beantwoord

Slechte wifi verbinding TV, mobiel,ipad

• 2 november 2016
  • 18 reacties
  • 863 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een aantal weken hebben we geen of een erg slechte wifi verbinding. Internet op de TV doet het helemaal niet meer, op de Ipad nagenoeg niet en op de mobiel is het erg slecht. Voorheen hadden we geen problemen. We hebben een Experiabox V8.
Kanalen hebben we al gewijzigd, maar hierdoor lukte het helemaal bijna niet meer om op internet te komen met de mobiel..
Ik lees nu diverse problemen over de slechte wifi verbinding bij Telfort?? Is hier niet wat aan te doen?
Mijn dochter moet haar huiswerk maken en dit is nagenoeg niet meer mogelijk thuis doordat ze geen internetverbinding krijgt, ze moet inloggen op het netwerk van school!

Met vriendelijke groet,
Cindy Olsman
icon

Beste antwoord door Babylonia 14 november 2016, 17:52

Elke provider heeft wel weer zijn eigen nukken hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren.
Of je moet echt wat dieper in de buidel tasten voor een abonnement, krijg je mogelijk een mooie Fritz!box als modem/router?
Misschien dat je modem/router in de meterkast hangt. Wel een goede plek voor de connectie met het ISRA-punt, maar een slechte plek voor gebruik van WiFi. Geldt eigenlijk voor elke modem/router die je daar plaatst.

De makkelijkste manier is toch een dual band WiFi Access Point erbij.
Of wil je de modem/router in de woonkamer plaatsen, dan een goede kwaliteit DSL-kabel gebruiken met getwiste draden en afscherming, waarvan die afscherming ook nog het beste wordt geaard.

Wat is je maximale bekabelde snelheid? http://www.speedtest.net/nl/
Houdt in ieder geval in de gaten dat je met WiFi nooit een snellere internet-connectie kan hebben dan wat je internet aansluiting kan leveren.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Cindy, welkom op het forum! Wat vervelend dat jullie een slechte WiFi-verbinding ervaren. Graag ontvang ik je postcode en huisnummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Cindy, bedankt voor jouw gegevens! Graag zou ik een screenshot van jouw WiFi-omgeving willen zien. Op deze link wordt uitgelegd hoe je je WiFi-omgeving in kaart brengt.
Het kan namelijk zijn dat je de problemen met WiFi ervaart vanwege een drukke WIFi-omgeving. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Hoi Stephen,

Hierbij een screenshot vd Wifi-omgeving. Het verandert met de minuut. Ik heb het kanaal al eens veranderd naar 10, maar dit had geen enkel resultaat. Het werd er niet beter op. Wij hebben zelf het idee dat het aan de Experia ligt.
Reputatie 8
Geen screenshot in je reactie.
Dat kun je bijvoegen, onderaan het scherm om een reactie in te vullen bij de knop met zo'n landschap/bergje als icoon.
Erna komt er een "'Bladeren" menu waarbij je het bestand op je PC kunt kiezen.
Reputatie 1
Hierbij
Reputatie 8
Ik vermoed dat jou curve die rode is bij kanaal 2 - VGV75194AA18C

Dat kanaal wordt al direct sterk gestoord door 3 andere WiFi netwerken op kanaal 1
Het zal moeilijk worden, want altijd zal er wel interferentie zijn van andere netwerken om je heen.
Maar de kanalen die mogelijk dan nog het best zijn te gebruiken zijn kanaal 4 en 9 (gewoon uittesten).
Eigenlijk in de "dalen" van de andere curven en in zoverre "zo leeg mogelijk" om je heen.

Ik weet niet of je dochter met een laptop werkt of met een tablet, maar met een laptop heb je wellicht daar nog een netwerkpoort op zitten. Dan loont het de moeite om een lange netwerkkabel door een leiding heen te trekken, op een netwerk contactdoos uit te laten komen, en van daaruit een kabeltje aan de laptop te prikken.
Reputatie 1
Inmiddels het kanaal veranderd naar 10, het is er nog niet beter op geworden. Mijn dochter werkt met een i-pad van school, hier nog geen verbetering wat betreft de wifi. We hebben ook een pc die via kabel is verbonden, hier geen problemen mee.

Ook hebben we sinds enige weken geen internet meer op onze smart tv. Voorheen nooit geen problemen gehad, ineens kon het niet meer.
Aangegeven wordt: Wel netwerkverbinding, maar geen internet???? Al van alles geprobeerd, zonder resultaat..
Reputatie 8
De WiFi van de door Telfort geleverde modem/routers zijn geen hoogvliegers.
Zie volgende reactie (en dat gaat alleen om 2,4 GHz):
https://forum.telfort.nl/wifi-269/verval-6mb-meer-vergelijking-lan-55773/index1.html#post487257

Als je een iPad hebt loont het de moeite om een dual band WiFi access Point aan te schaffen.
Zowel 2,4 GHz als 5 GHz. De 5 GHz WiFi band wordt nauwelijks gebruikt. Heb je daarmee ook geen storing van omliggende WiFi netwerken. Apple / iPad werken standaard tevens ook op 5 GHz. Scheelt echt een hoop.
Smart TV zou ik gewoon bekabeld aansluiten (en feitelijk alle apparaten die een ethernetpoort aansluiting hebben).
Reputatie 1
Bedankt voor je informatie Babylonia! Daar kan ik wat mee!
Het valt me tegen van Telfort.. Telefonisch kom je er niet eens door als je hulp zoekt en via het forum duurt het erg lang voor je reactie krijgt..
Misschien is overstappen toch een optie... Maar eens providers gaan vergelijken die wel goede recensies krijgen..
Reputatie 8
Elke provider heeft wel weer zijn eigen nukken hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren.
Of je moet echt wat dieper in de buidel tasten voor een abonnement, krijg je mogelijk een mooie Fritz!box als modem/router?
Misschien dat je modem/router in de meterkast hangt. Wel een goede plek voor de connectie met het ISRA-punt, maar een slechte plek voor gebruik van WiFi. Geldt eigenlijk voor elke modem/router die je daar plaatst.

De makkelijkste manier is toch een dual band WiFi Access Point erbij.
Of wil je de modem/router in de woonkamer plaatsen, dan een goede kwaliteit DSL-kabel gebruiken met getwiste draden en afscherming, waarvan die afscherming ook nog het beste wordt geaard.

Wat is je maximale bekabelde snelheid? http://www.speedtest.net/nl/
Houdt in ieder geval in de gaten dat je met WiFi nooit een snellere internet-connectie kan hebben dan wat je internet aansluiting kan leveren.
Reputatie 1
Modem/router staat inderdaad in de meterkast, hier staat het al jaren en nooit problemen mee gehad.
We gaan even kijken naar een Wifi-versterker, het veranderen van kanaal heeft niet echt geholpen.

Voor de problemen met de Samsung smart tv zal ik even een nieuw topic aanmaken, dit heeft volgens mij niets te maken met dit probleem?..
Reputatie 8
Houdt er rekening mee dat een "Wifi-versterker" echt alleen effectief goed werkt door het apparaatje zelf wel bekabeld aan te sluiten.
Vanuit de nieuwe positie die je dan kiest (bijv. woonkamer) heb je daar dan een sterker WiFi bij de hand.

Er is ook een mogelijkheid om een Wifi-versterker "draadloos" in te zetten, maar de bottleneck ligt dan aan de matige WiFi-verbinding tussen modem/router en die WiFi-versterker zelf, wat in basis hetzelfde slechte bereik is, als dat je nu een mobiel apparaat daarmee verbindt.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Cindy, excuses voor de zeer late reactie van mijn kant. Gelukkig was Babylonia aanwezig om jou van deskundig advies te geven. Aangezien je geen problemen ervaart met bekabeld internet dan is een WiFi-versteker een goeie oplossing.

Is je Smart-TV bekabeld aangesloten of via WiFi?
Reputatie 1
De smart tv is bekabeld aangesloten via de digitale tv- ontvanger.
Reputatie 1
De wifi moet toch gewoon werken? Nu worden wij op kosten gejaagd door het aanschaffen van een versterker. Volgens ons is de experiabox gewoon niet goed. Kunnen we hiervoor geen andere krijgen?
Reputatie 8
Een ander Experia Box maakt niet zoveel uit. Ze doen ongeveer allemaal "hetzelfde" qua WiFi.
Budget provider levert budget randapparatuur uit met matige overall specs.
Reputatie 1
Blijkbaar komen de problemen met de apps van de smart TV ook door de slechte Wifi!
Heeft Telfort dan geen modem die het wel goed doet???
Reputatie 8
Sluit die Smart TV dan beter bekabeld aan.
Juist op een TV benut je de apps die relatief veel data genereren m.b.t. streaming video's e.d.
Daarmee belast je WiFi tot het uiterste. Zelfde met gebruik van bijv. media players en game consoles.
Is een algemeen bekend probleem bij WiFi. (Zeker met doorsnee apparatuur).
Voor dat soort toepassingen sluit het dan beter aan via bekabelde verbindingen.