beantwoord

Samsung Galaxy S2 geen WiFi

• 28 september 2015
  • 13 reacties
  • 936 keer bekeken

Badge
Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik glasvezel van Telfort gekregen. Alles werkt prima, behalve de internetverbinding van mijn telefoon (Galaxy S2).
Alle andere telefoons, laptops e.d. in ons huis kunnen gewoon op internet. Ook heeft mijn telefoon geen enkel probleem met andere wifinetwerken. Voorheen hadden wij een ander abonnement van Telfort, ook toen waren er geen problemen.

De telefoon geeft wél aan verbonden te zijn met de modem. Als ik in de instellingen van de (Arcadyan) modem kijk, zie ik in de DHCP Client Log wél het mac-adres van mijn telefoon en het IP, maar niet de devicenaam.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Smiekero
icon

Beste antwoord door Nisan 29 september 2015, 06:08

sommige telefoons hebben wel eens last met 802.11n. Vooral mixed. Geen idee waarom de een wel en de ander niet maar t is dan ook speelgoed :)
Experimenteer daar eens mee. Miss heb je succes.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Zit waarschijnlijk in je telefoon.
Wat wel eens helpt is wifi op je telefoon uitzetten en dan weer aan.
@smiereko.
Je hebt al een erg goej advies van nelly jacoba, mijn forumgenoot.:)
Een andere optie die je indien nodig ook kunt uitproberen is bij alle wi-fi gebruikende apparaten wi-fi uitzetten, daarna bij het toestel (galaxy s2) bij instellingen wi-fi, wi-fi vergeten en opnieuw verbinden daarna kijken of er dan sprake is van een goede werking.
Dus alleen de Galaxy S2. Wanneer je dan weer alle andere apparaten voor de voet weer verbind met je wi-fi..dan lijkt mij dat ook een goej hulpmiddel als advies.
Badge
Hmm, heb zojuist allebei de tips geprobeerd, maar hij doet nog niks.
Instellingen resetten, wifi handmatig instellen en DNS veranderen werken ook niet helaas.
sommige telefoons hebben wel eens last met 802.11n. Vooral mixed. Geen idee waarom de een wel en de ander niet maar t is dan ook speelgoed :)
Vreemd. Heb je de toestel hulp al eens geprobeerd?
Het abbo van Telfort, of welke provider dan ook, zou geen invloed moeten hebben/kan geen invloed hebben op de wi-fi. Daar staat wi-fi helemaal los van.
Dus APN / toestelhulp heeft daar geen invloed op v.w.b. wi-fi.
En omdat je mijn test ook gedaan hebt kun je uitsluiten dat je met aantal apparaten aan de limiet zit, als voorbeeld.
@Friesian:
Voor de toestelhulp moet je tegenwoordig inloggen in mijn telfort, ik kan daarom niet zien wat daar precies wordt aangegeven voor de S2.

Wat nog zou kunnen is mac adres blokkering in het modem, maar waar dat dan opeens vandaan komt....???
Badge

Ik heb mijn routerinstellingen veranderd van mixed 802.11 n/g/b naar enkel g/b, nu verbindt hij gewoon weer met internet.
Nu is het enkel een kwestie van de 802.11n laten negeren door de S2.

Bedankt!
Reputatie 8
Badge +17
Heb je wel de laatste firmware op je S2 geinstalleerd
Badge
Heb je wel de laatste firmware op je S2 geinstalleerd

Volgens mij wel, maar ik kan het nog eens nakijken.
Reputatie 8
Badge +17
Android kitkat 4.4.2 is volgens mij de laatste firmware
Badge
Ah, er was iets mis gegaan bij de update, daar lag het probleem. Alles werkt nu, inclusief de 802.11n.
Bedankt allemaal!
Reputatie 8
Badge +17
Fijn dat het nu goed werkt en bedankt voor de terugmelding , daarmee kan dit topic op slot