beantwoord

regelmatig ineens 'verficatiefout opgetreden' bij gebruik zyxel p-2812HNU-F1 icm samsung apparatuur

• 15 augustus 2014
  • 27 reacties
  • 7090 keer bekeken

ik heb al bijna 2 jaar internet via de modem zyxel p-2812HNU-F1 van telfort en de wifi werkte altijd prima. Ook met mijn samsung telefoon en tablet kreeg ik een goede verbinding. nu ineens sinds 2 weken valt deze verbinding steeds weg (vooral in de nacht, waarbij ik bij het wakkerworden ineens zie dat mijn telefoon over is gegaan op 3g ipv wifi.
opnieuw verbinding maken met internet lukt dan niet. zowel op tablet als telefoon wordt aangegeven : verificatiefout opgetreden.
pas als ik de stekker van de modem er uit en opnieuw in heb gedaan, kan ik weer verbinding maken. dit is irritant omdat het altijd best een tijdje duurt voordat de modem weer opnieuw is opgestart, dus elke ochtend dit ritueel herhalen lijkt me niet de beste oplossing
weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen, of is de modem gewoon niet goed meer?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 19:54

Als je de stappen van mjdenooyer hebt doorlopen en je dan nog steeds tegen een verificatiefout aanloopt, dan is je modem defect. Een verificatiefout houdt in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.
Bekijk reactie

27 reacties

Hier precies hetzelfde.
Gisteren in de middag totaal geen internet. Lampjes branden wel maar zat geen beweging in.
Wat me ook opviel was dat lampje op modem van de telefoon ook niet brandde tenzij ik ging bellen dan ging het aan.
Dus modem afgezet stroom eraf boel weer aan en op de computers en smart tv meteen internet alleen op de 2 alcatel telefoons en samsung tab 3 wel modem zien maar geeft verificatiefout.
Erg irritant.
Reputatie 8
Badge +2
@mjdenooyer,

Welkom op het forum!

Wat spijtig dat je elke keer een verificatiefout krijgt na het wakker worden, je hebt vast iets beters te doen dan het modem opnieuw op laten starten!
Aangezien je ook aangeeft dat het erg lang duurt voordat het modem is opgestart, lijkt deze inderdaad kuren te vertonen. Aan deze kant zie ik ook dat het exemplaar om de zoveel tijd opnieuw opgestart wordt. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik ga het apparaat voor je vervangen voor een ander, nieuw exemplaar. Deze heb je doorgaans binnen 2-3 werkdagen in huis.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@Leetje65,

Treurig dat jij ook problemen ervaart met de verbinding.

Jij hebt echter een ander type modem, die niet dezelfde problemen kan hebben dan mjdenooyer.
Zou je het modem eens een reset kunnen geven door het verzonken resetknopje achterop ingedrukt te houden totdat je een klik hoort? Ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Michael
Heb inderdaad een ander modem maar in grote lijnen blijft het wel het zelfde.
Vreemde is alles werkt pc's smart tv, nintendo 3ds alles maakt verbinding. behalve de gsm's en tablet.

Maar zal later vandaag of anders morgen zo'n reset met knopje eens proberen.
kijken of dat helpt.
Reputatie 8
Badge +2
@Leetje65,

Ik zie je reactie tegemoet! :)

Michael
Inmiddels de boel weer aan de praat.
Zonder de reset knop in te drukken.
alles uit gezet verbindingen verijderd op tablet en gsm alles weer aan en deed gelukkig weer.
Ik heb sinds een paar dagen helaas dezelfde ervaring als de topicstarter. De vaste verbinding naar de pc werkt wel, maar WIFI niet, tenzij het modem wordt herstart. Dat heb ik gisteren gedaan, maar vanmorgen ligt alles er weer uit.
Is hier ook voor mij een oplossing voor?

Via de webinterface de wifi aan- en uitzetten werkt het snelst om weer wifi te kunnen gebruiken.
Reputatie 8
Badge +2
@martinvdg,

Leuk je op het forum te zien!

Heb je al eens geprobeerd het kanaal van WiFi te veranderen middels de informatie in deze link?

Ik lees je reactie graag.

Michael
Dank, Michael. Ik heb het ideale kanaal ingesteld en we gaan de komende dagen eens kijken of het effect heeft.

Met vriendelijke groet,
Martin
Reputatie 8
Badge +2
@martinvdg,

Graag gedaan. Zou je, indien het wel weer werkt, je bevindingen kunnen delen met ons? :)

Michael
Sinds de wijziging heb ik weer een prima werkende WIFI! Dank
Reputatie 8
Badge +2
@martinvdg,

Erg fijn dat je weer content bent! :)

Michael
Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuw modem gekregen en krijg ook steeds op mijn Samsung Galaxy s5 de melding 'verificatiefout opgetreden'. Het probleem doet zich voor als ik vanuit mobiel netwerk, bijvoorbeeld na mijn werk, weer op wifi wil gaan. Dat gebeurt automatisch maar nu lukt het niet. Ik heb het modem al gereset, maar dat hielp niet.
Ik wou op de link hierboven in een eerdere reactie klikken maar die pagina bestaat niet meer.
Kunt u mij helpen? Ik heb al enorm veel problemen gehad met internet en hoop dat dit het laatste heuveltje is...
Groetjes,
Iris
Reputatie 8
Badge +2
@iesjefox,

Welkom op het forum.

Wat zuur dat je tegen dit probleem aanloopt. Ik vraag me af of andere apparaten ook last hebben van dit euvel of alleen deze S5? (laptop, PC etc.)
In principe hoort dit goed te werken, al weet ik dat andere klanten ook weleens kampen met deze problemen.
Zou je eens het WiFi-kanaal kunnen veranderen naar een andere frequentie? Hulp hierbij vind je hier.

Indien dit niet werkt, ga ik op zoek naar een alternatief.

Michael
Bij mij exact hetzelfde probleem. Onlangs een half uur met een medewerkster een volledige reset van het modem gedaan, maar nu beginnen de problemen weer.

Graag een oplossing

@mjdenooyer,

Welkom op het forum!

Wat spijtig dat je elke keer een verificatiefout krijgt na het wakker worden, je hebt vast iets beters te doen dan het modem opnieuw op laten starten!
Aangezien je ook aangeeft dat het erg lang duurt voordat het modem is opgestart, lijkt deze inderdaad kuren te vertonen. Aan deze kant zie ik ook dat het exemplaar om de zoveel tijd opnieuw opgestart wordt. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik ga het apparaat voor je vervangen voor een ander, nieuw exemplaar. Deze heb je doorgaans binnen 2-3 werkdagen in huis.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
Bij mij exact hetzelfde probleem. Onlangs een half uur met een medewerkster een volledige reset van het modem gedaan, maar nu beginnen de problemen weer. Graag een oplossing
Vervelend. :(

Kun je iets specifieker zijn in de probleemomschrijving? Wanneer gaat het fout en bij welke handeling? Met welke apparatuur precies?

Ik zie je reactie tegemoet.

Michael
Hallo Michael, het probleem doet zich voor met chromecast, een Samsung tablet en twee Samsung smart phones. Verificatie problemen & geen bereik in woonkamer terwijl de devices vol signaal geven. Ook al andere frequenties geprobeerd. Geen effect. Storingen nemen toe. Volledige update geïnstalleerd met medewerkster. Hierna paar dagen goed. Als eerste verloor chromecast contact. Nu ook andere devices. Router staat 4 meter van ontvanger zonder beperkingen
Reputatie 8
Badge +2
@robertjanbruinsma,

Ik zie inderdaad dat je het modem al gereset hebt en dat de instellingen meermaals zijn veranderd. Het enige wat ik voor jou kan doen is een ander modem toezenden.
Kun je aangeven of dit wenselijk is? Dan zet ik dit z.s.m. voor jou in gang.

Michael
Hallo Michael. Graag ontvang ik een nieuw modem. Wil je dit voor mij regelen?
Reputatie 8
Badge +2
@robertjanbruinsma,

Natuurlijk! Zojuist voor jou uitgevoerd. Het nieuwe exemplaar komt een dezer dagen jouw kant op.
Laat je weten wat je vindt van het nieuwe apparaat?

Michael
@robertjanbruinsma,

Natuurlijk! Zojuist voor jou uitgevoerd. Het nieuwe exemplaar komt een dezer dagen jouw kant op.
Laat je weten wat je vindt van het nieuwe apparaat?

Michael
Perfect geregeld, Michael. Wederom een ambassadeur voor Telfort! Vandaag modem ontvangen en geïnstalleerd. Werkt aanzienlijk beter dan oude router. Probleem opgelost. Dank je wel voor de uitstekende service. 😃
Reputatie 8
Badge +2
Perfect geregeld, Michael. Wederom een ambassadeur voor Telfort! Vandaag modem ontvangen en geïnstalleerd. Werkt aanzienlijk beter dan oude router. Probleem opgelost. Dank je wel voor de uitstekende service. :D
Heel goed! Ben blij om te lezen dat je content bent. Mocht er nog iets zijn, trek je dan even aan de bel in een nieuw topic? :)

Michael
Reputatie 7
Badge +7
Als je de stappen van mjdenooyer hebt doorlopen en je dan nog steeds tegen een verificatiefout aanloopt, dan is je modem defect. Een verificatiefout houdt in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.

Reageer