beantwoord

Rood lampje op de Experia Box V10a

• 4 december 2018
  • 10 reacties
  • 5384 keer bekeken

Ik geloof dat ik met hetzelfde zit... van de week pakket ontvangen, laatste 2 tekens van de WIFI-naam waarmee ik zou kunnen verbinden komen niet overeen. Wachtwoord gewijzigd, maar is volgens pc/telefoon onjuist. Als ik de router uitzet valt het netwerk weg dus ga ervanuit dat ik de goeie heb. Kan ook liggen aan het feit dat de router niet verder komt dan een rood lichtje? Heb de linkeringang op het KPN kastje wat in de muur zit ook al geprobeerd, zelfde resultaat.

Blauwe knop op de zijkant brandt wel, ik zie graag een oplossing!

Admin: reactie afgesplitst uit dit topic
icon

Beste antwoord door thijskoman 19 december 2018, 20:15

Bedankt voor het verduidelijken van de situatie. Bij de buurman zit dus een ander punt dan bij jou. Wat de buurman heeft zou ik bij jou ook verwachten, dat lijkt meer op een aansluitpunt van ons dan de netwerkpoorten in de muur die jij hebt. Ik heb nu een monteur voor je aangevraagd, dit is een gratis installatiemonteur, er zijn dus geen kosten aan verbonden. Je krijgt zo een e-mail om online een afspraak in te plannen. Wil je mij laten weten hoe die afspraak is verlopen?

Nou teleurstellend helaas... vanmiddag een uiterst vriendelijke medewerker aan huis gehad met de beste bedoelingen, maar die niet veel kon uitrichten... het enige wat hij kon/mocht vaststellen was hetzelfde als wat jij al had gedaan, geen signaal. Hij heeft het doorgezet naar KPN, die kunnen dan in een kast hier in de buurt waar hij zelf niet in kan/mag.

Het is niet dat ik iemand ook maar iets kwalijk neem (er wordt meegedacht), maar ik had wel beter van Telfort verwacht. Heb sinds 2012 naar volle tevredenheid een tel abbo bij jullie, dus ik denk dat moet goed zijn. Inmiddels de 1e factuur ontvangen, maar nog geen internet en tv... gelukkig wel een aardige buurman die zijn wifi beschikbaar stelt.

Jij iig bedankt voor de hulp voor zover, daar ligt het niet aan.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi thijskoman, welkom. Je geeft aan geen verbinding te kunnen krijgen met de WiFi. Je lijkt inderdaad de goede te hebben. Het rode lampje verklapt in ieder geval dat er meer aan de hand is. Dit zie ik ook terug als ik jouw verbinding doormeet. Ik meet namelijk helemaal geen verbinding. Ik zie ook geen modem actief. Je hebt het modem nu aangesloten in de woonkamer? Ik vraag mij namelijk af of dat wel het juiste aansluitpunt is, want volgens mijn gegevens zit deze in de meterkast. Zie je in de meterkast een van de aansluitingen die op de website te zien zijn? Zou je het modem dan daar op willen aansluiten? Wanneer dit niet direct werkt, wil je dan het modem een reset willen geven? Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Daarna kun je weer inloggen op het modem zoals in dit topic beschreven staat om de WiFi te activeren.
Hoi thijskoman, welkom. Je geeft aan geen verbinding te kunnen krijgen met de WiFi. Je lijkt inderdaad de goede te hebben. Het rode lampje verklapt in ieder geval dat er meer aan de hand is. Dit zie ik ook terug als ik jouw verbinding doormeet. Ik meet namelijk helemaal geen verbinding. Ik zie ook geen modem actief. Je hebt het modem nu aangesloten in de woonkamer? Ik vraag mij namelijk af of dat wel het juiste aansluitpunt is, want volgens mijn gegevens zit deze in de meterkast. Zie je in de meterkast een van de aansluitingen die op de website te zien zijn? Zou je het modem dan daar op willen aansluiten? Wanneer dit niet direct werkt, wil je dan het modem een reset willen geven? Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Daarna kun je weer inloggen op het modem zoals in dit topic beschreven staat om de WiFi te activeren.

Hoi Bart, dank voor je antwoord. Ik had de router op een gegeven moment maar weer uitgezet omdat het niet werkte. Beetje stom misschien nu kan je het niet doormeten. Ik ben rond 3u thuis dan zal ik het weer aanzetten. Ik kon in de meterkast niks vinden wat erop leek, maar zal vanavond eens aan de buurman vragen misschien weet die meer. De router staat nu in de woonkamer inderdaad.
Ik heb het modem weer aangesloten, ben benieuwd wat eruit komt als je de boel doormeet!
Ik ben bij de buurman wezen kijken ondertussen. Die heeft z'n internet/tv aangesloten via een punt in de woonkamer wat bij het raam zit en er bij mij zo uitziet:

Dit had de buurman eerst ook alleen heeft de monteur die bij hem langskwam om tv/internet aan te sluiten (Ziggo) dit kastje vervangen omdat het naar eigen zeggen te oud was. Bij de buurman van de buurman is dit ook vervangen.

Het punt waar ik nu de wifi heb aangesloten ziet er bij mijn buurman zo uit:

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Thijs, je geeft aan het modem weer aangesloten te hebben. Ik ging dus je lijn weer doormeten, maar helaas nog steeds geen modem. Ik vermoed dan dat deze niet goed aangesloten zit. Het laatste plaatje wat je stuurt is de juiste aansluiting. Daar zit het modem nu op aangesloten? Heb je het sinds je het daar op hebt aangesloten het modem een reset gegeven via het kleine gaatje op de achterkant? Even een paperclip ofzo erin tot het modem opnieuw opstart. Mocht het niet lukken, dan zal ik een installatiemonteur voor je aanvragen.
Hoi Bart, dat laatste plaatje is zoals het er bij mijn buurman uitziet. Ik heb op die plek de aansluiting zitten die in mijn openingspost te zien is samen met het modem. Dit is van KPN en ziet er nogal gedateerd uit. Zo'n monteur daar zitten geen kosten aan begrijp ik?

Zal zo nog even het modem resetten.
Ik heb hem gereset, er lijkt weinig te zijn veranderd.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het verduidelijken van de situatie. Bij de buurman zit dus een ander punt dan bij jou. Wat de buurman heeft zou ik bij jou ook verwachten, dat lijkt meer op een aansluitpunt van ons dan de netwerkpoorten in de muur die jij hebt. Ik heb nu een monteur voor je aangevraagd, dit is een gratis installatiemonteur, er zijn dus geen kosten aan verbonden. Je krijgt zo een e-mail om online een afspraak in te plannen. Wil je mij laten weten hoe die afspraak is verlopen?

Nou teleurstellend helaas... vanmiddag een uiterst vriendelijke medewerker aan huis gehad met de beste bedoelingen, maar die niet veel kon uitrichten... het enige wat hij kon/mocht vaststellen was hetzelfde als wat jij al had gedaan, geen signaal. Hij heeft het doorgezet naar KPN, die kunnen dan in een kast hier in de buurt waar hij zelf niet in kan/mag.

Het is niet dat ik iemand ook maar iets kwalijk neem (er wordt meegedacht), maar ik had wel beter van Telfort verwacht. Heb sinds 2012 naar volle tevredenheid een tel abbo bij jullie, dus ik denk dat moet goed zijn. Inmiddels de 1e factuur ontvangen, maar nog geen internet en tv... gelukkig wel een aardige buurman die zijn wifi beschikbaar stelt.

Jij iig bedankt voor de hulp voor zover, daar ligt het niet aan.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is zeker teleurstellend. Dat kan ik goed begrijpen. Jammer dat de monteur het niet heeft op kunnen lossen. Ik lees in ieder geval wel dat hij vervolgactie heeft uitgezet. Deze zie ik ook terug. Maandagochtend komt er iemand in de centrale kijken. Hopelijk is het dan opgelost. Wil je dat nog laten weten?

Reageer