Router in modem ?

• 23 augustus 2012
  • 6 reacties
  • 1947 keer bekeken

Goedemiddag, 

In 2008 heb ik telefonie + Internet van Telfort genomen. Ik vraag mij af of ik voor mijn laptop nog een router nodig heb. Zit er ook een router in de ZyXel modem ? Als ik in het installatieboekje kijk, dan zie ik P-2602HW-D1A staan. ( Dit is echter in het boekje zelf, dus ik weet niet of de code op die van mij van toepassing is )

6 reacties

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Hulp-bij-installatie/Draadloos-internet/Instellen-en-beveiligen-draadloos-XP-Zwart-modem.aspx

wellicht heb je hier iets aan.
Ik wil eigenlijk gewoon weten of er een router in het modem zit. 🙂 Toch bedankt. Nog een fijne dag gewenst.
ja het modem is tevens een router, zowel draadloos als bedraad kun je meerdere verbindingen leggen.
Badge +4
Het is een modem + router + switch + access-point in 1.

DSL-signaal komt binnen op WAN-kan van modemrouter. Dit wordt omgezet naar IP-verkeer (Modem!). Router doet aan NAT. Aan de LAN-kant heb je 4 netwerkpoorten (Switch) en hij doet Wifi (access-point). En waarschijnlijk is het ook nog een file/print-server. Vergeet ik nog iets? 😃
Super ! Heel erg bedankt ! Dat scheelt mij weer veel geld, want ik zag de duurste routers alweer voorbij komen. 🙂
ik snap de verwarring de term Switch werdt ook wel eens gebruikt voor schakelaar, maar dat is bij moderne dsl modems niet meer het geval en hebben volledige router toepassingen.

Reageer