beantwoord

Samsung j3 2016 kan ip adres niet verkrijgen Arcadyan VGV7519 Experia Box V8.

• 26 november 2016
  • 6 reacties
  • 3393 keer bekeken

Onlangs (3 weken geleden) heb ik de Experia Box v8 ontvangen, omdat ik mijn Telfort abonnement heb verlengt. Met alle toestellen kunnen wij gebruik maken van wifi, behalve mijn toestel Samsung J3 2016. Samsung TAB a White, Laptop, Samsung prime core (telefoon van mijn vriendin) werken allemaal op wifi.

In andere forums, zowel bij Telfort als KPN zag ik dat er bij veel mensen hetzelfde probleem is en door de instellingen van het modem aan te passen dat het opgelost is.

Ik heb forum https://forum.telfort.nl/wifi-269/geen-wifi-op-nieuwe-toestel-58533/index2.html opgevolgd. De instellingen heb ik veranderd naar: Aan de gebruikers van de Samsung J3 met wifi probleem.
Login de router. Ga naar wlan. Dan naar settings. Bandwith instellen op 20/40 en igmp uit zetten. Daarna bevestigen met apply. Instellingen worden opgeslagen. Dan uitloggen. Mijn j3 krijgt dan wel verbinding met wifi. Instelling gekregen van Telfort. Succes.

Ook heb ik forum https://forum.telfort.nl/internet-267/arcadyan-experiabox-v8-de-mobiele-samsung-telefoon-geen-ip-adres-49518 opgevolgd. Instelling Gemarkeerd als antwoord: newdulk op 6 augustus 2015, 00:02
Aan allen, nu ik de settings van het modem heb aangepast werkt Wifi op mijn telefoon ook weer. Dus goede reacties van Nisan en digital123.
De settings zijn:
Wireless Settings: Mode = 11bg mixed
Wireless security: WPA/WPA2-personal recommended
Ook dit werkt helaas niet. Ik krijg nog steeds de melding kan ip adres niet verkrijgen.

Ook heb ik mijn modem meerdere keren gereset! Zowel met een paperclip (zwart knopje) als met het witte power knop.

Op andere wifi locaties krijg ik wel wifi met mijn toestel Samsung Galaxy J3 2016. Als ik aanmeld op mijn eigen router, heb ik max 5 minuten verbinden. Vervolgens word ik eruit gegooid.

Mijn instellingen staat nu als volgt:
Beveiliging WPA/WPA2 PSK
Wireless mode Mixed 802. 11n, 802. 11g and 802. 11B ( ook al geprobeerd Mixed 802. 11g and 802. 11b)
Bandwidth 20/40 MHz.
IGMP Snooping OFF.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft wat ik kan proberen of wat de oplossing is!
icon

Beste antwoord door Stephen 28 november 2016, 16:51

Hallo Dennis, zie onderstaande oplossing. Laat je even weten als het is gelukt?

Tijdelijke oplossing:
De Galaxy J3 eerst aanmelden op een Wi-Fi hotspot anders dan de ExperiaBox V8 dan is de ervaring dat je daarna de Galaxy J3 (2016) kan aanmelden op de ExperiaBox V8. Zolang je de batterij van de Galaxy J3 (2016) niet verwijdert, blijft het gewoon werken. Belangrijk is wel dat je toestel update naar de meest recente softwareversie via het menu van de Galaxy J3 (2016).
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kort geleden heb ik hier gelezen dat Samsung nieuwe firmware naar de J3 zou pushen heb je deze update al geinstalleerd op je toestel
Dank u voor uw reactie! Ik heb mijn toestel onlangs geüpdate. Android 5.1.1. J320FNXXU0APH1. Geen verdere updates beschikbaar.
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht dat webcare Telfort je hier antwoord op kan geven die zijn na het weekend weer aanwezig
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dennis, zie onderstaande oplossing. Laat je even weten als het is gelukt?

Tijdelijke oplossing:
De Galaxy J3 eerst aanmelden op een Wi-Fi hotspot anders dan de ExperiaBox V8 dan is de ervaring dat je daarna de Galaxy J3 (2016) kan aanmelden op de ExperiaBox V8. Zolang je de batterij van de Galaxy J3 (2016) niet verwijdert, blijft het gewoon werken. Belangrijk is wel dat je toestel update naar de meest recente softwareversie via het menu van de Galaxy J3 (2016).
Hallo Stephen,

Bedankt voor je reactie. Bovenstaande instructie werkt wel. Jammer dat dit een tijdelijke oplossing is. Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor de lange termijn, aangezien het heel onhandig is.

De laatste update van de Galaxy J3 2016 heb ik ook al even op mijn mobiel. Het heeft niks geholpen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dennis, fijn dat de tijdelijke oplossing bij jou werkt. We hopen het probleem zo spoedig mogelijk te hebben verholpen.