vraag

Slechte wifi

• 15 september 2017
  • 18 reacties
  • 389 keer bekeken

Hoi
Na een melding van slechte wifi een nieuwe Experia V8 gekregen. Heb de indruk dat telefoons en laptop hier baat bij hebben gehad maar mijn zoon klaagt nu dat het internet op de ps4 steeds wegvalt. Geen immens probleem maar voor hem heel vervelend als ie "net lekker gaat in een missie". Iemand suggesties wat we hier aan kunnen doen?

18 reacties

Ik weet natuurlijk de situatie bij jullie is, maar misschien kan een wifi versterker uitkomst bieden?

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm
Bedankt voor je reactie. Die hadden we idd in ons vorige huis. Zijn onlangs verhuisd naar een appartement en mijn zoon heeft nu een kabel getrokken naar zijn kamer. Eerst deed de ps4 het goed maar telefoon en laptop niet. Nieuwe V8 gekregen en nu is het andersom. Ook al andere kanalen geprobeerd maar niks helpt. Hadden we voor de verhuis nooit last van. Postcode check is trouwens oké en tv doet het ook prima.
Reputatie 8
Badge +11
Begrijp ik goed dat de bekabelde aansluiting van de PS4 steeds wegvalt? Je zou dan een andere poort van de router kunnen proberen. Een ander wifi-kanaal gaat voor een bekabelde verbinding niet helpen.
Begrijp ik goed dat de bekabelde aansluiting van de PS4 steeds wegvalt? Je zou dan een andere poort van de router kunnen proberen. Een ander wifi-kanaal gaat voor een bekabelde verbinding niet helpen.

Andere poort is goed idee.
Als dat niet helpt kan je nog een andere kabel proberen.
Andere poort gaan we proberen. Nieuwe kabel lijkt me niet nodig. Deze is splinternieuw. 4 weken geleden met de verhuis gekocht. Keep you posted.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet in de kabel kan zitten.
Ook deze kabels zijn niet altijd perfect.
Misschien even met een andere kortere kabel proberen, en de ps even vlak bij modem zetten?
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt zelfs nog de mogelijkheid dat het probleem in de PS4 zit. Dat kun je ook nog testen. Hang i.p.v. de PS4 eens een laptop of computer aan de kabel en kijk of er dan wel een stabiele verbinding is.
Reputatie 6
Badge +4
Heb je meer bekabelde apparatuur?
Werkt deze wel stabiel?
Wissel de poorten op het modem eens onderling uit in dat geval om uit te sluiten dat het een poort is die niet goed werkt (wat eigenlijk zelden voorkomt).
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Whatever, goed om te lezen dat een nieuwe V8 heeft geholpen. Ik snap dat het minder is om tijdens het gamen een wegvallende verbinding te hebben en ik zie in dit topic al tips voorbij komen. Heb je die al geprobeerd? Ik hoor het graag 🙂.
Hier even een update.
Nieuwe V8 gekregen maar het probleem is niet verholpen.
Volgens mij hebben we nu alles geprobeerd.
- ander kanaal
- nieuwe V8 gekregen
- wifi versterker
- resetten
Weet het nu ook niet meer hoor.
Volgens de postcode check is Telfort hier mogelijk maar ik krijg mijn twijfels.
Sinds de verhuis alleen maar gedoe. Kan niet eens fatsoenlijk mijn werk doen.
Help!!!!! Pffffff
Alle tips geprobeerd maar helaas. Nieuwe V8 was dus niet de oplossing. Wifi versterker ook niet. Ander kanaal ook niet. Andere poort niet. Resetten niet. Ik weet het ook niet meer. Vind de ps4 nog niet eens zo belangrijk, mijn zoon wel, maar dat ik mijn werk niet fatsoenlijk kan doen is niet fijn. Dacht ff dat alles het beter deed nu maar was een illusie helaas.
Het lijkt me handig als je duidelijk inventariseerd wat het nu wel en niet doet.
Eerst was het alleen de ps, nu zeg je dat je je werk niet meer kan doen.
TV werkt goed.
Bekabeld werkt niet goed? 1 apparaat of allemaal? 1 poort of allemaal?
Wifi werkt niet goed? 1 apparaat of allemaal?
Snap je helemaal.
Tv doet het prima na ontvangst nieuwe ontvanger.
V8 deed het slecht. Uitval wifi. Traag internet.
Nieuwe V8 gekregen. Dacht dat er verbetering was behalve bij de ps4.
Helaas is het internet nog steeds supertraag ook op de laptop en telefoon.
Verbetering was dus een illusie.
Laden van pagina's duurt ontzettend lang. Wifi valt vaak weg. Mail komt veel later binnen. Kortom, er is niks verbeterd.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi What ever, hoeveel snelheid haal je binnen, zowel via WiFi als bekabeld? Daar ben ik benieuwd naar wat het verschil daartussen is.
Reputatie 8
V8 deed het slecht. Uitval wifi. Traag internet.
Nieuwe V8 gekregen. Dacht dat er verbetering was behalve bij de ps4.

Het lijkt erop dat je WiFi gebruikt. Van PS4 is bekend dat die een slechte WiFi heeft.
Maar dat is het in basis al voor dat apparaat. Is onder PlayStation gebruikers algemeen bekend.

Vanuit je eerdere reactie:

Nieuwe V8 was dus niet de oplossing. Wifi versterker ook niet.
Als je EN slechte WiFi hebt van de Experia Box (reeds het 2e exemplaar) EN van een WiFi versterker.
Zou betekenen dat je van 3 apparaten een slechte WiFi hebt. Tevens slechte ontvangst bekabeld.
Dat lijkt me te "toevallig". Vraag me af of je je thuisnetwerk wel op orde hebt.

Neem de volgende reactie en vervolgreacties eens door:
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
De ps4 heeft het altijd prima gedaan hoor. Tot we verhuisd zijn. Thuisnetwerk is ook in orde. Vorige bewoonster had dezelfde problemen. V8 geruild voor een V10. Problem solved. Ik krijg echter geen V10 dus dan maar overstappen. Hebben werkelijk alles geprobeerd en niks helpt. Nooit eerder problemen gehad op het vorige adres. Jammer maar helaas.
Hoi What ever, hoeveel snelheid haal je binnen, zowel via WiFi als bekabeld? Daar ben ik benieuwd naar wat het verschil daartussen is.
Ps4 wifi 4mbps
Ps4 bekabeld 8mbps
Reputatie 3
Badge +2
Ik zou je eens adviseren om deze deze pagina eens te lezen, gaat weliswaar over een ps3 maar kan je toch mogelijk van dienst zijn.

Met name UPnP kan weleens nuttig zijn.

http://www.htcomputers.nl/cmswp/internet/ps3-online-met-kpn-experia-box-werkwijze-portforwardingen/

Reageer