beantwoord

Slechte WiFi

Debbie
Na vele jaren een tevreden klant te zijn, begin ik mij nu echt serieus te ergeren.
De WiFi is zo traag, of valt regelmatig weg. Dan is het minuten lang wachten, of modem uiteindelijk maar weer resetten of aan/uit zetten om weer WiFi te krijgen, voor zolang het duurt... Dit duurt nu al langere tijd.
Stappenplan via internet is doornomen maar lost niks op.
Wat gaat jullie oplossing voor mij zijn?
icon

Beste antwoord door Debbie 7 december 2017, 00:59

Hoi Cindy,

gisteren nieuw modem ontvangen, vandaag in gebruik genomen. Vooralsnog lijkt het stukken beter, dat is top. Heb wel nog enig voorbehoud maar dat lijkt me logisch... Laat hier gelden: verder geen nieuws is goed nieuws :)

Wil ik toch ook even reageren op je reactie; als ik zie dat je wel op anderen reageerd op dit forum, en niet op mijn bericht meer, waarop ik geantwoord hebt naar jou, en gevraagd naar een reactie daarop, dan voel ik me genegeerd. Terwijl ik echt niet binnen notime reactie wilde of verwachtte. Jammer dat het zo liep en twitter werkt best blijkt wel...

Bekijk reactie

14 Reacties

jimny
Reputatie 5
Welk modem heb je precies

Neem onderstaande link eens helemaal door

https://forum.telfort.nl/wifi-269/hoe-druk-is-jouw-wifi-omgeving-44762
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Debbie, jimny stuurt een topic mee waarin wordt uitgelegd hoe het zit met de WiFi kanalen. Soms kan een WiFi kanaal voller zitten waardoor je slechter signaal hebt. Heb je met meerdere apparaten een slechtere WiFi verbinding? En hoe ver ben je dan bij het modem vandaan? Ik ben benieuwd!
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Debbie, heb je onze berichten in dit topic gezien? Ik hoor het graag van je.
Debbie
Hoi Cindy,

ik heb geen melding gezien dat er een nieuwe reactie was, vandaar mijn late reactie.
Ik heb de stappen van Jimny doorlopen, dat had ik voordat ik dit topic startte al gedaan. Ik heb 2 keer een programma gedownload om te proberen inzicht te krijgen in de kanalen, maar daar kom ik dus niet uit.

Maar alle apparaten hebben een slechte verbinding, zowel via wifi (telefoon/tab) als via draad verbonden met het modem (com)
Modem staat open en vrij in de woonkamer, computer binnen een meter afstand. Nu is mijn woonkamer niet groot maar of ik nou naast het modem zit met mijn tab, of meters verderop maakt ook geen verschil.

Bedankt alvast
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Debbie, fijn dat je de reacties alsnog hebt gezien :). Wil je een speedtest doen, zowel bekabeld als via je WiFi? Ik ben benieuwd hoeveel verschil daartussen zit en dan kunnen we dan daaruit verder denken.
Debbie
Hoi Cindy,

speedtest gedaan, eerst via tab, na eerst weer 4 a 5 keer het opnieuw moeten proberen omdat er geen verbinding was.
Ping 22
Jitter 4
Download 8,1
Upload 2,0
Heb een schermafbeelding gemaakt.

Via de computer nu:
Ping 26
Jitter 5
Download 22,4
Upload 4,5
Debbie
Nu 5 minuten later misschien? Ik denk ik probeer het nog een keer, komen er hele andere cijfers eruit via mijn tab (WiFi dus)
Ping 22
Jitter 14
Download 24,8
Upload 5,0

De verbinding valt echt serieus vaak weg, wordt echt hinderlijk.
Debbie
Kwam hier nog een reactie/antwoord op? 😊
nelly jacoba
Reputatie 5
Is je internet bedraad wel snel en stabiel?
Heb je de speedtest ook bedraad gedaan?
Welke ledjes branden er op je modem als je wifi wegvalt?
Wat heb je met de tips uit de link van Jimny gedaan?
Debbie
nelly jacoba schreef:

Is je internet bedraad wel snel en stabiel?
Heb je de speedtest ook bedraad gedaan?
Welke ledjes branden er op je modem als je wifi wegvalt?
Wat heb je met de tips uit de link van Jimny gedaan?

Deze vragen in ditzelfde topic al beantwoord... Behalve over welke lampjes, maar ik wacht verder af wat Telfort gaat antwoorden
Debbie
Via twitter is het opgepakt en nieuwe apparatuur is opgestuurd, hopelijk gaat dat de oplossing zijn.
Wel raar dat ik hier verder geen reactie meer heb gekregen van Telfort 😕
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Debbie, hoe lijkt het met het nieuwe modem? Ik ben er niet iedere dag en daardoor kan een reactie soms wat langer duren. Laat je weten of je nog verdere hulp van mijn kant nodig bent?
Debbie
Hoi Cindy,

gisteren nieuw modem ontvangen, vandaag in gebruik genomen. Vooralsnog lijkt het stukken beter, dat is top. Heb wel nog enig voorbehoud maar dat lijkt me logisch... Laat hier gelden: verder geen nieuws is goed nieuws :)

Wil ik toch ook even reageren op je reactie; als ik zie dat je wel op anderen reageerd op dit forum, en niet op mijn bericht meer, waarop ik geantwoord hebt naar jou, en gevraagd naar een reactie daarop, dan voel ik me genegeerd. Terwijl ik echt niet binnen notime reactie wilde of verwachtte. Jammer dat het zo liep en twitter werkt best blijkt wel...
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Debbie, bedankt voor je feedback, dat waardeer ik! Hopelijk blijft het gewoon goed gaan met het nieuwe modem. Als er nog wel iets is, laat het gerust weten en dan helpen we je hier verder.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)