beantwoord

Smartphone maakt niet automatisch verbinding met versterker

  • 30 oktober 2019
  • 118 reacties
  • 1736 keer bekeken


Toon het eerste bericht

118 reacties

Reputatie 2

Dag @marcojaguartje. Ik heb zojuist je privébericht ontvangen. Ik begrijp dat je een Experia Box V10a hebt ontvangen, terwijl je een Experia Box V10 had (of hebt). Je geeft aan dat je de Experia Box V10a die je bij de start van je abonnement hebt ontvangen via de KPN winkel bij uitzondering hebt mogen omruilen voor een Experia Box V10. Doordat het nieuwe modem vanuit een geautomatiseerd systeem is verstuurd, en je volgens de administratie een Experia Box V10a hebt, heb je nu een vervangende V10a ontvangen. Ik heb bij deze een vervangende V10 voor je aangevraagd. Die heb je binnen 5 werkdagen in huis. Wil je de V10a weer naar ons terugsturen:slight_smile:

goedenmiddag @Natasja - Telfort bedankt voor de snelle terugkoppeling. ik verstuur de v10a modem vandaag nog retour terug. ik wacht de juiste v10 modem af. omdat u aangaf aan mijn dat het een geautomatiseerd systeem is. dat er bij mijn gegevens staat dat ik gebruik maak van de v10a modem. veroorzaakt dat niet de problemen met mijn V10 modem eventueel aangezien ik hier al tijdje gebruik van maak? Gr Marco 

In de experiabox zou je het ip adres van de tweede kunnen achterhalen op basis van het mac adres wat je ook onderop de experiawifi vind.

Een andere optie  is beiden opnieuw aansluiten mogelijk dat stroomloos maken al genoeg is om beiden het juiste ssid te laten overnemen.

Reputatie 2

In de experiabox zou je het ip adres van de tweede kunnen achterhalen op basis van het mac adres wat je ook onderop de experiawifi vind.

oke, dit heb ik geprobeerd met meerde pogingen en wat tijd er tussen in om in te loggen.

hij wijgert om dit te doen. geb en w8 zijn correct.

 

handig om miss alles ff een resetje te geven?

Reputatie 2

helaas werkt ook de stroom onderbreking niet. en de ssid blijft verschillend namen geven helaas.

 

 

helaas werkt ook de stroom onderbreking niet. en de ssid blijft verschillend namen geven helaas.

 

 

Heb je de reset knop achterop de experiawifi al gebruikt? Voor de zekerheid zijn beiden regelrecht aangesloten op de experiabox? 

Reputatie 2

goedenavond,

ik heb inmiddels de nieuwe (xperias versterker) geïnstalleerd op het netwerk.

tijdens de installatie kwamen er opnieuw meerde namen tevoorschijn in het netwerk. dit inmiddels verholpen na het uit en aan zetten van de (modem) en (xperias) ik kan ook inloggen op de nieuwe (xperia versterker) via 192.168.2.150.

op de anderen (xperia versterker) lukt het nu niet om in te loggen via 192.168.2.150. geeft aan webpagina kan niet worden geladen. het werkt ook niet als ik de anderen uitschakel.

 

zou het eventueel aan de modem kunnen liggen?

mocht dit het geval zijn zou ik een nieuwe toegestuurd kunnen krijgen?

 

mvg marco

 

 

Reputatie 2

de xperias zijn direct aangesloten op de wifi modem.

reset nog niet gedaan met de modem of xperias. 

Reputatie 2

 updatje tussendoor! 

het viel niet mee met het resetten. hij bleef de oude gegevens elke keer onthouden. inmiddels is het gelukt zowel de modem als de verstekers. 

de standaard gegevens heb ik aanpast naar mijn wensen. ik druk op opslaan. alles staat gepland zoals ik wil. helaas werkt niet met de nieuwe gegevens alleen de oude? 

volgens mijn heeft mijn modem een tik van molen gehad haha. 

ga het morgen nog even veder uitzoeken. 

alvast tx voor de hulp. 

 

Mvg Marco 

 

Reputatie 2

 

Elke Experia Wifi heeft een eigen setup pagina die je via een unieke ip benadert voor de eerste die je aansluit is dit de genoemde eindigend op 150. Zoals ik al eerder heb aangegeven zal je dat specifieke adres van de tweede moeten achterhalen in je Experiabox.

Als je inlogt op je modem in jou geval de v10, klik je onder Lan Instellingen op Meer in het lijstje wat je dan te zien krijgt zou je twee keer een regel zoals deze moeten zien elk met een ander ip het 2e nummer is de tweede aangesloten ExperiaWifi. Het ligt niet aan je modem, je gebruikt het verkeerde ip adres.

 

 

Reputatie 2

hoi,

tot mijn verbazing is alles weer terug gezet in de oude gegevens en meerde netwerken van de xperias versterkers.

is denk toch echt dat het aan me modem of versterkers ligt met een fout in het systeem.

begrijp er niks meer van!

 

mvg marco

Reputatie 2

Elke Experia Wifi heeft een eigen setup pagina die je via een unieke ip benadert voor de eerste die je aansluit is dit de genoemde eindigend op 150. Zoals ik al eerder heb aangegeven zal je dat specifieke adres van de tweede moeten achterhalen in je Experiabox.

Als je inlogt op je modem in jou geval de v10, klik je onder Lan Instellingen op Meer in het lijstje wat je dan te zien krijgt zou je twee keer een regel zoals deze moeten zien elk met een ander ip het 2e nummer is de tweede aangesloten ExperiaWifi. Het ligt niet aan je modem, je gebruikt het verkeerde ip adres.

 

 

als ik inlog op mijn modem, geeft ie 2x het zelfde ip adres aan zoals hierboven staat vermeld. 

(geeft geen anderen aan)

 

 

Heb je op je smartphone of tablet ook alle oude verbindingen gewist/vergeten? Ik ga er van uit dat je bedoelt dat je niet met de nieuwe instellingen kan verbinden, daarom de oude vergeten en opnieuw verbinden.

 

Succes.

Staan daar wel verschillende mac adressen of namen van de twee experia wifi toestellen wat correspondeert met de gegevens onderop?

Ze mogen niet hetzelfde ip adres hebben, in het ergste geval stel ik een fabrieks reset voor, helpt dat niet dan zit er blijkbaar toch wel iets fout in je Experiabox.

Wat mij verbaasd is dat de nieuwe experia wifi dat 150 adres heeft gekregen.

Reputatie 2

Staan daar wel verschillende mac adressen of namen van de twee experia wifi toestellen wat correspondeert met de gegevens onderop?

Ze mogen niet hetzelfde ip adres hebben, in het ergste geval stel ik een fabrieks reset voor, helpt dat niet dan zit er blijkbaar toch wel iets fout in je Experiabox.

Wat mij verbaasd is dat de nieuwe experia wifi dat 150 adres heeft gekregen.

klopt ik vond dat ook al erg verbaasd.

als ik inlog op de v10 modem. krijg ik een? (waarschuwing bevestiging)

eenmaal ingelogd (modem) geeft ie deze adressen aan? ik zie maar 1 xperia adres staan.

(kan zijn dat ik kippig ben hierin) 

Reputatie 2

goeiemorgen, 

alles werkt weer uistekend, ook met overgang van het netwerk in de woning. 

 

alleen als ik mijn wifi naam en wachtwoord wil aanpassen? wilt ie dit niet vervangen op de oude gegevens.

 

Mvg Marco 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

:thinking:

Reputatie 2

tot mijn verbazing (opnieuw) geeft ie nu wel 2 verschillende (IP) adressen aan van de (xperias)

(telfort/kpn) gaven aan mijn door? dat het gewoon mogelijk is om via (192.168.2.150) in te loggen op alle xperias versterks. via de juiste (wachtwoord) aan de onderkant van de sticker.

 

geen idee als het handig is om dit te vermelden hierop?

192.168.2.150; 44:fe:3b:23:18:89; ExperiaWIFI-231889

192.168.2.3; bc:30:d9:90:b1:14; ExperiaWIFI-90B114

 

kunt u mijn helpen welke adres ik moet gebruiken om in te loggen op de (anderen) xperia.

 

 

 

Reputatie 8

Met een fout in het systeem kan ik me er best wel wat bij voorstellen.
Achterliggend worden de gegevens van door "KPN/Telfort” geleverde systemen bij henzelf bewaard. Afgezien dat ik daar vraagtekens bij heb of het binnen de wetgeving van privacy überhaupt wel past, (ik denk namelijk van niet; klanten worden er niet van op de hoogte gebracht, en hebben geen keus), rammelt de firmware bovendien van alle kanten.

Mijn devies als je extra apparatuur koopt, om het “verre” te houden van specifiek door providers uitgegeven apparatuur.

Dan bedoel je specifiek in een of beide experia wifi deze onthoudt het niet?

In de Experia Wifi moeten we op elke pagina op bewaar instellingen klikken.

 

Ah je hebt de afbeelding verwijdert je hebt hetzelfde gezien wat ik zag het adres met 3 aan het eind. De melding kan door een verkeerde afmelding of dubbel  geopende beheers pagina komen.

Reputatie 2

Ah je hebt de afbeelding verwijdert je hebt hetzelfde gezien wat ik zag het adres met 3 aan het eind. De melding kan door een verkeerde afmelding of dubbel  geopende beheers pagina komen.

wat vreemd zeg ik heb niks (verwijderd) opeens is de afbeelding weg? ik heb geen dubbele pagina's openstaan van de (modem)

Je kan absoluut niet via het 150 adres inloggen met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden.

Je moet echt op de ip behorende bij het toestel inloggen, in jou geval de adressen eindigend op 3 en 150.

Reputatie 2

Je kan absoluut niet via het 150 adres inloggen met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden.

Je moet echt op de ip behorende bij het toestel inloggen, in jou geval de adressen eindigend op 3 en 150.

okki dudelijk. 

ik heb nu IP adres gebruik die eindigt op (3)

blijft nog steeds de zelfde melding aangeven van fout opgetreden. 

 

 

Reageer