experia WiFi’s. Nu geef je aan dat het probleem eigenlijk maar op één versterker speelt. Het lijkt er inderdaad op dat die niet naar behoren functioneert/defect is. Als ik je goed begrijp heb je de versterkers enkele weken geleden aangeschaft. Dan heb je inderdaad nog garantie. Waar heb je de Experia WiFi's besteld? Als je deze hebt besteld via apparatuurvoorthuis.kpn.com, kun je het beste contact opnemen met Ceva Logistics via telefoonnummer 070-3013988 voor de juiste instructies voor het omruilen van de apparatuur. Heb je de versterkers elders aangeschaft? Ga dan naar een KPN winkel in de buurt om aanspraak te maken op garantie. Vergeet dan niet je aankoopbon mee te nemen. 

Reputatie 2

Goed om dat hier even te benoemen, @Galdor68. En fijn dat het is gelukt om de firmware handmatig te updaten, @marcojaguartje:slight_smile:

klopt allemaal. Mvg Marco 

Reputatie 8

alleen als je gaat lopen door het huis duurt lang voor ie over spring op de anderen. hij onthoud de oude nog met zwakke singaal.

Daar hebben heel veel WiFi Access Points last van.
Bij Mesh WiFi zou dat beter geregeld kunnen zijn, maar in dit geval dus niet.
Maar dat kan hem specifiek liggen aan de beperkingen van je smartphone.

Er is nu een nieuwe Firmware versie:1.00.26v3 waardoor diverse in dit topic genoemde zaken achterhaald zijn.

Een van de wijzigingen is nog maar 1 beheerspagina waarmee je alle aangesloten Experia Wifi toestellen beinvloed.

Heb je de nieuwste uitvoering de ronde witte of de eerdere vierkante zwarte? Hebben beide punten dezelfde ssid en wachtwoord? Verder zal de smartphone ook van belang zijn wat betreft het naadloos overschakelen.

Reputatie 2

@Galdor68  ik heb bijde xperias versterkers voorzien handigmatige van firmware updates. 

ik vind het wel iets overzichtelijker het menu. geworden.

bij mijn werken ze gewoon nog appert gescheiden van elkaar met elke keer verschillende IP adressen. 

De nieuwere witte schijnen wel betere mesh functie te hebben deze niet echt is mijn ervaring. Het overnemen van de gegevens is dus goed gegaan. 

Reputatie 8

... zelf na meerde resetten blijft hij alles onthouden (bijzonder)

Omdat naar mijn stellige idee de eerdere gegevens bij Telfort worden bewaard.
En na een reset van daaruit weer opnieuw worden terug gezet.

Ik ben benieuwd als je de verbinding vanuit de modem/router met internet verbreekt (kabel eruit), je de eigen LAN-verbindingen met thuis apparatuur wel intact houdt, zodat je wel kunt inloggen in de modem/router, en je de modem/router en WiFi versterkers reset, wat er dan aan gegevens overblijft?

En of eerdere gegevens alsnog worden “terug” gezet, zo gauw je de verbinding met internet herstelt?

Reputatie 2

Hallo @marcojaguartje. Geen zorgen, dat heeft verder geen invloed op de technische werking van je apparatuur. Je vorige Experia Box V10 meldt zich namelijk wel gewoon aan op ons netwerk. En er zijn bijvoorbeeld ook klanten die een eigen router gebruiken. Dat zorgt dus geenszins voor de problemen. Het stond alleen in de administratie niet goed. :slight_smile:  Omdat ik nu vanuit het systeem een vervangende Experia Box V10 heb toegestuurd, staat er straks in de administratie ook dat je een Experia Box V10 in je bezit hebt. 

jap, duidelijk. Gr marco 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is wel erg spijtig, @marcojaguartje. Maar ik vind het natuurlijk fijn om te lezen dat deze route voor jou het beste werkt. :slight_smile:  Ik hoop echt dat het nieuwe modem het probleem dan toch eindelijk oplost! Ik wacht je update af.

Reputatie 8

Het heeft wat voeten in aarde gehad. Maar het werkt nu dus zoals bedoeld. :grinning:
Ik neem aan met de aanwijzingen in de laatste reactie van  @Natasja - Telfort

Bedankt voor de terugmelding.

Dan houd het voor mij op. En is het verder aan Natasja.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Geen zorgen, dat heeft verder geen invloed op de technische werking van je apparatuur. Je vorige Experia Box V10 meldt zich namelijk wel gewoon aan op ons netwerk. En er zijn bijvoorbeeld ook klanten die een eigen router gebruiken. Dat zorgt dus geenszins voor de problemen. Het stond alleen in de administratie niet goed. :slight_smile:  Omdat ik nu vanuit het systeem een vervangende Experia Box V10 heb toegestuurd, staat er straks in de administratie ook dat je een Experia Box V10 in je bezit hebt. 

Reputatie 2

goedemorgen,

deze stappen hebben eindelijk geholpen.

ik sluit deze topic.

mvg marco

Reputatie 2

hoi @Natasja - Telfort  de nieuwe (modem) was onderweg sinds maandag richting mijn huis? zou hem vandaag binnen krijgen via de post. (kreeg melding dat was vertraagd) mvg marco 

Reputatie 7
Badge +9

Goed om dat hier even te benoemen, @Galdor68. En fijn dat het is gelukt om de firmware handmatig te updaten, @marcojaguartje:slight_smile:

Reputatie 2

hoi iedereen, 

Ik ben net naar de kpn winkel opnieuw geweest.

hele situatie uitgebreid uitgelegd van het probleem en deze forum oplossing geen resultaten beoekte. na uitgebreid overleg, heb ik een nieuwe exemplaar gekregen. ook zijn mijn gegevens van de modem gecontroleerd waren goed. ik laat het straks even weten als het gelukt is met het instellen. 

Mvg Marco 

Reputatie 2

goedenavond, 

bedankt voor het reageren. 

v10 wifi modem had ik al uitgeschakeld voor de instelatie van de xperia wifi versterkers.

de anderen apperaten werken inderdaad uitstekend op de wifi/bekabeld.

wifi op mijn telefoon werk ook veder uitstekend. alleen als je gaat lopen door het huis duurt lang voor ie over spring op de anderen. hij onthoud de oude nog met zwakke singaal. 

ik weet niet hoe dit is op te lossen veder?

Mvg Marco 

Reageer