beantwoord

Smartphone maakt niet automatisch verbinding met versterker

• 30 oktober 2019
  • 118 reacties
  • 1381 keer bekeken

Toon het eerste bericht

118 reacties

Ik heb dit topic nog eens door gelezen. Een opmerking bij de laatst getoonde screenprint, het enige dat veranderdt kan worden is het wachtwoord. De gebruikers naam zal admin blijven, dit is niet te wijzigen. Bij een fabrieks herstel zullen mogelijk de standaard waarden worden terug gezet.

Om in de instellingen te komen zal het de combinatie admin in kleine!! letters en het onderop afgedrukte wachtwoord zijn, tenzij dit zelf is veranderd.

Mogelijk dat het bij de a van admin fout gaat.

Reputatie 2

Ik heb dit topic nog eens door gelezen. Een opmerking bij de laatst getoonde screenprint, het enige dat veranderdt kan worden is het wachtwoord. De gebruikers naam zal admin blijven, dit is niet te wijzigen. Bij een fabrieks herstel zullen mogelijk de standaard waarden worden terug gezet.

Om in de instellingen te komen zal het de combinatie admin in kleine!! letters en het onderop afgedrukte wachtwoord zijn, tenzij dit zelf is veranderd.

Mogelijk dat het bij de a van admin fout gaat.

goeiemorgen,

bedankt nogmaals voor de uitleg. 

als ik inlog op de xperia versteker, typ ik de gebruikersnaam en wachtwoord goed in zoals staat aangeschren. ik kom er bij eentje met geen mogelijkheid. ressetten geeft ook geen verbetering omdat hij het zelfde onthoudt.

Mvg Marco 

Reputatie 2

Niet kunnen wijzigen van inloggegevens die jij wilt instellen, is ook een manco in het functioneren.

oke (dudelijk) ik hoop dat telfort mijn een nieuwe exemplaar kan (toesturen) 

Geeft het exemplaar met de getoonde IP problemen dat zou dan het apparaat zijn wat als eerste is aangesloten. Of gebruik je mogelijk niet de juiste IP adres voor de tweede? Ik heb beiden op basis van het mac adres een vast ip gegeven.

Klopt het mac adres en IP adres van de Experia wifi waar je mee verbind met wat er onderop staat. Beiden hebben een eigen IP en mac adres

In de v10 bij lan instellingen-meer moet de naam en mac adres wel overeenkomen met wat onderop het apparaat staat. Bij jou zal er een andere combinatie achter Experia Wifi staan.

Reputatie 2

Heb je op je smartphone of tablet ook alle oude verbindingen gewist/vergeten? Ik ga er van uit dat je bedoelt dat je niet met de nieuwe instellingen kan verbinden, daarom de oude vergeten en opnieuw verbinden.

Succes.

ik heb op de alle apparaten waar de wifi verbinding zijn. alle oude gegevens gewist/vergeten.

de wifi modem en op 1 wifi versterker staat? (alles naar wens)

de anderen versterker kan ik alleen mee verbinding krijgen als ik de wps knop indruk. 

Reputatie 8

Van wat ik begrijp gaat het specifiek om WiFi  SSID naam en wachtwoord,
niet om in de apparaten zelf in te loggen?  Kennelijk bij één WiFi versterker dat probleem.

Reputatie 2

Van wat ik begrijp gaat het specifiek om WiFi  SSID naam en wachtwoord,
niet om in de apparaten zelf in te loggen?  Kennelijk bij één WiFi versterker dat probleem.

zovel de wifi ssid en naam en wachtwoord en het inloggen gaat niet. 

(ruilen ze hem maar om haha) 

Reputatie 8

Omruilen moet gewoon mogelijk zijn.  Er zit toch gewoon garantie op?

En als een 2e exemplaar ook niet mocht werken,  alles terugbrengen en geld terug.

Reputatie 2

Omruilen moet gewoon mogelijk zijn.  Er zit toch gewoon garantie op?

alles is nog resent van 6 weekjes oud. moet geen probleem zijn. 

Het getoonde screenshot is niet voor de wifi verbinding. Dat is voor de instellingen zelf. Daar moet niet het wifi wachtwoord worden gebruikt, dat gaat nooit werken.

Het Wifi ssid en wachtwoord moet gewoonweg hetzelfde zijn op beide toestellen zeker als dit uit de V10 wordt overgenomen.

Reputatie 2

Het getoonde screenshot is niet voor de wifi verbinding. Dat is voor de instellingen zelf. Daar moet niet het wifi wachtwoord worden gebruikt, dat gaat nooit werken.

klopt dat wist ik dat zijn de standaard instellingen (die werken niet met inloggen in het systeem) ook de gegevens van de modem pakt ie niet over op de ene xperia versteker. (die heb en w8 werken ook niet) 

Het Wifi ssid en wachtwoord moet gewoonweg hetzelfde zijn op beide toestellen zeker als dit uit de V10 wordt overgenomen.

Reputatie 2

klopt dat wist ik dat zijn de standaard instellingen (die werken niet met inloggen in het systeem) ook de gegevens van de modem pakt ie niet over op de ene xperia versteker. (die heb en w8 werken ook niet) 

ja daar ga je idd vanuit. (helaas blijkt het anders) 

Reputatie 2

allemaal bedankt voor de (hulp)

Ik heb er veel aan geknutseld met de (reacties hierboven) helaas zonder resultaat. 

ik zal contact opnemen met telfort (komen we vast tot een oplossing )

Gr Marco 

Nog een vraag ter afsluiting of aanvulling, als je maar 1 Experia Wifi tegelijk aansluit, dan kan je met 1 exemplaar geen verbinding maken zo begrijp ik het nu. In dat geval zal er inderdaad van een defect sprake zijn. Je ziet wel beide Experia Wifi vermeld in het overzicht van de aangesloten apparaten van de v10 ?

Reputatie 2

Nog een vraag ter afsluiting of aanvulling, als je maar 1 Experia Wifi tegelijk aansluit, dan kan je met 1 exemplaar geen verbinding maken zo begrijp ik het nu. In dat geval zal er inderdaad van een defect sprake zijn. Je ziet wel beide Experia Wifi vermeld in het overzicht van de aangesloten apparaten van de v10 ?

de 2 xperia wifi versterkers werken uistekend met het( internet) waarvan 1 xperia versteker geen enkele toegang verleend met inloggen op het apparaat met de instellingen. tevens werkt wifi alleen met de knop ingedrukt houden van (wps) wifi gebruikersnaam en wachtwoord werken niet, bekabelde werkt wel

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Wat frustrerend dat je toch weer tegen problemen aan loopt met de Experia WiFi’s. Nu geef je aan dat het probleem eigenlijk maar op één versterker speelt. Het lijkt er inderdaad op dat die niet naar behoren functioneert/defect is. Als ik je goed begrijp heb je de versterkers enkele weken geleden aangeschaft. Dan heb je inderdaad nog garantie. Waar heb je de Experia WiFi's besteld? Als je deze hebt besteld via apparatuurvoorthuis.kpn.com, kun je het beste contact opnemen met Ceva Logistics via telefoonnummer 070-3013988 voor de juiste instructies voor het omruilen van de apparatuur. Heb je de versterkers elders aangeschaft? Ga dan naar een KPN winkel in de buurt om aanspraak te maken op garantie. Vergeet dan niet je aankoopbon mee te nemen. 

Reputatie 2

hoi iedereen, 

Ik ben net naar de kpn winkel opnieuw geweest.

hele situatie uitgebreid uitgelegd van het probleem en deze forum oplossing geen resultaten beoekte. na uitgebreid overleg, heb ik een nieuwe exemplaar gekregen. ook zijn mijn gegevens van de modem gecontroleerd waren goed. ik laat het straks even weten als het gelukt is met het instellen. 

Mvg Marco 

Reputatie 2

goedenavond,

ik heb inmiddels de nieuwe (xperias versterker) geïnstalleerd op het netwerk.

tijdens de installatie kwamen er opnieuw meerde namen tevoorschijn in het netwerk. dit inmiddels verholpen na het uit en aan zetten van de (modem) en (xperias) ik kan ook inloggen op de nieuwe (xperia versterker) via 192.168.2.150.

op de anderen (xperia versterker) lukt het nu niet om in te loggen via 192.168.2.150. geeft aan webpagina kan niet worden geladen. het werkt ook niet als ik de anderen uitschakel.

zou het eventueel aan de modem kunnen liggen?

mocht dit het geval zijn zou ik een nieuwe toegestuurd kunnen krijgen?

mvg marco

Reputatie 2

Elke Experia Wifi heeft een eigen setup pagina die je via een unieke ip benadert voor de eerste die je aansluit is dit de genoemde eindigend op 150. Zoals ik al eerder heb aangegeven zal je dat specifieke adres van de tweede moeten achterhalen in je Experiabox.

Als je inlogt op je modem in jou geval de v10, klik je onder Lan Instellingen op Meer in het lijstje wat je dan te zien krijgt zou je twee keer een regel zoals deze moeten zien elk met een ander ip het 2e nummer is de tweede aangesloten ExperiaWifi. Het ligt niet aan je modem, je gebruikt het verkeerde ip adres.

Reputatie 2

Elke Experia Wifi heeft een eigen setup pagina die je via een unieke ip benadert voor de eerste die je aansluit is dit de genoemde eindigend op 150. Zoals ik al eerder heb aangegeven zal je dat specifieke adres van de tweede moeten achterhalen in je Experiabox.

Als je inlogt op je modem in jou geval de v10, klik je onder Lan Instellingen op Meer in het lijstje wat je dan te zien krijgt zou je twee keer een regel zoals deze moeten zien elk met een ander ip het 2e nummer is de tweede aangesloten ExperiaWifi. Het ligt niet aan je modem, je gebruikt het verkeerde ip adres.

als ik inlog op mijn modem, geeft ie 2x het zelfde ip adres aan zoals hierboven staat vermeld. 

(geeft geen anderen aan)

Staan daar wel verschillende mac adressen of namen van de twee experia wifi toestellen wat correspondeert met de gegevens onderop?

Ze mogen niet hetzelfde ip adres hebben, in het ergste geval stel ik een fabrieks reset voor, helpt dat niet dan zit er blijkbaar toch wel iets fout in je Experiabox.

Wat mij verbaasd is dat de nieuwe experia wifi dat 150 adres heeft gekregen.

Reputatie 2

Staan daar wel verschillende mac adressen of namen van de twee experia wifi toestellen wat correspondeert met de gegevens onderop?

Ze mogen niet hetzelfde ip adres hebben, in het ergste geval stel ik een fabrieks reset voor, helpt dat niet dan zit er blijkbaar toch wel iets fout in je Experiabox.

Wat mij verbaasd is dat de nieuwe experia wifi dat 150 adres heeft gekregen.

klopt ik vond dat ook al erg verbaasd.

als ik inlog op de v10 modem. krijg ik een? (waarschuwing bevestiging)

eenmaal ingelogd (modem) geeft ie deze adressen aan? ik zie maar 1 xperia adres staan.

(kan zijn dat ik kippig ben hierin) 

Reputatie 2

Reputatie 2

:thinking:

Reageer