beantwoord

Slecht bereik met P-2602HW-D1A

• 21 januari 2013
  • 4 reacties
  • 1531 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Al geruime tijd is het draadloze bereik van P-2602HW-D1A slecht. Modem staat op de eerste verdieping en een computer beneden heeft vaak maar 1 of 2 streepjes bereik. En soms valt de verbinding ook gewoon weg. De modems in de buurt hebben nog een beter bereik  :-(

Firmware is V3.40(AJZ.7) | 1/13/2012. Kunnen jullie iets ontdekken? Heeft het model trouwens al een opvolger? 

Dank alvast. Joris 
icon

Beste antwoord door Jor 22 januari 2013, 10:14

@Dorus: dank voor de tip. Heb het wifikanaal aangepast. Van de vier opties is er nu eentje waarbij het bereik nu "zeer goed" is (4 van 5).

@Jelmer: dank voor je reactie. Met het nieuwe kanaal zie ik het even aan. Mocht het nodig zijn, dan ga ik zeker gebruik maken van je aanbod om een prive bericht te sturen.
Bekijk reactie

4 reacties

Badge +1
Probeer eens een ander wifi kanaal in te stellen Joris.
Zo te horen is het druk bij je in de buurt met wifi stations.
Ze kunnen elkaar storen en door een vrij kanaal te kiezen kan je probleem verholpen zijn.
Badge
@Jor,

Welkom op het forum! Vervelend dat je problemen met de draadloze verbinding ervaart. Ik wil graag voor je kijken of ik hier iets aan kan doen, kun je mij jouw postcode en huisnummer in een privébericht sturen?

Jelmer
@Dorus: dank voor de tip. Heb het wifikanaal aangepast. Van de vier opties is er nu eentje waarbij het bereik nu "zeer goed" is (4 van 5).

@Jelmer: dank voor je reactie. Met het nieuwe kanaal zie ik het even aan. Mocht het nodig zijn, dan ga ik zeker gebruik maken van je aanbod om een prive bericht te sturen.
Badge
@Jor

Fijn om te lezen dat je het probleem hebt verholpen! :)

Jelmer

Reageer