beantwoord

Samsung J 3 (2016) kan geen IP adres ophalen

• 28 september 2016
  • 46 reacties
  • 3157 keer bekeken

Mijn Samsung J3 (2016) krijgt geen IP adres van mijn Experia box V8.
Heb van alles geprobeerd, settings in het modem veranderd , gereset en telefoon meerdere keren teruggezet naar fabrieks instellingen.
Meerdere malen contact gehad met klantenservice en die kunnen niks voor me doen, erg jammer omdat ik verder zeer tevreden over Telfort.
Ben nu genoodzaakt over te stappen naar KPN omdat deze wel de Experia Box V10 hebben en ik d as n gewoon met mijn telefoons op de wifi kan.
icon

Beste antwoord door Stephen 8 november 2016, 17:08

Hallo maakit, excuses voor de late reactie. Wij hebben mogelijk een tijdelijke workaround. Kun je onderstaand uitproberen? Ik lees graag van je of het is gelukt.

Tijdelijke oplossing:
De Galaxy J3 eerst aanmelden op een Wi-Fi hotspot anders dan de ExperiaBox V8 dan is de ervaring dat je daarna de Galaxy J3 (2016) kan aanmelden op de ExperiaBox V8. Zolang je de batterij van de Galaxy J3 (2016) niet verwijdert, blijft het gewoon werken. Belangrijk is wel dat je toestel update naar de meest recente softwareversie via het menu van de Galaxy J3 (2016).
Bekijk reactie

46 reacties

Reputatie 1
Ik heb helaas ook het zelfde probleem en vind dit super vervelend heb ook meerder malen contact gehad ,et telfort en er valt jammer genoeg niks aan te doen. Mijn advies naar telfort probeer er is aan te doen want ben nu ook genoodzaakt om over te stappen naar kpn.
Reputatie 8
Badge +9
Mijn advies naar telfort probeer er is aan te doen want ben nu ook genoodzaakt om over te stappen naar kpn.
Naar KPN overstappen heeft in dit geval weinig zin, daar speelt het probleem ook...

https://forum.kpn.com/internet-9/nieuwe-smartphone-samsung-j3-2016-aanmelden-op-wifi-lukt-niet-423725
Nee hoor daar speelt het probleem niet omdat je daar de Experia Box V10 krijgt, als je verder had gelezen op het kpn forum had je gezien dat de oude box nl de 780 omgeruild is voor een V10
Reputatie 8
Badge +9
Nee hoor daar speelt het probleem niet omdat je daar de Experia Box V10 krijgt, als je verder had gelezen op het kpn forum had je gezien dat de oude box nl de 780 omgeruild is voor een V10
Dat is waar, het probleem speelt alleen op de V8 modem.
In voorkomende gevallen ruilt KPN deze in voor de V10, en Telfort heeft geen vervangende modem voor zover ik weet.
Reputatie 5
Badge +4
Wat wel een eventuele oplossing voor jullie zou zijn is een accesspoint aanschaffen.
Deze zijn al voor rond de 20 euro verkrijgbaar (eenmalige kosten).

Ik snap dat dit niet direct de meeste ideale keuze is (ivm de kosten) maar het scheelt je een hoop rompslomp met overstappen en je kan ook nog eens een mooi wifi punt kiezen in huis (de modem zit meestal op een minder mooie plek).
Reputatie 1
Ik heb helaas ook het zelfde probleem en vind dit super vervelend heb ook meerder malen contact gehad ,et telfort en er valt jammer genoeg niks aan te doen. Mijn advies naar telfort probeer er is aan te doen want ben nu ook genoodzaakt om over te stappen naar kpn.
Reputatie 1
Wat wel een eventuele oplossing voor jullie zou zijn is een accesspoint aanschaffen.
Deze zijn al voor rond de 20 euro verkrijgbaar (eenmalige kosten).

Ik snap dat dit niet direct de meeste ideale keuze is (ivm de kosten) maar het scheelt je een hoop rompslomp met overstappen en je kan ook nog eens een mooi wifi punt kiezen in huis (de modem zit meestal op een minder mooie plek).
hoe werkt dat met accespoint?
Reputatie 1
telfort zou eraan gaan werken tel nr en postcode doorgegeven maar nog niks gehoord
Reputatie 1
snap niet dat ze de klanten niet voorzien van een v10 modem zoals kan dat doet
Reputatie 1
Al eens geprobeert de Samsung via een statisch ip te verbinden?
Zie http://androidforums.com/threads/obtaining-ip-address-problem.610480/

Voor de range beschikbare ip's even je modem checken, bijv. 192.168. enz.
als ik statis ga invullen krijg ik wel wifi maar geen internet verbinding want niets werkt dan
Reputatie 1
Ook geen toegang tot de app store dan? Staat je telefoon niet op internet via mobiele data ipv internet via wifi? Heb je modem/router/mobiel al opnieuw opgestart? Gooi anders die hele instelling (forget connection via netwerken-geavanceerd) er eens uit, restart de telefoon na een restart van je modem, maak dan de wifi verbinding opnieuw aan op je telefoon.

Wat is er nou verschillend aan die V8 en V10 modems, daar zou het moeten liggen.... Heb je geen oud wifi modem/router liggen, die je in een utp poort van je eerste modem kan steken, of een ander wifi toegangspunt elders, om te kijken of je wifi/internet op je mobiel daar wel werkt?
Reputatie 1
dat probleem wordt bij mij niet verholpen daardoor allemaal geprobeerd alleen niet ander modem maar dat lijkt me toch taak van telfort niet?
het is allemaal wel leuk maar een oplossing woredt niet gegeven ik doe alles wat juliie vragen alleen het merkwaardige is dat de telfoo wel werkt met wifi bij een openbare wifi
Reputatie 8
Badge +7
@All,

Wij hebben meerdere signalen ontvangen van klanten die geen gebruik kunnen maken van WiFi met hun Samsung Galaxy J3. De WiFi werkt niet in combinatie met ons Arcadyan modem. Indien je dit probleem ook ervaart dan ontvang ik graag je naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Bij voorbaat dank en excuses voor het ongemak.
Ik heb een nieuwe Samsung je en geen wifi. Kpn helpt niet meer en ik krijg geen nieuw modem.
Begrijp ik nu dat telfort ook geen helpende hand heeft?
Wat is accessoires?
Sorry access point
Reputatie 8
Badge +7
Hallo maakit, welke Samsung heb je en ben je klant van KPN of van Telfort?
Ik heb een samsung galaxy j3 en ben klant van Telfort.
We hebben een expedia vario v8. De problemen schijnen vooral voor te komen bij dit type modem. Indien mogelijk komen we graag modems ruilen utrecht op de elizabethstraat.
Stephen? ?
Reputatie 8
Badge +16
Stephen heeft weekend denk ik...
Tja maar nu niet meer denk ik. Stephen - Telfort
Inmiddels elders wifi's geprobeerd. Alles gaat prima. Conclusie is dan toch dat het aan de modem ligt? Waarom reageert Telfort hier niet meer?

Reageer