beantwoord

Smartphone maakt niet automatisch verbinding met versterker

• 30 oktober 2019
  • 118 reacties
  • 1381 keer bekeken

Toon het eerste bericht

118 reacties

Reputatie 2

tot mijn verbazing (opnieuw) geeft ie nu wel 2 verschillende (IP) adressen aan van de (xperias)

(telfort/kpn) gaven aan mijn door? dat het gewoon mogelijk is om via (192.168.2.150) in te loggen op alle xperias versterks. via de juiste (wachtwoord) aan de onderkant van de sticker.

geen idee als het handig is om dit te vermelden hierop?

192.168.2.150; 44:fe:3b:23:18:89; ExperiaWIFI-231889

192.168.2.3; bc:30:d9:90:b1:14; ExperiaWIFI-90B114

kunt u mijn helpen welke adres ik moet gebruiken om in te loggen op de (anderen) xperia.

Ah je hebt de afbeelding verwijdert je hebt hetzelfde gezien wat ik zag het adres met 3 aan het eind. De melding kan door een verkeerde afmelding of dubbel  geopende beheers pagina komen.

Reputatie 2

Ah je hebt de afbeelding verwijdert je hebt hetzelfde gezien wat ik zag het adres met 3 aan het eind. De melding kan door een verkeerde afmelding of dubbel  geopende beheers pagina komen.

wat vreemd zeg ik heb niks (verwijderd) opeens is de afbeelding weg? ik heb geen dubbele pagina's openstaan van de (modem)

Je kan absoluut niet via het 150 adres inloggen met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden.

Je moet echt op de ip behorende bij het toestel inloggen, in jou geval de adressen eindigend op 3 en 150.

Reputatie 2

Je kan absoluut niet via het 150 adres inloggen met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden.

Je moet echt op de ip behorende bij het toestel inloggen, in jou geval de adressen eindigend op 3 en 150.

okki dudelijk. 

ik heb nu IP adres gebruik die eindigt op (3)

blijft nog steeds de zelfde melding aangeven van fout opgetreden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Fijn dat het is gelukt om een van de versterkers bij de KPN winkel om te ruilen.

Heel frustrerend dat je nog steeds tegen problemen aan loopt. Laat ik even de huidige stand van zaken op een rijtje zetten. Bij het installeren van de nieuwe versterker zag je meerdere netwerknamen in het netwerk. Dit heb je verholpen door je modem en versterkers opnieuw op te starten. Je kunt nu wel inloggen op de nieuwe versterker, maar niet op de oude. Klopt dat? 

Als je probeert in te loggen in je Experia Box krijg je de melding "Waarschuwing! Een andere gebruiker is het apparaat aan het configureren!" Die melding is afkomstig van je modem zelf.

Zoals @Galdor68 uitlegt: de Experia Box geeft een IP-adres aan de Experia WiFi's, dus het is mogelijk dat het een ander IP-adres is geworden bij het opnieuw aansluiten. Zie daarvoor ook punt 6 en punt 7 in dit algemene topic over de Experia WiFi.

Wat is precies de foutmelding die je nu krijgt? Wil je daar eens een screenshot van delen? Mogelijk helpt mij dat verder op weg. En verder: wanneer treedt die foutmelding precies op? Wil je mij meenemen in de stappen die je doorloopt?

Reputatie 2

Hallo@marcojaguartje. Fijn dat het is gelukt om een van de versterkers bij de KPN winkel om te ruilen.

Heel frustrerend dat je nog steeds tegen problemen aan loopt. Laat ik even de huidige stand van zaken op een rijtje zetten. Bij het installeren van de nieuwe versterker zag je meerdere netwerknamen in het netwerk. Dit heb je verholpen door je modem en versterkers opnieuw op te starten. Je kunt nu wel inloggen op de nieuwe versterker, maar niet op de oude. Klopt dat? 

Als je probeert in te loggen in je Experia Box krijg je de melding "Waarschuwing! Een andere gebruiker is het apparaat aan het configureren!" Die melding is afkomstig van je modem zelf.

Zoals@Galdor68 uitlegt: de Experia Box geeft een IP-adres aan de Experia WiFi's, dus het is mogelijk dat het een ander IP-adres is geworden bij het opnieuw aansluiten. Zie daarvoor ook punt 6 en punt 7 in dit algemene topic over de Experia WiFi.

Wat is precies de foutmelding die je nu krijgt? Wil je daar eens een screenshot van delen? Mogelijk helpt mij dat verder op weg. En verder: wanneer treedt die foutmelding precies op? Wil je mij meenemen in de stappen die je doorloopt?

hoi @Natasja - Telfort  @Galdor68  @Babylonia  

ik heb goed nieuws, heb alles eindelijk naar wens kunnen afstellen op de (xperias) 

bedankt nog voor de hulp :grinning:

groetjes marco 

Reputatie 8

Het heeft wat voeten in aarde gehad. Maar het werkt nu dus zoals bedoeld. :grinning:
Ik neem aan met de aanwijzingen in de laatste reactie van  @Natasja - Telfort

Bedankt voor de terugmelding.

Reputatie 2

Het heeft wat voeten in aarde gehad. Maar het werkt nu dus zoals bedoeld. :grinning:
Ik neem aan met de aanwijzingen in de laatste reactie van @Natasja - Telfort

Bedankt voor de terugmelding.

iedereen zijn hulp heeft wel wat gelopen uit eindelijk.... 

Reputatie 7
Badge +9

Ik doe even een vreugdedansje hoor, @marcojaguartje! Ontzettend fijn dat het ein-de-lijk werkt zoals het hoort. Zoals @Babylonia al zegt: het heeft even mogen duren, maar dan heb je ook wat. :wink:

Er is nu een nieuwe Firmware versie:1.00.26v3 waardoor diverse in dit topic genoemde zaken achterhaald zijn.

Een van de wijzigingen is nog maar 1 beheerspagina waarmee je alle aangesloten Experia Wifi toestellen beinvloed.

Reputatie 2

Er is nu een nieuwe Firmware versie:1.00.26v3 waardoor diverse in dit topic genoemde zaken achterhaald zijn.

Een van de wijzigingen is nog maar 1 beheerspagina waarmee je alle aangesloten Experia Wifi toestellen beinvloed.

hoi @Galdor68 galdor, 

bedankt voor de informatie :)

ik ga er vanuit dat deze Firmware versie automatisch word geüpdatet op xperias. 

waar leest u deze informatie?

Mvg Marco 

Reputatie 2

ik haal nu de firmware update handig matige binnen. @Galdor68 

Reputatie 2

Reputatie 2

@Galdor68  ik heb bijde xperias versterkers voorzien handigmatige van firmware updates. 

ik vind het wel iets overzichtelijker het menu. geworden.

bij mijn werken ze gewoon nog appert gescheiden van elkaar met elke keer verschillende IP adressen. 

Dat klopt, echter hoef je nu niet meer apart op elke toestel in te loggen, ook is de Thuis app veranderd er kan iets meer mee.

Reputatie 2

Dat klopt, echter hoef je nu niet meer apart op elke toestel in te loggen, ook is de Thuis app veranderd er kan iets meer mee.

okki, ik moet nog steeds apart inloggen verschillend op de xperias versterkers. voor de Thuis app ook het zelfde. (alles is bijgewerkt) 

Reputatie 7
Badge +9

Goed om dat hier even te benoemen, @Galdor68. En fijn dat het is gelukt om de firmware handmatig te updaten, @marcojaguartje:slight_smile:

Reputatie 2

Goed om dat hier even te benoemen, @Galdor68. En fijn dat het is gelukt om de firmware handmatig te updaten, @marcojaguartje:slight_smile:

klopt allemaal. Mvg Marco 

Reputatie 2

hoi @Natasja - Telfort ik kwam vanmiddag thuis. tot mijn verbazing moest ik alles opnieuw verbinden met het wifi netwerk van de alle apparaten met het wachtwoord. stonden weer opnieuw meerde namen in me netwerk. mijn wifi is sinds de firmware upgrade slechter geworden. ik blijf bezig met deze (gezeur) ik denk echt dat het aan die Wifi modem moet liggen. zou je een nieuwe naar me toe kunnen sturen? Mvg Marco 

Kan je een screenshot plaatsen om beter te begrijpen wat je exact bedoelt met die meerdere namen. Je bedoelt niet de ssid's van je buren bijvoorbeeld?

Je bent niet de enige meerdere KPN klanten die ook veel ellende ervaren.

Reputatie 2

ik krijg via mijn (modem) (xperias versterkers) contant meerde wifi namen te zien van (mijn) terwijl ik een vast netwerk naam heb afgesteld. (wachtwoord) moet ik ook vaak intypen na aantal uurtjes op het netwerk. constant alles opnieuw instellen overal op. @Galdor68

Met wifi namen bedoel je de SSID van de ExperiaWifi's ik denk dat je alles een fabrieks reset moet geven echt vanaf nul beginnen. Je hele systeem lijkt van slag.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Reputatie 2

Met wifi namen bedoel je de SSID van de ExperiaWifi's ik denk dat je alles een fabrieks reset moet geven echt vanaf nul beginnen. Je hele systeem lijkt van slag.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Ik heb alles al zovaak vanaf het begin gereset, zelf net nog... 

Dan houd het voor mij op. En is het verder aan Natasja.

Reageer