beantwoord

Smartphone maakt niet automatisch verbinding met versterker

  • 30 oktober 2019
  • 118 reacties
  • 1891 keer bekeken


Toon het eerste bericht

118 reacties

Reputatie 2

okki dudelijk allemaal :)

daar vrij weinig aan te doen op dit moment. 

ik heb een (smartphone uit 2019) 

 

Gr Marco 

Reputatie 2

welke manier is het snelste om in contact te komen met telfort? aangezien ik graag een nieuwe (modem) wil hebben. aangezien ik deze problemen al ruim 2 maanden hebt. (via privé reageert er niemand) 

Reputatie 2

Er is nu een nieuwe Firmware versie:1.00.26v3 waardoor diverse in dit topic genoemde zaken achterhaald zijn.

Een van de wijzigingen is nog maar 1 beheerspagina waarmee je alle aangesloten Experia Wifi toestellen beinvloed.

hoi @Galdor68 galdor, 

bedankt voor de informatie :)

ik ga er vanuit dat deze Firmware versie automatisch word geüpdatet op xperias. 

waar leest u deze informatie?

 

Mvg Marco 

Reputatie 8

Tijdens kantooruren klantenservice bellen.

Bel met 0900 9596 en spreek je vraag in
(Hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten)

Reputatie 2

dit is van mijn wifi versterker 2 vanaf de locatie  (woonkamer)

veder prima signaal.

Reputatie 2

ik haal nu de firmware update handig matige binnen. @Galdor68 

 

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @marcojaguartje. Ik was zelf afgelopen weekend niet aanwezig, vandaar dat ik nu pas aan je topic toekom. Sorry! Omdat je nog steeds problemen ervaart met de Experia Box in combinatie met je Experia WiFi’s, heb ik je nu in overleg met een collega van de Technische Dienst een vervangend modem toegestuurd. Op die manier kunnen we namelijk uitsluiten of je modem het probleem veroorzaakt. Houd je me op de hoogte? :slight_smile:

Reputatie 2

Heb je de nieuwste uitvoering de ronde witte of de eerdere vierkante zwarte? Hebben beide punten dezelfde ssid en wachtwoord? Verder zal de smartphone ook van belang zijn wat betreft het naadloos overschakelen.

hoi galdor,

ik heb momenteel 2 zwarte vierkante uitvoering van de xperia versterker s in huis.

(zie foto hieronder)

ahummm,  de versterkers hebben alles overgenomen automatische via de router van de instelling zoals het geb en w8.

 

groetjes marco

 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @marcojaguartje. Ik zie dat @Galdor68 je fantastisch op weg heeft geholpen en het probleem grotendeels is opgelost. Je telefoon maakt nu wel automatisch verbinding met het accesspoint? Verder ben ik even benieuwd waar je nu precies tegenaan loopt. Je hebt zelf de Experia WiFi's een eigen SSID gegeven en een nieuw wachtwoord ingesteld, maar je logt nog steeds in met de oude gegevens? Kun je dat misschien toelichten? Heb je het WiFi-netwerk al wel eens vergeten op je telefoon (en andere apparaten die draadloos zijn verbonden)? 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Heb je de nieuwste uitvoering de ronde witte of de eerdere vierkante zwarte? Hebben beide punten dezelfde ssid en wachtwoord? Verder zal de smartphone ook van belang zijn wat betreft het naadloos overschakelen.

hoi galdor,

ik heb momenteel 2 zwarte vierkante uitvoering van de xperia versterker s in huis.

(zie foto hieronder)

ahummm,  de versterkers hebben alles overgenomen automatische via de router van de instelling zoals het geb en w8.

 

groetjes marco

 

 

Reputatie 2

Tijdens kantooruren klantenservice bellen.

Bel met 0900 9596 en spreek je vraag in
(Hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten)

Ik heb al vanaf het begin veel gebeld 😏 (zou terugkoppeling krijgen) helaas niet gebeld nog. @Babylonia 

Reputatie 2

dit is locatie 1 zeg maar vanaf de (meterkast) waar ook de modem bij staat nog 1 versterker.

 

Dat klopt, echter hoef je nu niet meer apart op elke toestel in te loggen, ook is de Thuis app veranderd er kan iets meer mee.

Reputatie 2

Dat klopt, echter hoef je nu niet meer apart op elke toestel in te loggen, ook is de Thuis app veranderd er kan iets meer mee.

okki, ik moet nog steeds apart inloggen verschillend op de xperias versterkers. voor de Thuis app ook het zelfde. (alles is bijgewerkt) 

Reputatie 2

Hoi @marcojaguartje. Ik was zelf afgelopen weekend niet aanwezig, vandaar dat ik nu pas aan je topic toekom. Sorry! Omdat je nog steeds problemen ervaart met de Experia Box in combinatie met je Experia WiFi’s, heb ik je nu in overleg met een collega van de Technische Dienst een vervangend modem toegestuurd. Op die manier kunnen we namelijk uitsluiten of je modem het probleem veroorzaakt. Houd je me op de hoogte? :slight_smile:

toppie @Natasja - Telfort  vanuit telfort heb ik ook veel die kant op gebeld zelf naar kpn winkels geweest. (daarvan) zouden ze mijn op de hoogte houden via een telefoontje nooit gehad. via het forum werkte het beste vind ik. 

Reputatie 2

tot mijn verbazing, zie ik opeens?

foto 1 van  locatie 2 (woonkamer) de naam (H369A39303F) heeft?

foto 3 van locatie 1 (meterkast) de naam (Marco) heeft?

 

 

Reputatie 2

De nieuwere witte schijnen wel betere mesh functie te hebben deze niet echt is mijn ervaring. Het overnemen van de gegevens is dus goed gegaan. 

okki, ik heb deze zwarte namelijk in de kpn winkel gekocht ter plekken.

van de witte is mijn niks bekend van? 

voorheen had ik ik v10a modem van telfort deze is ook ter plekken omgewisseld bij de kpn wiinkel naar de v10 modem.

Reputatie 2

hoi @Natasja - Telfort  ik heb je een prive berichtje verstuurd.

mvg marco

Reputatie 2

net ingelogd via de modem. hierop staat de wifi singaal uitschakeld. geeft wel een anderen naam op als op xperia verstekers. wat ik vreemd vind? 

 

Dat was mij ook opgevallen heb je zelf 2,4 en 5ghz verschillende namen gegeven in de v10 onder geadvanceerd? Als je goed kijkt is Marco het ssid voor 2,4 ghz en de andere naam voor 5 ghz.

Ik zie nu pas je screenshot ik zou in je smartphone alle huidige verbindingen vergeten en opnieuw verbinden met Marco de andere naam zal de oorspronkelijke ssid zijn.

Via 192.168.2.150 kan je in de eerste experia wifi inloggen ww voor de instellingen staat onderop. Wat zie je daar bij de instellingen? Hebben 2,4 en 5 ghz daarin beiden het ssid Marco?

 

Er zijn nu 2 versies deze vierkante en witte ronde die kan je op de eerste na draadloos verbinden

 

 

Reputatie 2

Dat was mij ook opgevallen heb je zelf 2,4 en 5ghz verschillende namen gegeven in de v10 onder geadvanceerd? Als je goed kijkt is Marco het ssid voor 2,4 ghz en de andere naam voor 5 ghz.

Ik zie nu pas je screenshot ik zou in je smartphone alle huidige verbindingen vergeten en opnieuw verbinden met Marco de andere naam zal de oorspronkelijke ssid zijn.

Via 192.168.2.150 kan je in de eerste experia wifi inloggen ww voor de instellingen staat onderop. Wat zie je daar bij de instellingen? Hebben 2,4 en 5 ghz daarin beiden het ssid Marco?

ik ga even uitgebreid alles bekijken. 

als ik op vergeten klik en alles weer opnieuw verbind. blijft hij gewoon automatisch van de ene naar de anderen naam gaan zonder problemen. 

is handig om alles even reset te geven van de modem? en versterkers? 

 

Er zijn nu 2 versies deze vierkante en witte ronde die kan je op de eerste na draadloos verbinden

 

 

 

Reputatie 2

ik heb net ingelogd opnieuw in de modem via (http://192.168.2.254/)

zowel de 2,4 en 5 ghz staan onder de naam (Marco) 

deze wifi signaal via de modem staat automatische uitschakelt. (vanwege de (versterkers)

 

daarna ingelogd via versterkers op (192.168.2.150)

zowel deze 2,4 en 5 ghz staan onder de naam (Marco) 

 

even een vraagje tussendoor?

inloggen op de 2 versterker lukt niet! ik denk dat deze de naam aangeeft van? 
(H369A39303F)

 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @marcojaguartje. Ik heb zojuist je privébericht ontvangen. Ik begrijp dat je een Experia Box V10a hebt ontvangen, terwijl je een Experia Box V10 had (of hebt). Je geeft aan dat je de Experia Box V10a die je bij de start van je abonnement hebt ontvangen via de KPN winkel bij uitzondering hebt mogen omruilen voor een Experia Box V10. Doordat het nieuwe modem vanuit een geautomatiseerd systeem is verstuurd, en je volgens de administratie een Experia Box V10a hebt, heb je nu een vervangende V10a ontvangen. Ik heb bij deze een vervangende V10 voor je aangevraagd. Die heb je binnen 5 werkdagen in huis. Wil je de V10a weer naar ons terugsturen:slight_smile:

Reputatie 2

 

(p.s. ik krijg de foto niet in betere kwaliteit vanwege 5 mb upload) dit zijn de instelling van de versterker.

Reageer