beantwoord

Samsung J3 en wifi

• 17 oktober 2016
  • 12 reacties
  • 963 keer bekeken

Hallo, mijn vrouw heeft sinds een paar maanden een Samsung S3 met abonnement aangekocht in de telfort winkel in Apeldoorn.
Het probleem is dat als de telefoon is uitgeweest, er na die tijd geen wifi verbinding meer kan worden gemaakt in huis.
Als ik dan bijv. bij de mc Donalds incheck kriigt ze wel verbinding met de wifi.
Al 2 keer in de winkel geweest met dit probleem.
Men lost het niet op.
Nu denk ik het probleem gevonden te hebben, en lijkt het aan het modem te liggen.
Een nieuw modem zou het probleem verhelpen.
Ik heb gelezen op het forum van KPN dat het modem experia box V8 door V10 word vervangen en het probleem is opgelost.
Hoe kom ik aan een nieuw modem?
icon

Beste antwoord door josschie 21 oktober 2016, 23:38

Harde reset gedaan. hielp niks.
Telfort klantenservice maar gebeld.
Het probleem hier uitgelegd.
Na een aantal instellingen in de telefoon veranderd te hebben, met behulp van een medewerker van telfort, is het probleem opgelost.
Dus helemaal geen accespoint nodig.
iedereen blij.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Telfort levert alleen de V8 en hier is dat opgelost met een accesspoint (met wifi).
Deze sluit je aan op 1 van de lan poortjes van de V8 en dan werkt het wel 🙂
Hallo, mijn vrouw heeft sinds een paar maanden een Samsung S3 met abonnement aangekocht in de telfort winkel in Apeldoorn.
Het probleem is dat als de telefoon is uitgeweest, er na die tijd geen wifi verbinding meer kan worden gemaakt in huis.
Als ik dan bijv. bij de mc Donalds incheck kriigt ze wel verbinding met de wifi.
Al 2 keer in de winkel geweest met dit probleem.
Men lost het niet op.
Nu denk ik het probleem gevonden te hebben, en lijkt het aan het modem te liggen.
Een nieuw modem zou het probleem verhelpen.
Ik heb gelezen op het forum van KPN dat het modem experia box V8 door V10 word vervangen en het probleem is opgelost.
Hoe kom ik aan een accespoint?

Hoe kom ik aan een nieuw modem?
Telfort levert alleen de V8 en hier is dat opgelost met een accesspoint (met wifi).
Deze sluit je aan op 1 van de lan poortjes van de V8 en dan werkt het wel :)

het wifi signaal is prima, iedereen die hier komt heeft geen probleem met de wifi.
Het is alleen met de nieuwe samsung J3 gaat een tijdje goed maar als hij opnieuw opstart kom je gewoon niet meer op de wifi.
Reputatie 8
Badge +17
Denk ook dat je huidige modem niet helemaal jofel meer werkt heb je overigens het modem al eens een harde reset gegeven dit doe je door met een puntig voorwerp gedurende 10 sec het resetgaatje in te drukken.
Laat je even weten of dat heeft geholpen
Reputatie 5
Badge +4
Deze sluit je aan op 1 van de lan poortjes van de V8 en dan werkt het wel :)

Deze kun je in elke computerwinkel aanschaffen of online op internet.
Kost ongeveer rond de 20 euro.
het wifi signaal is prima, iedereen die hier komt heeft geen probleem met de wifi.
Het is alleen met de nieuwe samsung J3 gaat een tijdje goed maar als hij opnieuw opstart kom je gewoon niet meer op de wifi.

Dit is een bekend probleem (combinatie EB v8 en Samsung J3).
Denk ook dat je huidige modem niet helemaal jofel meer werkt heb je overigens het modem al eens een harde reset gegeven dit doe je door met een puntig voorwerp gedurende 10 sec het resetgaatje in te drukken.
Laat je even weten of dat heeft geholpen

Het ligt niet aan dit exemplaar maar de combinatie EB v8 en Samsung J3.
Dit wordt ook bevestigd doordat andere apparaten / telefoons prima werken met dezelfde modem.

Een accesspoint is in dit geval echt de oplossing...
Ik kan nog een keer een harde reset geven, laat het je weten
Reputatie 5
Badge +4
Ik kan nog een keer een harde reset geven, laat het je weten
Zie mijn reactie, je kan dit alleen maar oplossen met een accesspoint.

Of Samsung of Telfort moet met een update komen waardoor de combi wel goed werkt.
Zowel je modem als je telefoon is niet kapot, ze vinden elkaar alleen niet zo leuk...
Na een aantal instellingen in de telefoon veranderd te hebben, met behulp van een medewerker van telfort, is het probleem opgelost.
iedereen blij.
Reputatie 8
Badge +17
iedereen blij.

Dat is een goed bericht dus en wat moest er in de telefoon worden aangepast
Bij de instellingen van DNS 1en 2 is het nummer veranderd.
Reputatie 8
Badge +9
Bij de instellingen van DNS 1en 2 is het nummer veranderd.
Kan je wellicht vertellen welke DNS-adressen dat dan zijn..?
Hieronder een link naar een korte en duidelijk uitleg over hoe de DNS te vinden en te wijzigen op een Samsung phone.

Zo pas je de DNS-server op Android aan.