Sitecom 300NX3 als wireless bridge op Zyxel P-2812HNU-F1

• 9 mei 2012
  • 4 reacties
  • 3814 keer bekeken

Badge
Zoals de titel vermeld wil ik een Sitecom 300NX3 als wireless bridge op Zyxel P-2812HNU-F1aansluiten.
Is dit mogelijk en zo ja, hoe. Ik hoop niet dat er een lankabel van de router naar het modem moet, maar als dat de oplossing dan moet dat maar.
De essentie is dat ik het bereik van de router(begane grond) wil vergroten met het modem1e verdieping. ivm met de isolatie en het slechte bereik in huis.
Tot nu heb ik WDS ingesteld op de Sitecom, evanals DHCP uitgezet, macadress van de Zyxel ingevoerd en op 1 van de gedoor de Zyxel gebuikte kanalen gezet. Moet ik ook de SSid van de Zyxel in de Sitecom invoeren?(staat automatisch op Sitecom)

Alvast bedankt,
Pascal Mantiri
Ps. ja, ik heb het forum doorgezocht en niets bruikbaars kunnen vinden en ja, I did RTFM 🙂

4 reacties

Reputatie 2
De Sitecom ook als "Bridge" ingesteld in plaats van "Router" ? dit, en het MAC adres zou het geheel werkend moeten maken, het subnet (Sitecom) heeft ook een ander 192.168.xxx.xxx adres ?
Badge +1
@Mantiri,

Dat kan met deze router alleen als je hem via een LAN kabel aansluit op je modem. Je kunt het beste het draadloze netwerk dezelfde naam en wachtwoord geven als de Zyxel, vervolgens laat je DHCP uit en sluit je de LAN kabel die uit de Zyxel komt aan op een gele poort van de Sitecom.

Suc6
Badge
WLAN bridge was juist de vraag, had ik begrepen, ik heb net even geGoogled, maar kon niks
ontdekken, je zou het als een van de options moeten kunnen kiezen:
AP, WDS, Router of bridge, bij meeste "normale" kun je alleen voor AP, Router, of WDS kiezen,
dan houd het dus op, meestal moet je dus speciale Access Points kopen, die specifiek ook "Bridge" vermelden.
Badge +1
WLAN bridge was juist de vraag, had ik begrepen

De essentie is dat ik het bereik van de router(begane grond) wil vergroten met het modem1e verdieping. ivm met de isolatie en het slechte bereik in huis.

Ik begreep dat ze haar draadloze netwerk wil verbeteren (bereik). Daarvoor is dit modem wel geschikt, maar moet dan via LAN aangesloten worden op de router.

Stand allone zou je in dit geval een range extender moeten hebben, en niet een bridge (lijkt me)

Reageer