beantwoord

Slechte wifi, mijn verbinding valt weg of hapert

• 27 juni 2017
  • 12 reacties
  • 1465 keer bekeken

Sinds een week is mijn internetverbinding niet meer zoals ik gewend ben. Ik had nooit problemen, altijd snel internet en nu valt om niks de verbinding weg. Bij problemen oplossen via internettoegang krijg ik de melding dat de standaardgateway niet beshcikbaar is. De foutmelding op internet meldt dns probe finished no internet.

Ik heb inmiddels de stekker van de router (experiabox V8) eruit gehad. Ik heb de router aan en weer uit gedaan. Ik heb ook door het indrukken van de resetknop de router gereset. Ook heb ik een alternatieve dns server ingesteld. En ik heb bij settings WLAN de channel veranderd. Ook met command prompt (net winshock reset) heb ik geen resultaat behaald.

Dit alles heeft dus niets geholpen en mijn verbinding blijft slecht. Wat kan ik nog eens proberen?
icon

Beste antwoord door Eva88 3 juli 2017, 13:53

Ik heb vanochtend mijn nieuwe modem ontvangen en ik heb deze direct aangesloten. Nu heb ik prima internet en heb ik nog geen enkele keer een wegvallende verbinding gehad.
Bedankt voor het oplossen van mijn probleem!!
Bekijk reactie

12 reacties

Is de snelheid bekabeld aangesloten wel goed?
Als ik de kabel aansluit krijg ik helemaal geen verbinding.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Eva88, een wegvallende verbinding is natuurlijk niet fijn. Je hebt duidelijk al een hele hoop zelf geprobeerd, alleen nog zonder succes. Ik kan je hiermee verder helpen 🙂. Het gekke vind ik dat je helemaal geen verbinding hebt als je bekabeld verbinding hebt. Ik heb een aantal vragen. Op welk apparaat krijg je bekabeld geen verbinding? Kun je het op een ander apparaat proberen en met een andere kabel? Werkt je tv-verbinding wel goed? Ik wil er graag achter komen of het aan je WiFi of internetverbinding zelf ligt. Hoor het graag van je 😳.
Ik heb een laptop en gister probeerde ik via kabel internet te krijgen, maar ik kreeg de melding dat er geen geldig IP adres is. Nu probeer ik, na jou tip, met een andere kabel en wel op dezelfde laptop en nu doet internet het wel! En ook nog eens zonder problemen. Ik heb deze nieuwe kabel al wel geprobeerd in de router en de tv en dan via wifi verbinding maken, maar dan merk ik geen verschil en heb ik dus nog steeds dat mijn internetverbinding regelmatig wegvalt. Met de tv heb ik helemaal geen problemen. Alles werkt daar zoals altijd.
Reputatie 4
Badge +6
Goed om te lezen dat je wel verbinding hebt met een andere kabel 😳. Uit je verhaal kan ik opmaken dat je WiFi verbinding regelmatig wegvalt. Als je het kanaal al hebt veranderd, dan kun je het beste nagaan of je modem een goede plek in huis heeft. Een modem naast de verwarming kan bijvoorbeeld voor een instabiele verbinding zorgen. Hoe is je verbinding in de buurt van het modem en in andere ruimtes? Daarnaast ben ik benieuwd hoe druk je WiFi omgeving is. In dit topic lees je hoe dit kunt achterhalen. Kun je mij een screenshot van het resultaat sturen? Dat kun je doen door te klikken op de linkerknop onderaan je reactie.
Ook als ik naast het modem (in de slaapkamer) zit, verandert er niets. Mijn internetverbinding valt nog steeds regelmatig weg. Mijn modem staat ook al 3 jaar op deze plek en ik heb nog niet eerder dit probleem gehad. Normaal internet ik vanuit de woonkamer en dit is ongeveer 4 meter verwijderd van het modem.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je reactie en screenshot Eva88. Ondanks dat een modem jaren op dezelfde plek staat, kan bijvoorbeeld de komst van een nieuw bed of nieuwe accessoires de verbinding verstoren. Het is altijd goed om dit even te controleren. Kun je het kanaal wijzigen naar kanaal 11 en mij laten weten of dit heeft geholpen? Hoor het graag van je 😳.
Ik heb het kanaal veranderd, maar merk geen verschil.
Reputatie 4
Badge +6
Jammer dat dit niet heeft geholpen 😞. Ik vermoed dat de WiFi van je modem niet helemaal meer goed werkt en verstuur daarom een nieuw modem naar je op. Het modem wordt door PostNL geleverd en wordt maandag of dinsdag geleverd. Kun je me laten weten hoe de WiFi met het nieuwe modem is? 😳.
Ik heb vanochtend mijn nieuwe modem ontvangen en ik heb deze direct aangesloten. Nu heb ik prima internet en heb ik nog geen enkele keer een wegvallende verbinding gehad.
Bedankt voor het oplossen van mijn probleem!!
Reputatie 4
Badge +6
Wat fijn dat het nieuwe modem heeft geholpen 🆒. Graag gedaan! Mocht je hierover nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. Als je een andere vraagt hebt, dan kun je een nieuw topic starten.
Reputatie 4
Badge +6
Trouwens, wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Kan je dat doen via bit.ly/feedbackopdeborah.

Reageer