beantwoord

Smartphone maakt niet automatisch verbinding met versterker

  • 30 oktober 2019
  • 118 reacties
  • 1401 keer bekeken


Toon het eerste bericht

118 reacties

Reputatie 2

goedenavond,

ik heb inmiddels de nieuwe (xperias versterker) geïnstalleerd op het netwerk.

tijdens de installatie kwamen er opnieuw meerde namen tevoorschijn in het netwerk. dit inmiddels verholpen na het uit en aan zetten van de (modem) en (xperias) ik kan ook inloggen op de nieuwe (xperia versterker) via 192.168.2.150.

op de anderen (xperia versterker) lukt het nu niet om in te loggen via 192.168.2.150. geeft aan webpagina kan niet worden geladen. het werkt ook niet als ik de anderen uitschakel.

 

zou het eventueel aan de modem kunnen liggen?

mocht dit het geval zijn zou ik een nieuwe toegestuurd kunnen krijgen?

 

mvg marco

 

 

Reputatie 2

hoi iedereen, 

 

Ik ben net naar de kpn winkel opnieuw geweest.

hele situatie uitgebreid uitgelegd van het probleem en deze forum oplossing geen resultaten beoekte. na uitgebreid overleg, heb ik een nieuwe exemplaar gekregen. ook zijn mijn gegevens van de modem gecontroleerd waren goed. ik laat het straks even weten als het gelukt is met het instellen. 

 

Mvg Marco 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Wat frustrerend dat je toch weer tegen problemen aan loopt met de Experia WiFi’s. Nu geef je aan dat het probleem eigenlijk maar op één versterker speelt. Het lijkt er inderdaad op dat die niet naar behoren functioneert/defect is. Als ik je goed begrijp heb je de versterkers enkele weken geleden aangeschaft. Dan heb je inderdaad nog garantie. Waar heb je de Experia WiFi's besteld? Als je deze hebt besteld via apparatuurvoorthuis.kpn.com, kun je het beste contact opnemen met Ceva Logistics via telefoonnummer 070-3013988 voor de juiste instructies voor het omruilen van de apparatuur. Heb je de versterkers elders aangeschaft? Ga dan naar een KPN winkel in de buurt om aanspraak te maken op garantie. Vergeet dan niet je aankoopbon mee te nemen. 

Reputatie 2

Nog een vraag ter afsluiting of aanvulling, als je maar 1 Experia Wifi tegelijk aansluit, dan kan je met 1 exemplaar geen verbinding maken zo begrijp ik het nu. In dat geval zal er inderdaad van een defect sprake zijn. Je ziet wel beide Experia Wifi vermeld in het overzicht van de aangesloten apparaten van de v10 ?

de 2 xperia wifi versterkers werken uistekend met het( internet) waarvan 1 xperia versteker geen enkele toegang verleend met inloggen op het apparaat met de instellingen. tevens werkt wifi alleen met de knop ingedrukt houden van (wps) wifi gebruikersnaam en wachtwoord werken niet, bekabelde werkt wel

Nog een vraag ter afsluiting of aanvulling, als je maar 1 Experia Wifi tegelijk aansluit, dan kan je met 1 exemplaar geen verbinding maken zo begrijp ik het nu. In dat geval zal er inderdaad van een defect sprake zijn. Je ziet wel beide Experia Wifi vermeld in het overzicht van de aangesloten apparaten van de v10 ?

Reputatie 2

allemaal bedankt voor de (hulp)

Ik heb er veel aan geknutseld met de (reacties hierboven) helaas zonder resultaat. 

ik zal contact opnemen met telfort (komen we vast tot een oplossing )

 

Gr Marco 

Reputatie 2

Het getoonde screenshot is niet voor de wifi verbinding. Dat is voor de instellingen zelf. Daar moet niet het wifi wachtwoord worden gebruikt, dat gaat nooit werken.

klopt dat wist ik dat zijn de standaard instellingen (die werken niet met inloggen in het systeem) ook de gegevens van de modem pakt ie niet over op de ene xperia versteker. (die heb en w8 werken ook niet) 

Het Wifi ssid en wachtwoord moet gewoonweg hetzelfde zijn op beide toestellen zeker als dit uit de V10 wordt overgenomen.

 

ja daar ga je idd vanuit. (helaas blijkt het anders) 

Reputatie 2

Het getoonde screenshot is niet voor de wifi verbinding. Dat is voor de instellingen zelf. Daar moet niet het wifi wachtwoord worden gebruikt, dat gaat nooit werken.

klopt dat wist ik dat zijn de standaard instellingen (die werken niet met inloggen in het systeem) ook de gegevens van de modem pakt ie niet over op de ene xperia versteker. (die heb en w8 werken ook niet) 

Het Wifi ssid en wachtwoord moet gewoonweg hetzelfde zijn op beide toestellen zeker als dit uit de V10 wordt overgenomen.

 

Het getoonde screenshot is niet voor de wifi verbinding. Dat is voor de instellingen zelf. Daar moet niet het wifi wachtwoord worden gebruikt, dat gaat nooit werken.

 

Het Wifi ssid en wachtwoord moet gewoonweg hetzelfde zijn op beide toestellen zeker als dit uit de V10 wordt overgenomen.

Reputatie 2

Omruilen moet gewoon mogelijk zijn.  Er zit toch gewoon garantie op?

alles is nog resent van 6 weekjes oud. moet geen probleem zijn. 

Reputatie 8

Omruilen moet gewoon mogelijk zijn.  Er zit toch gewoon garantie op?

En als een 2e exemplaar ook niet mocht werken,  alles terugbrengen en geld terug.

Reputatie 2

Ik heb dit topic nog eens door gelezen. Een opmerking bij de laatst getoonde screenprint, het enige dat veranderdt kan worden is het wachtwoord. De gebruikers naam zal admin blijven, dit is niet te wijzigen. Bij een fabrieks herstel zullen mogelijk de standaard waarden worden terug gezet.

Van wat ik begrijp gaat het specifiek om WiFi  SSID naam en wachtwoord,
niet om in de apparaten zelf in te loggen?  Kennelijk bij één WiFi versterker dat probleem.

zovel de wifi ssid en naam en wachtwoord en het inloggen gaat niet. 

(ruilen ze hem maar om haha) 

Reputatie 8

Ik heb dit topic nog eens door gelezen. Een opmerking bij de laatst getoonde screenprint, het enige dat veranderdt kan worden is het wachtwoord. De gebruikers naam zal admin blijven, dit is niet te wijzigen. Bij een fabrieks herstel zullen mogelijk de standaard waarden worden terug gezet.

Van wat ik begrijp gaat het specifiek om WiFi  SSID naam en wachtwoord,
niet om in de apparaten zelf in te loggen?  Kennelijk bij één WiFi versterker dat probleem.

Reputatie 2

Heb je op je smartphone of tablet ook alle oude verbindingen gewist/vergeten? Ik ga er van uit dat je bedoelt dat je niet met de nieuwe instellingen kan verbinden, daarom de oude vergeten en opnieuw verbinden.

 

Succes.

ik heb op de alle apparaten waar de wifi verbinding zijn. alle oude gegevens gewist/vergeten.

de wifi modem en op 1 wifi versterker staat? (alles naar wens)

de anderen versterker kan ik alleen mee verbinding krijgen als ik de wps knop indruk. 

Geeft het exemplaar met de getoonde IP problemen dat zou dan het apparaat zijn wat als eerste is aangesloten. Of gebruik je mogelijk niet de juiste IP adres voor de tweede? Ik heb beiden op basis van het mac adres een vast ip gegeven.

 

Klopt het mac adres en IP adres van de Experia wifi waar je mee verbind met wat er onderop staat. Beiden hebben een eigen IP en mac adres

In de v10 bij lan instellingen-meer moet de naam en mac adres wel overeenkomen met wat onderop het apparaat staat. Bij jou zal er een andere combinatie achter Experia Wifi staan.

 

Reputatie 2

Niet kunnen wijzigen van inloggegevens die jij wilt instellen, is ook een manco in het functioneren.
 

oke (dudelijk) ik hoop dat telfort mijn een nieuwe exemplaar kan (toesturen) 

Reputatie 2

Ik heb dit topic nog eens door gelezen. Een opmerking bij de laatst getoonde screenprint, het enige dat veranderdt kan worden is het wachtwoord. De gebruikers naam zal admin blijven, dit is niet te wijzigen. Bij een fabrieks herstel zullen mogelijk de standaard waarden worden terug gezet.

Om in de instellingen te komen zal het de combinatie admin in kleine!! letters en het onderop afgedrukte wachtwoord zijn, tenzij dit zelf is veranderd.

 

Mogelijk dat het bij de a van admin fout gaat.

 

 

goeiemorgen,

bedankt nogmaals voor de uitleg. 

als ik inlog op de xperia versteker, typ ik de gebruikersnaam en wachtwoord goed in zoals staat aangeschren. ik kom er bij eentje met geen mogelijkheid. ressetten geeft ook geen verbetering omdat hij het zelfde onthoudt.

Mvg Marco 

Ik heb dit topic nog eens door gelezen. Een opmerking bij de laatst getoonde screenprint, het enige dat veranderdt kan worden is het wachtwoord. De gebruikers naam zal admin blijven, dit is niet te wijzigen. Bij een fabrieks herstel zullen mogelijk de standaard waarden worden terug gezet.

Om in de instellingen te komen zal het de combinatie admin in kleine!! letters en het onderop afgedrukte wachtwoord zijn, tenzij dit zelf is veranderd.

 

Mogelijk dat het bij de a van admin fout gaat.

 

 

Reputatie 8

Niet kunnen wijzigen van inloggegevens die jij wilt instellen, is ook een manco in het functioneren.
 

Reputatie 2

Ik denk dat je omwille van het niet functioneren van de apparatuur, je die spullen gewoon terug moet brengen bij KPN, en je geld retour met wat je ervoor betaald hebt. Je klooit er al veel te lang mee.

de v10 modem en 2 xperia verstekers werkt uistekend. alleen van 1 exemplaar lukt het niet met het wijzigen. misschien kunnen ze me een nieuw toesturen? 

 

Reputatie 8

Ik denk dat je omwille van het niet functioneren van de apparatuur, je die spullen gewoon terug moet brengen bij KPN, en je geld retour met wat je ervoor betaald hebt. Je klooit er al veel te lang mee.

Reputatie 2

ik heb opnieuw mijn ingelogd via mijn modem, hierop mijn wifi naam en wachtwoord op aangepast.

1 xperia verstekers heeft dit keurig opgepakt naar mijn wensen. 

2 xperia versteker onthoud alleen de oude gegevens en geeft zich niet gewonnen ook na meerde ressetten niet. ik kan er zelf niet op inloggen zie foto. 

 

Reputatie 2

ik ben er ook achtergekomen? dat 1 van mijn xperias (versterks) geen toegang wilt geven met het inloggen in het systeem. ik tik de juiste gegevens van de sticker in. 

die versterker pakt ook elke keer de oude gegevens op. zelf naar meerde resetten.

Nu ben ik even de draad kwijt voor het juiste begrip.
Wat zijn bij jouw “oude gegevens”?
Als je reset krijg je dan de gegevens die aansluiten bij de gegevens van de sticker.
(Dat zou namelijk correct zijn).  En naar welke gegevens worden die uitgewisseld?

ahumm ik bedoel met de oude gegevens? 

gegevens die standaard op de sticker staan van de apparaten.

na een volledige reset pakt ie niet de oude gegevens op. onthoud de (nieuwste) deze zijn op elke apparaat verschillend aangeven. 

daarom ben ik ook de draad ff kwijt.

heb ik soms even een mazzeltje als mijn internet hoger uitpakt :P

Beslist, een andere die 200 Mbps wil bereiken betaalt er extra voor.

:>

 

Reputatie 8

ik ben er ook achtergekomen? dat 1 van mijn xperias (versterks) geen toegang wilt geven met het inloggen in het systeem. ik tik de juiste gegevens van de sticker in. 

die versterker pakt ook elke keer de oude gegevens op. zelf naar meerde resetten.

Nu ben ik even de draad kwijt voor het juiste begrip.
Wat zijn bij jouw “oude gegevens”?
Als je reset krijg je dan de gegevens die aansluiten bij de gegevens van de sticker.
(Dat zou namelijk correct zijn).  En naar welke gegevens worden die uitgewisseld?

heb ik soms even een mazzeltje als mijn internet hoger uitpakt :P

Beslist, een andere die 200 Mbps wil bereiken betaalt er extra voor.

 

Reputatie 2

Wat een waardeloos gedoe dat wisselen van die gegevens.

vreemde vind ik ook als het netwerk overal offline is alles nog blijft werken van het internet?
hij geeft ook aan dat er via de modem 4G verbinding is! 

Nee, zo vreemd is dat niet.
Jij bekijkt en controleert alles met je smartphone, daarbij heb je WiFi aan + mobiele data overdracht.
Als de internetverbinding via de WiFi uiteindelijk stokt, omdat de stekker van de router eruit is gehaald, neemt de mobiele data-overdracht via 4G het automatisch over.

In het algemeen staan de instellingen van de meeste smartphones bij gebruikers zo ingesteld.
Als WiFi slecht is, of storing in de interneconnectie van de modem/router, merken gebruikers niet dat data-verkeer via 4G gaat, en direct van je data-bundel afgaat. Op die manier komen gebruikers vaak voor verassingen te staan. (Met name ook in het buitenland buiten de EU).

Door mobiele data overdracht uit te schakelen weet je zeker dat internet niet wordt overgenomen door 4G indien de WiFi slecht is, of een storing in de “vaste” interneconnectie.

Dat je met een 100 Mbps toch 200 Mbps haalt. Mooi meegenomen.
Foutje in de achterliggende instellingen m.b.t. je account.

vreemde zaak met dat wissel van de gegevens inderdaad bij telfort/kpn. (mocht dit is inderdaad zo het geval te zijn)

ik ben er ook achtergekomen? dat 1 van mijn xperias (versterks) geen toegang wilt geven met het inloggen in het systeem. ik tik de juiste gegevens van de sticker in. 

die versterker pakt ook elke keer de oude gegevens op. zelf naar meerde resetten.

 

op mijn smartphone staat automatische de 4G verbinding  (uitschakelt) tot nu toe ook niet mee gemaakt dat er iets van mijn huidige telefoon abbo mbs zijn afgegaan gelukkig.

 

heb ik soms even een mazzeltje als mijn internet hoger uitpakt :P

 

 

 

Reageer