beantwoord

Regelmatig dip in WiFi

• 28 mei 2020
  • 8 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik heb die dip ook best wel vaak. Ik heb een internetradio die daardoor uitvalt ook en tijdens videocalls schakel ik soms maar op 4G over. Ik zou wel een app willen hebben die gewoon gedurende een dagdeel het wifisignaal monitort. Bestaat die?

Mvg

Rogier

@Bart - Telfortwe hebben deze modem nog niet superlang, Experia V8. Overigens gebruik ik de wifi van de modem niet, maar heb een router en een aantal accesspoints erachter staan.

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Babylonia 3 juni 2020, 22:40

Kan dit ratjetoe wel met elkaar communiceren of heb ik het alleen maar erger gemaakt?

Op zichzelf zou dat prima kunnen.
Maar om het optimaal op elkaar af te stemmen zul je naar ik denk mogelijk wel manuele instellingen moeten gebruiken voor de beste efficiency. En dat kan nog wel een hele tour zijn om die te vinden?

Download een goede “WiFi Analyser” app, en zoek op Google naar wat achtergrondinformatie hoe je die beste instellingen kunt vinden.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +12

@Rogier1972. Voor het gemak even een eigen topic aangemaakt, wel zo overzichtelijk.

Of er een app is weet ik niet. Wij hebben hem niet. Maar begrijp nu pas dat je eigen acces points gebruikt. Dan zit daar het probleem waarschijnlijk in. Of vertoond internet via de kabel dezelfde problemen?

Hallo,

Bekabeld hebben we geen storing bij mijn weten, hoewel de tv soms wel kuren heeft, maar sinds de laatste update ook niet meer.

Ik heb een aantal jaar geleden een router van Arcadyan gekregen van jullie. Die gebruik ik zowel voor wifi als als switch voor kabels naar boven. Daar hangen nog een paar acces points met zelfde ssid. Ik weet niet of die nog storend kunnen zijn. Maar de wifi van de Experia redt het amper uit de meterkast.

Hebben jullie accesspoints die misschien beter communiceren met elkaar en met de Experia? Ik denk dat ik op de 3 etages 1 nodig heb.

Groeten

Rogier

Reputatie 8

Daar hangen nog een paar acces points met zelfde ssid.

Stel die eens in met een ander SSID dan van de Experia Box.
Als je dan boven bent neem dan specifiek WiFi af met het SSID van de Access Points boven.

Ik zou wel een app willen hebben die gewoon gedurende een dagdeel het wifisignaal monitort. Bestaat die?

Dat soort monitoring software bestaat wel, dat zal hoofdzakelijk in gebruik zijn bij wat grotere bedrijven.

een router van Arcadyan gekregen van jullie

Je bedoelt daarmee vermoedelijk ook een wifi accespunt een vierkante witte "wifi versterker" je modem/router is de v8. Mogelijk heeft die Arcadyan een update nodig of is gewoonweg op.

Update in geval van de witte versterker vind je hier onder aan de pagina

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Reputatie 8
Badge +12

Als je de SSID's eens aanpast inderdaad, maakt dat verschil? Of zet zelfs de Wifi van de Experia Box eens helemaal uit? Kun je het dan met de acces points aan? En zijn dat gelijke acces points?

Daar hangen nog een paar acces points met zelfde ssid.

Stel die eens in met een ander SSID dan van de Experia Box.
Als je dan boven bent neem dan specifiek WiFi af met het SSID van de Access Points boven.

Dank voor je respons. Ik zal de situatie schetsen, ik heb in de meterkast een Experia V10 hangen (sinds vandaag) daaraan bekabeld twee televisies en een wifi versterker van Arcadyan. Ik meende dat ik hiervan de router had gemaakt toen ik nog een V8 had, maar weet het niet meer. Ik moest iets met een bridge e.d. doen dacht ik. Van de wifi-versterker lijkt overigens de 5Ghz ineens uit te zijn sinds aansluiting van de Experia.

Vanuit de Wifi versterker gaat 1 kabel naar de 1e etage naar een Sitecom AP. Hieraan hangt bedraad een pc. En hij zendt wifi signaal uit met zelfde SSID als modem en Arcadyan.

Vanuit de wifi versterker gaat ook een kabel naar zolder. Naar een D-Link DIR-655, die ooit de router was van mijn eerste glasvezel modem. Maar die ik nu heb gedegradeerd tot access point. Denk ik. Hieruit gaan weer drie kabels naar 3 computers.

Kan dit ratjetoe wel met elkaar communiceren of heb ik het alleen maar erger gemaakt?

Reputatie 8

Op zichzelf zou dat prima kunnen.
Maar om het optimaal op elkaar af te stemmen zul je naar ik denk mogelijk wel manuele instellingen moeten gebruiken voor de beste efficiency. En dat kan nog wel een hele tour zijn om die te vinden?

Download een goede “WiFi Analyser” app, en zoek op Google naar wat achtergrondinformatie hoe je die beste instellingen kunt vinden.

Reputatie 8
Badge +12

Kun je verder met de tips van Babylonia? 

Kom je er niet uit, horen we natuurlijk graag weer van je. En misschien kan je dan eerst eens opnieuw beginnen door alles te resetten, dus met een nieuwe installatie beginnen.

Reageer