beantwoord

Samsung S9+ reageert niet zodra die op Telfort Wifi komt

• 8 april 2018
  • 10 reacties
  • 313 keer bekeken

Hallo. Ik heb een raar probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben in bezit van een Samsung Galaxy s9+. Zodra ik de wifi ga gebruiken van Telfort word mijn telefoon heel traag. Kan er nagenoeg niks mee. Weet iemand hier een oplossing voor

Titel aangepast om beter vindbaar te maken
icon

Beste antwoord door Wieger DB 10 april 2018, 11:52

Hoi Exsenator, wt een bijzonder probleem zeg! Het eerste dat me te binnen schiet is dat je toestel veel downloads gaat doen als je thuis komt en op de wifi bent. Wat je ook kan proberen is de 5Ghz band in je modem ten behoeve van een test even uit te schakelen. Dit doe je als volgt:

-Log in via http://192.168.2.54 met de gebruikersnaam Admin
-Ga naar Wifi
-Ga naar Geavanceerd.
-Kies bij 5Ghz wifi voor uit en kies daarna voor Toepassen.

Ik ben benieuwd of je toestel dan wat soepeler reageert op de wifi. Mocht dat zo zijn, dan lijkt het inderdaad op de communicatiefout die GJC vermoed. Zo niet, dan raad ik je toch de reset naar fabrieksinstellingen aan.

@jimny en GJC, dank voor de tips! 😳
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Staat de laatste software wel op je phone
Staat de laatste software wel op je phone ja
Reputatie 8
Badge +11
.....Zodra ik de wifi ga gebruiken van Telfort.....
Bedoel je daarmee dat het op andere wifi-netwerken wel snel werkt?
Ja klopt. Heel vreemd
Reputatie 8
Badge +11
We zoeken vrolijk verder :D

Je hebt het over je telefoon wordt traag. Haal je gewoon niet de verbindingssnelheid die je verwacht of bedoel je daarmee alles wat je doet, dus ook processen die niets met internet te maken hebben?
Iets zegt me dat je telefoon niet lekker babbelt met je router. Om welke router gaat het?
Alles word traag. Kan hem gewoon niet bedienen. Met pijn en moeite kan ik hem ontgrendelen. Ik heb een box v10
Reputatie 8
Badge +11
Vooralsnog kom ik niet verder dan "terugzetten naar fabrieksinstellingen". Dat kan uiteraard, maar dan ben je alles kwijt wat nu op je toestel staat tenzij je een backup hebt.
Heb je al eens simpel uit- en weer aanzetten geprobeerd?
Werkt het toestel spontaan weer normaal als je buiten bereik van je eigen wifi komt of moet je daarvoor een handeling verrichten?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Exsenator, wt een bijzonder probleem zeg! Het eerste dat me te binnen schiet is dat je toestel veel downloads gaat doen als je thuis komt en op de wifi bent. Wat je ook kan proberen is de 5Ghz band in je modem ten behoeve van een test even uit te schakelen. Dit doe je als volgt:

-Log in via http://192.168.2.54 met de gebruikersnaam Admin
-Ga naar Wifi
-Ga naar Geavanceerd.
-Kies bij 5Ghz wifi voor uit en kies daarna voor Toepassen.

Ik ben benieuwd of je toestel dan wat soepeler reageert op de wifi. Mocht dat zo zijn, dan lijkt het inderdaad op de communicatiefout die GJC vermoed. Zo niet, dan raad ik je toch de reset naar fabrieksinstellingen aan.

@jimny en GJC, dank voor de tips! 😳
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik een samsung s9 heb.. hiervoor een HTC gehad en daarmee had ik dit probleem niet..
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Loes P, dat is wel erg jammer om te lezen. Nu heeft Wieger nog een aantal mooie tips gegeven. Heb je die al geprobeerd? Lukt het om daarmee op de WiFi te komen?

Reageer