regelmatig modem resetten om internet te hebben

  • 16 januari 2018
  • 3 reacties
  • 243 keer bekeken

Reputatie 1
Ik moet meerdere keren per dag mijn modem resetten.
Ik heb alle "poespas" (extenders, chromecast boxen) uitgeschakeld en het schijnt dat chromecast de veroorzaker is (met de boxen uitgeschakeld en de chromecast dongle, al 2 dagen goede resultaten).

Dit ben ik tegen gekomen:
https://www.reddit.com/r/Android/comments/7qk7rq/tplink_engineer_explains_wifi_disconnections_tied/
(als ik het goed begrijp: in sommige situatie gooit een chromecast audio apparaat het modem vol met pakketjes met de dood tot gevolg). Is wel ander merk modem.

en dit op dit forum dit over IGMP:
https://forum.telfort.nl/internet-267/chromecast-vraag-57724

Wat kan ik (naast mijn chromecast audio uitschakelen) doen om dit moeten resetten te voorkomen?
Any idea's?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi BaukeT, welkom op het forum. Ik begrijp dat je meerdere keren per dag je modem moet resetten om weer gebruik te kunnen maken van internet. Dat is erg vervelend. Gaat dit over uitsluitend je draadloze verbinding of valt ook het bekabelde internet weg? Wel wil ik je er op wijzen dat er [wifi problemen zijn met de Experiabox V10. Meer hierover vind je in dit topic. Ook kan je nog een paar stappen doorlopen om de impact te verkleinen. Excuses voor het ongemak.
Verwacht van Telfort geen oplossing, vooral niet bellen, de mensen zijn daar geïnstrueerd om te liegen en ja aan het lijntje te houden
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mapuck, ik vind het jammer om te horen dat je nog niet tot een oplossing bent gekomen. Daar wil ik graag met je naar kijken. Kan je mij vertellen wat er aan de hand is en kan je je postcode+huisnummer of je klantnummer aan je profiel toevoegen? Dan ga ik kijken wat er aan de hand is.

Reageer