beantwoord

slechte internet

wij als gezin zijn zeer ontevreden over telfort want:
heb al 15 dagen geen stabiel internet maar betaal ervoor

ik ben bij de winkel gewest wat mij geadviseerd word om te vragen voor de nieuwe modem a10 met 5ghz maar tot spijt krijg ik weer het zelfde apparaat en mijn verbinding is nog erger kan nu niet eens mijn mobiel koppelen aan het wifi netwerk!

het personeel waarmee ik contact heb gehad is zeer brutaal en onvriendelijk!

ik hoor thuis nu via wifi 30mbs te ontvangen maar krijg 8 in de woonkamer waar de modem staat.

ik heb gevraagd voor een oplossing en compensatie gevraagt maar krijg geen serieuze antwoord alleen maar een link met reclame met upgraden/
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 januari 2019, 12:17

Ik wil graag met je op zoek naar de oplossing. Ik vind het jammer om te lezen dat je mij geen kans wil geven om deze samen met je te zoeken. Ik heb namelijk nog steeds geen gegevens van je mogen ontvangen zodat ik jouw lijn kan doormeten. Ik zou inderdaad nog graag een speedtest ontvangen die bekabeld is gemeten. Als deze wel goed is, dan is het dus alleen de WiFi die problemen geeft.

Ik wil je nog steeds graag helpen, maar zonder gegevens kan ik niets. Als je deze hebt toegevoegd dan hoor ik dat graag, anders houdt het op.

Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat voor verbinding heb je is dat koper of glasvezel en het modem beleid bij Telfort is, dat je een zelfde modem krijgt als je al had en compensatie krijgt men alleen als je geen diensten kunt ontvangen via vaste aansluitingen en nooit voor een wifi verbinding.

Neem onderstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm
1 ik heb glasvezel,

2 ik heb ook een computer is aangesloten !

3 mijn probleem iw nog steeds niet opgelost

4 er bestaat zoiets als het gigahertz uitbreiden

5 verklaar eens ook waarom ik maar 8mb thuis ontvang ! Ik heb in mijn regio een dekking van 100 mb!

6 ik heb geen probpemen met bekabeling
Reputatie 8
Badge +17
1. Heb je glasvezel 50 down en 1 upload
2. En op de pc heb je welvoldoende snelheid via de Lan aansluiting
3 Het probleem lijkt mij te zitten in je Wifi en zoals gezegd dat is geen garantie maar moet wel iets beter kunnen
4 Hoe bedoel je met uitbreiden via glas kun je voor extra snelheid kiezen bv 100
5 Als je een bekabelde speedtest doet zul je zien dat je hoger uitkomt dan de 8 Mbps

Plaats in je volgende reactie een printscreen van de speedtest.nl via de ethernet kabel

Waarom zou ik mij snelheid verhogen als ik nu niet een krijg het verschil zal zijn dat nog meer betaal voor en mijn probleem behoud, jullie als bedrijf zijn een mislukkeling op gebied van service, kwaliteit en met het komen van van oplossing.
Reputatie 8
Badge +17
De printscreen is via de Wifi gemeten en daar heb ik niet zoveel aan

Gevraagd is om bekabeld een meting te doen via deze link

http://www.speedtest.net/nl

Ps IK ben niet van Telfort maar net als jij een klant die graag mensen op het forum helpt
Reputatie 8
Badge +19
beytullah schreef:

Dat is geen afbeelding van een speedtest maar van de geleverde snelheid die je ziet op je 'Mijn Telfort' pagina...
Hieronder een afbeelding van de mijne.

Je zegt een glasvezelverbinding te hebben maar dan krijg je geen 8/1 verbinding te zien tenzij er iets helemaal fout in het systeem staat.
Ga eens naar https://netco-fpi-info.fourstack.nl en laat even weten welke snelheid haalbaar is op jouw adres.
Maak als het kan hiervan ook een foto of screenshot en post deze hier.
Ik denk dat je blind bent want dat heb al op mijn vorige bericht al gedaan als je op bijllage
Reputatie 8
Badge +19
beytullah schreef:

Ik denk dat je blind bent want dat heb al op mijn vorige bericht al gedaan als je op bijllage

Ik ben zéker niet blind... en je zou je toon een beetje kunnen matigen tegen andere klanten die alleen maar op je vraag reageren om je te helpen.

De bijlage die je laat zien op die foto is de opgave van Telfort zélf hoe snel je abonnement momenteel is.
Met 8/1 lijkt me dat een ADSL-abonnement (en inderdaad nogal langzaam) over je telefoonverbinding, en zeker geen glasvezelverbinding want die geeft daar dan 50/5 of 100/10 aan.
Daarom ook de vraag of je op https://netco-fpi-info.fourstack.nl je postcode en huisnummer wil invullen, dan krijg je de werkelijke situatie te zien wat de aansluiting en de haalbare snelheid betreft.
Als daaruit blijkt dat Telfort te weinig snelheid levert dan heb je recht van spreken...
Of je hebt nog een oud abonnement dat je inderdaad zal moeten upgraden om een hogere snelheid te krijgen.
Reputatie 6
Badge +9
Hoi beytullah, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je problemen hebt met de stabiliteit van de WiFi. Het signaal valt steeds weg. Dat is niet fijn. Daar op ben je in de winkel geweest en ze hebben je een ander modem aangeraden. Deze heb je niet gekregen, dat klopt ook wel, want je krijgt altijd een vervangend modem van hetzelfde type. Een ander mogelijkheid is er niet.

Je geeft aan glasvezel te hebben, maar je haalt maar 8 Mbit/s? Dat is wel apart. Ik wil graag eens meekijken om uit te zoeken wat er aan de hand is. Zou je voor mij jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen? Wil je hier een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik op onderzoek.

Ook ontvang ik graag een screenshot van een speedtest die gedaan is via een computer die aangesloten is met een kabel. Ik ben heel erg benieuwd wat daar uit komt. Dan ga ik dat vergelijken met de analyses die ik ga doen.
Ondertussen een nieuwe modem en dit is het resultaat,

Reputatie 6
Badge +9
Dat is niet al te hoog helaas. Echter is deze wel gemeten via de WiFi. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de uitkomst van een speedtest die je met een computer doet die met een kabel is aangesloten op het modem.

Heb je daarnaast ook al eens met het nieuwe modem de stappen op deze pagina gevolgd? Geeft dat verbetering?

Uiteraard wil ik ook nog steeds graag meekijken. Ik zie echter nog geen gegevens in jouw profiel.
@Bart - Telfort zijn jullie als telfort niet zat om de zelfe link op elke reactie te zetten!!!!!. De snelheid is gemeten steeds gemeten volgens de links wat je collega's al eerder aangegeven. Als.jullie als bedrijf weer een reactie gaan plaatsen kom dan met een oplossing of een compensatie voor mijn probleem! Of schrijf gewoon wij zijn een mislukkeling als bedrijf en kunnen uw probleem niet oplossen!
Reputatie 6
Badge +9
Ik wil graag alles uitsluiten beytullah. Wanneer je een nieuw modem hebt ontvangen zal je deze dus weer moeten optimaliseren. Het is dan goed om de stappen uit deze link te doorlopen. Werkt dit niet, dan moeten we verder kijken. Daarom ben ik benieuwd of dat verbetering geeft.

Daarbij is WiFi niet te garanderen. Het is namelijk een draadloos signaal dat door de lucht gaat wat beïnvloed wordt door vele factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Op deze pagina lees je daar meer over.

Daarnaast ben ik ook heel benieuwd of het internet via de kabel wel goed binnenkomt en stabiel is. Vandaar de vraag om de uitkomst van een speedtest die is gedaan met een pc die met een kabel rechtstreeks is aangesloten op het modem. Zoals gezegd wil ik ook graag meekijken, ik heb echter de gevraagde gegevens nog niet ontvangen. Zo kan ik jouw verbinding niet meten en kan ik er ook niet achter komen of er eventueel meer aan de hand is.
#waardeloos #bedrijf #telfort #overstappen #zielig. Onlangs 2 speedtesten gedaan! Met mijn oude modem en de nieuwe ! Dankzij de nieuwe modem is het resultaat erger geworden!
Wat bied de #sercvice aan van Telfort: doe nogmaals een speedtest! Hahahahahhaha gewoon te gek voor woorden. Conclusie = ik ga overstappen! Telfort is een #mislukkeling!!
Reputatie 6
Badge +9
Ik wil graag met je op zoek naar de oplossing. Ik vind het jammer om te lezen dat je mij geen kans wil geven om deze samen met je te zoeken. Ik heb namelijk nog steeds geen gegevens van je mogen ontvangen zodat ik jouw lijn kan doormeten. Ik zou inderdaad nog graag een speedtest ontvangen die bekabeld is gemeten. Als deze wel goed is, dan is het dus alleen de WiFi die problemen geeft.

Ik wil je nog steeds graag helpen, maar zonder gegevens kan ik niets. Als je deze hebt toegevoegd dan hoor ik dat graag, anders houdt het op.

Reageer