beantwoord

Samsung Smart TV geen netwerk verbinding met draadloze verbindingsset

• 11 maart 2013
  • 31 reacties
  • 85976 keer bekeken

Badge
SInds een week heb ik nu een Samsung Smart TV. Het lukt mij echter niet om de Smart TV te verbinden met het interet over wifi. In mijn woonkamer gebruik ik de draadloze verbindingsset waar ik naar mijn weten maar 1 kabel naar de tv ontvanger van Telfort kan plaatsen en dus geen kabel naar mijn smart tv.

Hoe kan ik toch draadloos internet krijgen op mijn smart tv?

Dank.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 3 oktober 2017, 20:32

Om goed gebruik te maken van je Smart TV heeft deze een losse verbinding nodig naast de verbinding voor je TV ontvanger. Er zijn een paar methoden om dit aan te sluiten:

-Je kan dit doen met een netwerkkabel tussen je modem en je Smart TV
-Je kan je Smart TV draadloos laten verbinden
-Je kan gebruik maken van powerplugs, vergelijkbaar aan de TV verbindingsset.

Voor een zo stabiel mogelijke verbinding is het aan te raden je TV bekabeld aan te sluiten en niet gebruik te maken van de draadloze opties.
Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Heeft deze Smart-TV ingebouwde Wireless LAN..?
Zo ja, dan zou je deze toch in het netwerk moeten kunnen zien als je inlogd in de webinterface van de modem.
Badge
Het is een Samsung UE40EH5300 en dus WIFI ready. Ik weet niet of dit inhoudt dat er een aparte dongel bijgekocht moet worden of dat deze al ingebouwd zit.
Badge
Ik heb ook een samsung en heb deze problemen niet hoor, even het wachtwoord intoetsen en hij vond hem gelijk,
dus een dongel is absoluut niet nodig.
Reputatie 8
Badge +18
Ben even aan het googelen geslagen en kom tegen dat wifi via een dongel moet met dit type tv of via een vaste ethernet aansluiting
Badge
nou ik lees op kieskeurig wifi ready?
Badge
Aansluitingen
Aantal HDMI-ingangen 3
Componentingang 1
Scart-ingang 1
S-video ingang
USB 2.0 2
USB 3.0
DLNA
CI/CI+ CI+
Computer/netwerk-aansluiting LAN (RJ45), WiFi (WLAN) ready
Hoofdtelefoon uitgang

Aansluitingen
Aantal HDMI-ingangen 3
Componentingang 1
Scart-ingang 1
S-video ingang
USB 2.0 2
USB 3.0
DLNA
CI/CI+ CI+
Computer/netwerk-aansluiting LAN (RJ45), WiFi (WLAN) ready
Hoofdtelefoon uitgang
Badge
Ik heb ook een samsung en heb deze problemen niet hoor, even het wachtwoord intoetsen en hij vond hem gelijk,

Heb jij dan ook verbinding met de draadloze verbindingsset van Telfort? Ik krijg iedere keer dat een verbinding niet mogelijk is.
Reputatie 8
Badge +18

Heb jij dan ook verbinding met de draadloze verbindingsset van Telfort? Ik krijg iedere keer dat een verbinding niet mogelijk is.

Hieronder staat toch duidelijk van niet

ttp://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/samsung/ue40eh5300/testresultaten-en-specificaties
Aansluitingen

Aantal HDMI-aansluitingen 3
Scart-aansluiting die RGB ondersteunt Ja
Component aansluiting Ja
USB-aansluiting 2 USB-poorten
Geheugenkaartlezer Nee
Common Interface (CI) aanwezig Ja
CI+ gecertificeerd (opgave fabrikant) Ja
VGA Nee
Ethernet-aansluiting Ja
Wi-Fi (draadloos Ethernet) Ja, via zelf aan te schaffen dongle
DLNA gecertificeerd Ja
Analoge geluidsingang Ja
Analoge geluidsuitgang Nee
Digitale geluidsuitgang Ja
Uitgang voor hoofdtelefoon Ja
Bluetooth Nee
Uit-knop Nee
Badge
nee ik heb geen draadloze verbindingsset, gewoon draadloos via het modem die in de meterkast staat.
Reputatie 8
Badge +18
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/samsung/ue40eh5300/testresultaten-en-specificaties
Badge
@jimy, ja ik zie het, ik denk dat de topicstarter maar eens goed de gebruiksaanwijzing moet lezen of anders kijken op de site van samsung,
ik heb er eentje uit de D serie dus nog een jaar ouder en geen enkel probleem ermee, ik zou het eens proberen zonder die draadloze verbindingsset, wie weet.
Reputatie 8
Badge +16
@sglaztelfort:

Er zit wat verwarring in je verhaal,

ITV kan je kijken via de door Telfort meegeleverde stroomadapters. Deze moet dan wel op poort 4 van het modem zitten.
Met deze adapters kan je dan ook alleen kijken naar ITV. Het is niet mogelijk om een extra switch met kabeltje te gebruiken om het signaal wat via de adapter wordt doorgestuurd te gebruiken voor internet.

Als je jouw TV met een netwerkkabel verbind welke in poort 1 of 2 van het modem is geplaatst kan je gebruik maken van internet op je TV.
Zoals hierboven al is aagegeven is jouw TV wel Wifi Ready, maar betekend dit wel dat je een aparte WiFi adapter op je TV zal moeten aansluiten om via Wifi gebruik te kunne maken van internet.

Mocht je nog vragen hebben dan lees ik dit graag.
Reputatie 8
Badge +10
@sglaztelfort

Het lijkt me duidelijk, de TV is wifi-ready, d.w.z. dat deze met een wifi USB dongle in het netwerk opgenomen kan worden.

Rcs heeft blijkbaar een duurdere TV Samsung Smart TV waarbij de wifi hardware in de TV zit (ingebouwde wireless LAN-functie).
Badge
@enterprice,
ik wist niet dat je bij wifi ready een dongle nodig hebt, wederom weer wat geleerd, toch wel raar want het betekent eigenlijk dat de tv klaar is voor wifi te ontvangen, maar goed het is niet anders dan. Gelukkig had of heb ik het niet nodig, misschien was mijn tv wat toch wat duurder.
Reputatie 8
Badge +18
Heb nog even doorgezocht en iets gevonden op www.samsung.nl en daar op support klikken en dan je type nr van je tv invoeren en vervolgens op downloads klikken  daar de uitgebreide nederlandse handleiding downloaden en op vanaf pagina 210 kun je lezen hoe je draadloos kunt instellen.
Bij de specificaties van je tv staat wifi direct en dat betekent dat je zonder een dongle kunt.
Laat je even weten of het je gelukt is zonder een dongle, ben benieuwd 
Reputatie 8
Badge +10

Bij de specificaties van je tv staat wifi direct en dat betekent dat je zonder een dongle kunt.

Het blijft vreemd dat er in verschillende specificaties (zoals hierboven ook te lezen) verschillende opties staan, ook de specs van Samsung zelf.

Bij mijn Samsung (UE40B7020) heet het weer 'Wireless LAN Adaptor Support'...
Reputatie 8
Badge +18

Het blijft vreemd dat er in verschillende specificaties (zoals hierboven ook te lezen) verschillende opties staan, ook de specs van Samsung zelf.

Bij mijn Samsung (UE40B7020) heet het weer 'Wireless LAN Adaptor Support'...

Bij mij staat hetzelfde UE46D5720 en is natuurlijk nog slechter als op verschillende sites steeds iets anders bij specificaties staat
Badge
Wanneer ik de netwerkinstellingen op mijn tv wil instellen dan staat er:

Geen netwerkkabel of samsung wireless LAN adapter aangesloten

Sluit een netwerkkabel of een samsung wireless LAN adapter aan
Reputatie 8
Badge +10

Precies, een Wifi USB Dongle.
Dus op naar de shop...

Of je sluit een ethernetkabel aan tussen de ethernet-aansluiting van de TV en LAN-poort 1 of 2 van de modem/router...
Badge
Tja dat lijkt me de enige oplossing. Dank voor de input!
Reputatie 8
Badge +18

Ik zou in dat geval morgen maar eens bellen met samsung nederland en vragen waarom je toch een dongle moet hebben en dit in tegenspraak is met hun specificaties op hun eigen site en wat wifi direct dan inhoud, misschien krijg dan gratis zo'n dongle toegezonden.
Reputatie 8
Badge +10
...misschien krijg dan gratis zo'n dongle toegezonden.

Wie weet, dat zou mooi zijn.
Ik hoop dat Samsung zich niet achter haar voorwaarden verschuilt (specificaties kunnen onderhevig zijn aan eenzijdige wijzigingen, zonder opgaaf vooraf).
Reputatie 8
Badge +18
Ben er nog wat verder ingedoken wifi direct is de opvolger van blue tooth en werkt alleen tussen apparaten die ook wifi direct hebben en dat onderdeel heeft je modem niet.
Helaas zal Samsung dit antwoord ook gaan geven en je toch adviseren om een dongle aan te schaffen of via een ethernet kabel verbinding te maken met internet.

Over aanschaf van de dongle staat in de handleiding pag 184
Badge
@jimny
Complimenten voor jou voor je uitzoekwerk en vastberadendheid in deze, ik vindt dit klasse.
Reputatie 8
Badge +18
@rcs dankje en deze vastberadenheid is bij mij ontstaan indertijd als postkantoorhouder en later jarenlang als team manager van de PTT POST klantenservice en dat uitzoeken zit in mij, ik deed heel veel voor een klant

Reageer