beantwoord

Samsung J 3 (2016) kan geen IP adres ophalen

• 28 september 2016
  • 46 reacties
  • 3154 keer bekeken

Toon het eerste bericht

46 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo maakit, excuses voor de late reactie. Wij hebben mogelijk een tijdelijke workaround. Kun je onderstaand uitproberen? Ik lees graag van je of het is gelukt.

Tijdelijke oplossing:
De Galaxy J3 eerst aanmelden op een Wi-Fi hotspot anders dan de ExperiaBox V8 dan is de ervaring dat je daarna de Galaxy J3 (2016) kan aanmelden op de ExperiaBox V8. Zolang je de batterij van de Galaxy J3 (2016) niet verwijdert, blijft het gewoon werken. Belangrijk is wel dat je toestel update naar de meest recente softwareversie via het menu van de Galaxy J3 (2016).
Reputatie 8
Badge +10
Het ligt aan de telefoon in combinatie met de V8.

Heb je de laatste software die Samsung uitgebracht heeft al geinstalleerd?
Dit gebeurde na aankoop van een nieuwe smartphone Samsung Gallaxy J3, nadat mijn oude "overleden"was.
Mijn nieuwe smartphone kon geen wifi verbinding krijgen met mijn modem Experia V8, maar volgens Telfort konden zij mij niet helpen. Het probleem was bekend maar een oplossing was er nog niet. En nog steeds niet blijkbaar. Een indicatie van Telfort wanneer dit opgelost zal worden lag binnen weken i.p.v. dagen.
Na wat zoeken op internet forums bleek dat mijn nieuwe smartphone niet kan communiceren met mijn huidige modem of v.v.. Volgens dit forum (van KPN) zou een experia V10 geen problemen meer opleveren voor de wifi-verbinding met mijn nieuwe smartphone.. Ondanks dat deze modem in vol ornaat op hun site stond, kon Telfort mij niet de nieuwere modem Experia V10 leveren daar KPN het "alleenrecht" zou hebben deze modems te leveren. Op mijn vraag waarom dit modem dan op hun eigen site stond kreeg ik zoals verwacht geen duidelijk antwoord.
Op mijn vraag of zij mij dan tegemoet konden komen voor de kosten die ik inmiddels gemaakt had omdat ik ongemerkt toch boven mijn 500mb limiet was gekomen was tevens "heel vervelend voor u"en ook daar was geen enkele klantgerichtheid uit op te maken.

Ik vind het jammer dit te melden daar ik toch een aantal jaren zonder problemen gebruik heb gemaakt van de diensten van Telfort maar bij deze heb ik mijn mening helaas sterk moeten bijstellen. Blijkbaar loopt het prima als alles op rolletjes loopt. Maar realiteit is nul klantgerichtheid bij klachten, niet meedenken om op korte termijn een oplossing te zoeken en geen enkele tegemoetkoming.

Met vriendelijke groet,
Een zeer teleurgestelde (ex) klant
Reputatie 8
Badge +7
Hallo CK gedupeerde, wat vervelend dat jij ook hetzelfde probleem ervaart. Kun je de tijdelijke oplossing uitproberen?
Daarna kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen qua tegemoetkoming.
Badge +13
Ondanks dat deze modem in vol ornaat op hun site stond, kon Telfort mij niet de nieuwere modem Experia V10 leveren daar KPN het "alleenrecht" zou hebben deze modems te leveren.

Hi CK gedupeerde,

De Experia Box V10 wordt op een gedeelte van onze bestellingen geleverd. Omdat we de groep klanten met een V10 willen helpen bij het gebruik van hun modem, is dit modem zichtbaar op telfort.nl.

Omruilen van een V8 naar een V10 is niet zomaar mogelijk, maar we helpen je graag verder om eventuele problemen op te lossen. Ik ben benieuwd of de tijdelijke oplossing enig effect heeft 🙂
Bedankt voor jullie reactie maar ik ben inmiddels al geen klant meer van Telfort, heb een andere provider gevonden die mijn wel een V10 zonder problemen kan leveren.
hoi,

Ik ben nieuw maar ook ik heb net een nieuwe telefoon zoals hier beschreven, en ook ik heb problemen met wifi .Zo als ik nu hier lees moeten wij als telfort klant eigenlijk kijken of die telefoon wel goed is voor de modem van telfort???? Nou om de dooie dood niet. Jullie hebben het over softwaren dan maar te doen???? waar is de link om die software te downloden??Ik heb vanavond een medewerker aan de lijn gehad. Zal die lekker gelachen hebben om de zoveelste klant die er problemen mee heeft. Er wordt een andere oplossing aan gebracht, je moet dan en accesspoint kopen. Wat is dat en hoe werkt dat??? En nee hoor de telefoon was al niet duur genoeg, om nog meer kosten er aan te maken, om de wifi werkende te maken. Ik ben al ik weet niet hoelang klant bij telfort, heb ook familie en vrienden aangebracht, maar dit gedrag nee niet normaal.
Ik hoop dat jullie mij van telfort kunne helpen. Anders is ook exit voor mij.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Kayla,welkom op het forum! Heb je ook de Samsung J3?
Hallo Kayla,welkom op het forum! Heb je ook de Samsung J3?

Hoi stephan

Ja ik heb nu net een goed 3 dagen geleden mijn mobiel, en nu zou ik hem dus niet eens kunne gebruiken in huis, alleen omdat telfort niet over wil gaan om de V10 router te geven ipv die V8. Wilde er best voor betalen hoor als had gemoeten. Maar je krijgt gladhard nee te horen als je er over belt. Dus ik denk er over om op te stappen...........Ik durf niet eens bij mijn rekening te kijken hoever ik over mijn internet bundel heen ben...

Groetjes kyla
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Kayla, helaas kunnen we hiervoor niet het V8 modem vervangen door een V10. Kun je onderstaand uitproberen? Ik verneem graag van je of het is gelukt.

Tijdelijke oplossing:
De Galaxy J3 eerst aanmelden op een Wi-Fi hotspot anders dan de ExperiaBox V8 dan is de ervaring dat je daarna de Galaxy J3 (2016) kan aanmelden op de ExperiaBox V8. Zolang je de batterij van de Galaxy J3 (2016) niet verwijdert, blijft het gewoon werken. Belangrijk is wel dat je toestel update naar de meest recente softwareversie via het menu van de Galaxy J3 (2016).
Hallo Kayla, helaas kunnen we hiervoor niet het V8 modem vervangen door een V10. Kun je onderstaand uitproberen? Ik verneem graag van je of het is gelukt.

Tijdelijke oplossing:

Hmm ik lees dat je als gedupeerde ook wat van de kosten die ik nu heb gemaakt met mijn wifi probleeem, vergoed krijg??? zit al boven mijn maandelijkse termijn van 15,- euro en de maand is nog niet eens om 😢. En wat de "oplossing" betreft die jullie aandragen!!!! spreekwoordelijk, steek die maar in je......:@ Nog een maand en dan ben ik overgestapt.........
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Kayla, de kosten willen wij je graag vergoeden maar voor wij dat doen willen we ook graag weten of de tijdelijk oplossing bij jou werkt. In afwachting van jouw reactie.
Tijdelijke oplossing:
De Galaxy J3 eerst aanmelden op een Wi-Fi hotspot anders dan de ExperiaBox V8 dan is de ervaring dat je daarna de Galaxy J3 (2016) kan aanmelden op de ExperiaBox V8. Zolang je de batterij van de Galaxy J3 (2016) niet verwijdert, blijft het gewoon werken. Belangrijk is wel dat je toestel update naar de meest recente softwareversie via het menu van de Galaxy J3 (2016).[/quote] Hallo Steven, ik zit met hetzelfde probleem, geen ip adres gevonden, terwijl het eerder wel werkte. Opnieuw opstarten geprobeerd maar helpt niet, wat nu?
Ik heb de j3 net twee dagen en hoop dat je me hiermee kunt helpen.
Reputatie 8
Badge +7
Tijdelijke oplossing:
Hallo Steven, ik zit met hetzelfde probleem, geen ip adres gevonden, terwijl het eerder wel werkte. Opnieuw opstarten geprobeerd maar helpt niet, wat nu?[/quote]

Hallo, werkt de tijdelijke oplossing ook niet? In afwachting van jouw reactie.
hallo, ik heb de batterij van de gsm eruit gehad, de modem gereset, en warempel, hij doet het weer!
Er zijn meerdere problemen bekend met o.a. de Galaxy J3 en Galaxy J7 i.c.m. Experiaboxen.
KPN heeft onderzoek hiernaar gedaan en Samsung heeft het onderzoek inmiddels overgenomen.
Ik acht het niet onmogelijk dat er meer problemen zijn met andere nieuwe Galaxy toestellen.
Met andere merken zoals Apple, HTC, LG, Sony zijn geen problemen bekend.
Bij mij werkt het inmiddels nadat ik de modem gereset had en bij de J3 de batterij en kaart eruit gehaald en opnieuw erin gezet heb. Ik hoop dat dit bij anderen ook werkt. Voor de rest hoop ik dat telfort de gemaakte kosten wel compenseert, ik hoor graag hoe dit verder af te handelen
Reputatie 8
Badge +7
@vanderhorst.a,

Bedankt voor het melden. Fijn dat het bij jou weer werkt. 🙂
Ik heb de a3 en hetzelfde probleem. Alles geprobeerd maar niets werkt. Net abonnement verlengt dus 2 jaar lang geen wifi thuis.
Kreeg als antwoord. U HEEFT ALLES IN 1 VAN TELFORT. U HEEFT TV TELEFOON EN INTERNET. OVER WIFI STAAT NIETS IN HET CONTRACT. UW INTERNET WERKT ZOALS IN HET CONTRACT STAAT OMSCHREVEN.
Daar moet je het nu mee doen. Vreselijke service.

Reageer