beantwoord

Smartphone maakt niet automatisch verbinding met versterker

  • 30 oktober 2019
  • 118 reacties
  • 1743 keer bekeken


Toon het eerste bericht

118 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Goed om dat hier even te benoemen, @Galdor68. En fijn dat het is gelukt om de firmware handmatig te updaten, @marcojaguartje:slight_smile:

Reputatie 2

Dat klopt, echter hoef je nu niet meer apart op elke toestel in te loggen, ook is de Thuis app veranderd er kan iets meer mee.

okki, ik moet nog steeds apart inloggen verschillend op de xperias versterkers. voor de Thuis app ook het zelfde. (alles is bijgewerkt) 

Dat klopt, echter hoef je nu niet meer apart op elke toestel in te loggen, ook is de Thuis app veranderd er kan iets meer mee.

Reputatie 2

@Galdor68  ik heb bijde xperias versterkers voorzien handigmatige van firmware updates. 

ik vind het wel iets overzichtelijker het menu. geworden.

bij mijn werken ze gewoon nog appert gescheiden van elkaar met elke keer verschillende IP adressen. 

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

ik haal nu de firmware update handig matige binnen. @Galdor68 

 

Reputatie 2

Er is nu een nieuwe Firmware versie:1.00.26v3 waardoor diverse in dit topic genoemde zaken achterhaald zijn.

Een van de wijzigingen is nog maar 1 beheerspagina waarmee je alle aangesloten Experia Wifi toestellen beinvloed.

hoi @Galdor68 galdor, 

bedankt voor de informatie :)

ik ga er vanuit dat deze Firmware versie automatisch word geüpdatet op xperias. 

waar leest u deze informatie?

 

Mvg Marco 

Er is nu een nieuwe Firmware versie:1.00.26v3 waardoor diverse in dit topic genoemde zaken achterhaald zijn.

Een van de wijzigingen is nog maar 1 beheerspagina waarmee je alle aangesloten Experia Wifi toestellen beinvloed.

Reputatie 8
Badge +9

Ik doe even een vreugdedansje hoor, @marcojaguartje! Ontzettend fijn dat het ein-de-lijk werkt zoals het hoort. Zoals @Babylonia al zegt: het heeft even mogen duren, maar dan heb je ook wat. :wink:

Reputatie 2

Het heeft wat voeten in aarde gehad. Maar het werkt nu dus zoals bedoeld. :grinning:
Ik neem aan met de aanwijzingen in de laatste reactie van @Natasja - Telfort

Bedankt voor de terugmelding.

iedereen zijn hulp heeft wel wat gelopen uit eindelijk.... 

Reputatie 8

Het heeft wat voeten in aarde gehad. Maar het werkt nu dus zoals bedoeld. :grinning:
Ik neem aan met de aanwijzingen in de laatste reactie van  @Natasja - Telfort

Bedankt voor de terugmelding.

Reputatie 2

Hallo@marcojaguartje. Fijn dat het is gelukt om een van de versterkers bij de KPN winkel om te ruilen.

Heel frustrerend dat je nog steeds tegen problemen aan loopt. Laat ik even de huidige stand van zaken op een rijtje zetten. Bij het installeren van de nieuwe versterker zag je meerdere netwerknamen in het netwerk. Dit heb je verholpen door je modem en versterkers opnieuw op te starten. Je kunt nu wel inloggen op de nieuwe versterker, maar niet op de oude. Klopt dat? 

Als je probeert in te loggen in je Experia Box krijg je de melding "Waarschuwing! Een andere gebruiker is het apparaat aan het configureren!" Die melding is afkomstig van je modem zelf.

Zoals@Galdor68 uitlegt: de Experia Box geeft een IP-adres aan de Experia WiFi's, dus het is mogelijk dat het een ander IP-adres is geworden bij het opnieuw aansluiten. Zie daarvoor ook punt 6 en punt 7 in dit algemene topic over de Experia WiFi.

Wat is precies de foutmelding die je nu krijgt? Wil je daar eens een screenshot van delen? Mogelijk helpt mij dat verder op weg. En verder: wanneer treedt die foutmelding precies op? Wil je mij meenemen in de stappen die je doorloopt?

hoi @Natasja - Telfort  @Galdor68  @Babylonia  

ik heb goed nieuws, heb alles eindelijk naar wens kunnen afstellen op de (xperias) 

bedankt nog voor de hulp :grinning:

groetjes marco 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @marcojaguartje. Fijn dat het is gelukt om een van de versterkers bij de KPN winkel om te ruilen.

Heel frustrerend dat je nog steeds tegen problemen aan loopt. Laat ik even de huidige stand van zaken op een rijtje zetten. Bij het installeren van de nieuwe versterker zag je meerdere netwerknamen in het netwerk. Dit heb je verholpen door je modem en versterkers opnieuw op te starten. Je kunt nu wel inloggen op de nieuwe versterker, maar niet op de oude. Klopt dat? 

Als je probeert in te loggen in je Experia Box krijg je de melding "Waarschuwing! Een andere gebruiker is het apparaat aan het configureren!" Die melding is afkomstig van je modem zelf.

Zoals @Galdor68 uitlegt: de Experia Box geeft een IP-adres aan de Experia WiFi's, dus het is mogelijk dat het een ander IP-adres is geworden bij het opnieuw aansluiten. Zie daarvoor ook punt 6 en punt 7 in dit algemene topic over de Experia WiFi.

Wat is precies de foutmelding die je nu krijgt? Wil je daar eens een screenshot van delen? Mogelijk helpt mij dat verder op weg. En verder: wanneer treedt die foutmelding precies op? Wil je mij meenemen in de stappen die je doorloopt?

Reputatie 2

Je kan absoluut niet via het 150 adres inloggen met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden.

Je moet echt op de ip behorende bij het toestel inloggen, in jou geval de adressen eindigend op 3 en 150.

okki dudelijk. 

ik heb nu IP adres gebruik die eindigt op (3)

blijft nog steeds de zelfde melding aangeven van fout opgetreden. 

 

 

Je kan absoluut niet via het 150 adres inloggen met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden.

Je moet echt op de ip behorende bij het toestel inloggen, in jou geval de adressen eindigend op 3 en 150.

Reputatie 2

Ah je hebt de afbeelding verwijdert je hebt hetzelfde gezien wat ik zag het adres met 3 aan het eind. De melding kan door een verkeerde afmelding of dubbel  geopende beheers pagina komen.

wat vreemd zeg ik heb niks (verwijderd) opeens is de afbeelding weg? ik heb geen dubbele pagina's openstaan van de (modem)

Ah je hebt de afbeelding verwijdert je hebt hetzelfde gezien wat ik zag het adres met 3 aan het eind. De melding kan door een verkeerde afmelding of dubbel  geopende beheers pagina komen.

Reputatie 2

tot mijn verbazing (opnieuw) geeft ie nu wel 2 verschillende (IP) adressen aan van de (xperias)

(telfort/kpn) gaven aan mijn door? dat het gewoon mogelijk is om via (192.168.2.150) in te loggen op alle xperias versterks. via de juiste (wachtwoord) aan de onderkant van de sticker.

 

geen idee als het handig is om dit te vermelden hierop?

192.168.2.150; 44:fe:3b:23:18:89; ExperiaWIFI-231889

192.168.2.3; bc:30:d9:90:b1:14; ExperiaWIFI-90B114

 

kunt u mijn helpen welke adres ik moet gebruiken om in te loggen op de (anderen) xperia.

 

 

 

Reputatie 2

 

:thinking:

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Staan daar wel verschillende mac adressen of namen van de twee experia wifi toestellen wat correspondeert met de gegevens onderop?

Ze mogen niet hetzelfde ip adres hebben, in het ergste geval stel ik een fabrieks reset voor, helpt dat niet dan zit er blijkbaar toch wel iets fout in je Experiabox.

Wat mij verbaasd is dat de nieuwe experia wifi dat 150 adres heeft gekregen.

klopt ik vond dat ook al erg verbaasd.

als ik inlog op de v10 modem. krijg ik een? (waarschuwing bevestiging)

eenmaal ingelogd (modem) geeft ie deze adressen aan? ik zie maar 1 xperia adres staan.

(kan zijn dat ik kippig ben hierin) 

Staan daar wel verschillende mac adressen of namen van de twee experia wifi toestellen wat correspondeert met de gegevens onderop?

Ze mogen niet hetzelfde ip adres hebben, in het ergste geval stel ik een fabrieks reset voor, helpt dat niet dan zit er blijkbaar toch wel iets fout in je Experiabox.

Wat mij verbaasd is dat de nieuwe experia wifi dat 150 adres heeft gekregen.

Reputatie 2

Elke Experia Wifi heeft een eigen setup pagina die je via een unieke ip benadert voor de eerste die je aansluit is dit de genoemde eindigend op 150. Zoals ik al eerder heb aangegeven zal je dat specifieke adres van de tweede moeten achterhalen in je Experiabox.

Als je inlogt op je modem in jou geval de v10, klik je onder Lan Instellingen op Meer in het lijstje wat je dan te zien krijgt zou je twee keer een regel zoals deze moeten zien elk met een ander ip het 2e nummer is de tweede aangesloten ExperiaWifi. Het ligt niet aan je modem, je gebruikt het verkeerde ip adres.

 

 

als ik inlog op mijn modem, geeft ie 2x het zelfde ip adres aan zoals hierboven staat vermeld. 

(geeft geen anderen aan)

 

 

Elke Experia Wifi heeft een eigen setup pagina die je via een unieke ip benadert voor de eerste die je aansluit is dit de genoemde eindigend op 150. Zoals ik al eerder heb aangegeven zal je dat specifieke adres van de tweede moeten achterhalen in je Experiabox.

Als je inlogt op je modem in jou geval de v10, klik je onder Lan Instellingen op Meer in het lijstje wat je dan te zien krijgt zou je twee keer een regel zoals deze moeten zien elk met een ander ip het 2e nummer is de tweede aangesloten ExperiaWifi. Het ligt niet aan je modem, je gebruikt het verkeerde ip adres.

 

 

Reputatie 2

 

Reageer