beantwoord

Slechte wifi ZyXEL P-2812HNU-F1

• 4 januari 2014
  • 11 reacties
  • 1758 keer bekeken

Sinds kort valt de wifi verbinding van mijn ZyXEL P-2812HNU-F1 modem regelmatig weg. Zo gauw een apparaat verbinding maakt met het netwerk valt de verbinding een tijd weg. Alleen het open klappen van mijn laptop zorgt er al voor dat de verbinding even weg is, ook op de andere laptops. Ook is de snelheid nogal wisselend en valt de verbinding bij mijn xbox regelmatig uit tijdens het gamen. 

De verbinding is verder goed, volle streepjes en geen storende signalen. Een reset van de modem zorgt ervoor dat alles ongeveer een uur goed werkt maar daarna is het weer gewoon hetzelfde. Nog andere mogelijk oplossingen of is het tijd voor een nieuwe modem? 
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 27 januari 2014, 17:10

Wanneer kan ik een vervangende modem verwachten? Problemen blijven helaas bestaan, snelheid daalt af en toe ook flink. 

Mijn excuses voor deze extreem late reactie, het modem is onderweg. Ik verwacht dat deze woensdag bij je binnenkomt.

Henk
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe heb je Wifi op de Zyxel ingesteld? Op automatisch of een vast kanaal?
Hoe heb je Wifi op de Zyxel ingesteld? Op automatisch of een vast kanaal?

Hij staat op automatisch. Ik heb al handmatig een aantal andere kanalen geprobeerd maar dat veranderde niets aan mijn probleem. 
Misschien iemand van Telfort met een idee? Ik zie in andere topics namelijk dat het aan de modem ligt en dat er een nieuwe opgestuurd moet worden? 
Reputatie 4
Badge +3
@MaikelH,

Welkom!

Vervelend dat de draadloze verbinding niet naar behoren werkt. Heb je het modem al eens een reset gegeven? Dit doe je door met bijvoorbeeld een paperclip het reset-gaatje achterop het modem, voor ongeveer 30 seconden indrukt totdat het modem opnieuw opstart. Let wel op; alle gegevens zullen naar de fabrieksinstellingen terug gezet worden.

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, zal ik je een vervangend modem sturen, succes!

Henk
Reset helpt maar na een uur is het probleem er vaak weer.
Wanneer kan ik een vervangende modem verwachten? Problemen blijven helaas bestaan, snelheid daalt af en toe ook flink. 
Nog maar een berichtje. Het zou leuk zijn als ik ook daadwerkelijk een vervangende modem zou ontvangen. Ook omdat ik in mijn eerste bericht al aan gaf dat een reset van de modem niet helpt. 
Reputatie 4
Badge +3

Mijn excuses voor deze extreem late reactie, het modem is onderweg. Ik verwacht dat deze woensdag bij je binnenkomt.

Henk
Heb op een andere plek in dit forum over hetzelfde gepost.
"slecht wifi bereik met zyxel p2812hnuf1"
Heb namelijk exact dezelfde problemen als MaikelH, met dien verstande dat ook de radio op internet draait. Die valt ook steed uit bij het starten van een laptop of een iPod.
Als alles eenmaal weer verbonden is werkt alles goed, maar die onderbrekingen zijn erg vervelend.
Ben ook benieuwd of een ander modem hier de oplossing was.
Gr, JanSMal

@MaikelH
@Henk
Reputatie 1
Nu heb ik ook hetzelfde probleem. Internet valt uit zodra ik een computer of een mobiele telefoon aansluit. De modem herstart van zichzelf en dan krijg ik geen wifi meer. Ik moet de modem opnieuw starten en slechts dan heb je wifi maar slechts een paar uur lang en daarna is het weer gewoon hetzelfde. Na een reset van de modem is het probleem steeds nog er.
Reputatie 8
Badge +17
Nu heb ik ook hetzelfde probleem. Internet valt uit zodra ik een computer of een mobiele telefoon aansluit. De modem herstart van zichzelf en dan krijg ik geen wifi meer. Ik moet de modem opnieuw starten en slechts dan heb je wifi maar slechts een paar uur lang en daarna is het weer gewoon hetzelfde. Na een reset van de modem is het probleem steeds nog er.

Op dit moment post je in een topic wat 1 jaar geleden actief was ik raad je aan om een nieuw topic te openen en daar het probleem te beschrijven

Reageer