beantwoord

Ps4 Traag Wifi (Draadloos)

• 20 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 2064 keer bekeken

Hallo!
Ik heb paar dagen geleden een probleem opgelopen met traag wifi van de ps4. Heb telfort 3 en ps4 4 x gebeld maar ze hebben me verteld dat ik de volgende poortnummers moest bekijken of ze niet blokkeerde (Geen flauw idee wat dat betekend) Heb aan beide kanten gevraagd wat dat inhoud wat ik allemaal moest doen maar niemand wist het. Nu zit ik in de probleem met traag wifi. Heb modem gereset enz. Hopelijk kan het oogelost worden!
icon

Beste antwoord door Babylonia 9 september 2016, 00:31

Kabel doortrekken?

Ter inspiratie:
Uitvoerige beschrijving met foto's < DEEL 1 > en vervolgreacties naar beneden.
Verdere uitbouw < DEEL 2 > en < DEEL 3 >
Als de kabel door PVC-buis getrokken moet worden, gebruik dan kabelvet < HIER uitvoerige beschrijving >
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Trage verbinding van PS4 via WiFi schijnt een algemeen probleem te zijn van de PlayStation.
Maak beter gebruik van een bekabelde verbinding.
https://forum.telfort.nl/wifi-269/verbinding-instabiel-tijdens-gamen-58998
Reputatie 5
Badge +1
Welkom op ons forum Halil Bagci! Ik begrijp dat het niet fijn gamen is met een trage WiFi-verbinding. Zoals Babylonia aangeeft is het advies om een gameconsole ten alle tijden bekabeld aan te sluiten. Ook wanneer je via de pc wilt gamen is het advies om bekabeld aan te sluiten. Door de apparaten bekabeld aan te sluiten haal je de maximale snelheid van je verbinding. Je zult even bezig zijn om een kabel te leggen, maar ik weet zeker dat je er veel plezier van zult hebben! 🙂
Maar het is een beetje lastig om het te verbinden. Maar ik heb ook vrienden met hetzelfde internet maar zij verbinden gewoon prima!
En zal het verbinding met wifi versterker ook voldoende snelheid hebben als met de modem aangesloten bekabelde internet? en zo ja hoe kan ik het doen en waar haal ik zo iets kan iemand me daarover informeren?
Reputatie 8
En zal het verbinding met wifi versterker ook voldoende snelheid hebben......
Lood om oud ijzer.
Om van een WiFi-versterker de volle profijt te hebben, moet je die versterker, of beter gezegd in dat geval "Access Point" bekabeld aansluiten. Verbind je die namelijk draadloos, ben je voor het stuk tussen modem en WiFi-versterker, afhankelijk van de "slechte" draadloze verbinding tussen die twee punten waar je anders ook al draadloos zat met je game console. En dan wordt die snelheid uit de aard van techniek nog eens gehalveerd..

Als je dan toch al een kabel moet doortrekken voor de volle functionaliteit van een WiFi-versterker, kun je die kabel net zo goed meteen rechtstreeks inprikken in de game console.

Misschien kun je dan beter nog van die "powerline adapters" aanschaffen.
Maar mogelijk zou je daar evengoed tegen storingen aan kunnen lopen??
Het zou niet mijn favoriete oplossing zijn. (Dat is namelijk gewoon bekabeld).
En hoe doe ik dat want ik wil namelijk t beste voor mn console. Ik wil kabel doortrekken maar dat ziet lelijk uit over die trap etc. HELP 😞
Reputatie 8
Kabel doortrekken?

Ter inspiratie:
Uitvoerige beschrijving met foto's < DEEL 1 > en vervolgreacties naar beneden.
Verdere uitbouw < DEEL 2 > en < DEEL 3 >
Als de kabel door PVC-buis getrokken moet worden, gebruik dan kabelvet < HIER uitvoerige beschrijving >
oke bedankt ik zou het wel eens proberen

Reageer