beantwoord

Problemen WiFi Experia Box V8

• 9 maart 2020
  • 9 reacties
  • 272 keer bekeken

Hi,

Ik kan me aansluiten bij een aantal berichten die ik hier heb gelezen….

Dagelijks gebeurd het echt wel 30 keer dat de verbinding weg valt, er geen netwerktoegang is of beperkte toegang en als het al werkt is het wel heel erg traag internet…

Paar keer losgehaald kabels er in en eruit enz…., gereset, de stappen gevolgd volgens jullie pagina help wat vervelend dat je wifi niet werkt inclusief alle testen, laatste uitslag was ping 15, jitter 13, download 17.1 en upload 8.6 maar verschillen zijn heel groot.

Ook de laatste stap genomen door de test van InSSIDerSetup en van kanaal gewisseld maar het haalt allemaal niets uit.

Ik vind het erg naar want zie constant gele uitroepteken verschijnen en moet dan herstellen, verbinding verbreken en opnieuw verbinden of klikken op het verbindingssignaal waarbij je dan alle wifiverbindingen ziet.

Ik heb de experia box 8 volgens mij. Ik denk al een jaar of 7, zou dat het probleem kunnen zijn?

Ik kom er niet meer uit in elk geval…...help a.u.b. want dit is zo vermoeiend en zeker als ik iets aan het invullen ben (zoals Belastingdienst) nu hier…..of aan het werk ben…

Hoor graag zo spoedig mogelijk van jullie, dank en groet, Joyce

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 25 maart 2020, 18:06

Ik snap dat je het jammer vindt dat het langer duurt voor je reactie krijgt. Het Forum is alleen geen directe klantingang. Ik doe uiteraard wel mijn best om zo snel mogelijk te reageren in je topic. Nu heb je het in je bericht over een zwart modem. Het modem dat je van ons in bruikleen hebt, de Experia Box, is een wit modem. Bedoel je met "zwart modem” je tv-ontvanger(s)? Die zijn beide bekabeld aangesloten op je modem? 

De resultaten uit de speedtest zijn wel aan de lage kant. Als ik je verbinding doormeet dan zie ik namelijk wel de 50 Mb/s downloadsnelheid binnenkomen bij je modem. Als je de laptop bekabeld aansluit op je modem, is de verbinding dan wel stabiel? Het is bij een speedtest overigens wel van belang dat je een laptop of PC rechtstreeks met een kabel aansluit op je modem en overige apparaten die verbonden zijn met internet + downloadprogramma's uitzet. Zou je met die info nogmaals een speedtest kunnen doen? Die 15,7 Mb/s downloadsnelheid zou namelijk de WiFi-problemen kunnen verklaren, als dat inderdaad de snelheid is die bij je modem binnenkomt. En dan moeten we toch eens verder onderzoeken waar het probleem zit. Ik zie die resultaten namelijk niet aan mijn kant. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Joyce1963. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Heb je inmiddels via een andere weg contact gehad om de problemen met je verbinding op te lossen? Laat het gerust weten als je mijn hulp nog nodig hebt.

Reputatie 8
Badge +9

Ik snap dat je het jammer vindt dat het langer duurt voor je reactie krijgt. Het Forum is alleen geen directe klantingang. Ik doe uiteraard wel mijn best om zo snel mogelijk te reageren in je topic. Nu heb je het in je bericht over een zwart modem. Het modem dat je van ons in bruikleen hebt, de Experia Box, is een wit modem. Bedoel je met "zwart modem” je tv-ontvanger(s)? Die zijn beide bekabeld aangesloten op je modem? 

De resultaten uit de speedtest zijn wel aan de lage kant. Als ik je verbinding doormeet dan zie ik namelijk wel de 50 Mb/s downloadsnelheid binnenkomen bij je modem. Als je de laptop bekabeld aansluit op je modem, is de verbinding dan wel stabiel? Het is bij een speedtest overigens wel van belang dat je een laptop of PC rechtstreeks met een kabel aansluit op je modem en overige apparaten die verbonden zijn met internet + downloadprogramma's uitzet. Zou je met die info nogmaals een speedtest kunnen doen? Die 15,7 Mb/s downloadsnelheid zou namelijk de WiFi-problemen kunnen verklaren, als dat inderdaad de snelheid is die bij je modem binnenkomt. En dan moeten we toch eens verder onderzoeken waar het probleem zit. Ik zie die resultaten namelijk niet aan mijn kant. 

Dat had gekund als ik er niet constant uitgegooid wordt.

Reageer nu even per telefoon, maar dat is klein schermpje he? Die werkt wel opwifi. 

Wel bedankt voor de tip Jan. 😀

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Joyce1963 , je kunt ook Twitteren of Facebooken voor een sneller resultaat.

Beste Natascha,

Alle stappen die je noemt heb ik al (meerdere malen) geprobeerd en het blijft drama. Ik heb mijn laptop nu laten schoonmaken en opnieuw met kabel en hotspot geprobeerd en dan lukt het  wel…..bizar raar...want kabel is irritant en ik kan niet telkens via hotspot inloggen natuurlijk.

Via het zwarte modem is (met kabel aangesloten) er internetverbinding met (Netflix/YouTube e.d.) dus niet via wifi. Boven is het hetzelfde en via dezelfde modem (heb er 2 aangeschaft toentertijd in 2012).

Ook de speedtesten enzovoorts heb ik natuurlijk al lang gedaan…..inclusief hulp gevraagd op afstand….die dus met de hotspot oplossing kwam en aangaf dat als het zo wel werkt het wel eens aan Telfort of aan jullie kastje ligt.

Wat ik erg jammer vind is dat het zo lang moet duren voor je een reactie krijgt en ik telefonisch niemand te pakken krijg, ik ben nu al een paar weken aan het stuntelen.

Wat is nu de oplossing? 

Hoor ik graag, dank en groet, Joyce

Laatste test results met hotspot nu;

PING 21 ms

JITTER 5 ms

DOWNLOAD 15.7 Mbps

UPLOAD 11.3 Mbps

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Joyce1963. Doel je dan op de notificatie die je krijgt van het Forum? Daar volgt inderdaad geen reactie op, want dat is puur een notificatie.

Het is natuurlijk spijtig dat je nog steeds problemen ervaart met je verbinding. Je geeft aan dat je TV verbonden is met internet voor het gebruik van o.a. Netflix en YouTube. Is je TV verbonden via WiFi? Dat zou ik je sowieso willen afraden, omdat je daarmee de kans op instabiliteit vergroot. Als je de TV met een kabel aansluit op je modem, is de verbinding dan wel stabiel? Het is mij nog niet duidelijk of je bekabeld wel een stabiele verbinding hebt. 

Verder geef je aan dat je boven één kastje hebt voor internet op PC en TV. Wat voor kastje bedoel je dan? Wil je daar eventueel eens een foto van maken en die hier delen?

En ten slotte: wil je eens vlak naast je modem een speedtest doen op een laptop of PC? Zet alle overige apparaten die gebruikmaken van internet uit. Deel de resultaten vervolgens hier. 

Hi Natascha,

Ik reageerde wel, maar  op de mail omdat ik er weer eens niet in kwam. Vernam daarna niets meer, dus dat was ongetwijfeld niet de bedoeling. Ook geprobeerd en haalt niets uit. Vanochtend weer er uit gegooid en niet handig als ik thuis werk. Ik heb mijn tv verbonden met internet voor Netflix/You Tube/Toon e.d. en ik heb 1 kastje boven voor internet op PC en TV en gebruiken wij op onze telefoons wifi (3 stuks).

Na de storingen en reset moet ik ook Toon en de lampen e.d. weer opnieuw installeren en ik wordt er gek van. Blijft maar zeggen dat ik geen internettoegang, beperkte toegang of geen gateway heb en gaat de hele dag zo door. Via problemen oplossen werkt het weer even maar is telkens maar voor korte duur. Nu tijdens mijn reactie al weer 4 meldingen gehad...geel teken en geen internettoegang…..als ik er dan op klik maakt ie wel weer (even) verbinding.

Groet Joyce

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Joyce1963. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Mocht je toch nog ergens mijn hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Joyce1963. Van harte welkom hier. Wat frustrerend dat je internet niet naar behoren werkt. Als ik je verbinding doormeet, dan is die over de afgelopen weken genomen stabiel. Dit betekent dus dat de verbinding tussen je hoofdaansluitpunt en modem stabiel is. Bekabeld zou je dan ook geen problemen mogen ervaren. Wil je dit voor de zekerheid testen door een laptop of PC bekabeld aan te sluiten op je modem? 

Als blijkt dat het probleem inderdaad alleen met WiFi speelt, wil je dan in eerste instantie het stappenplan ‘WiFi werkt niet’ doorlopen om de problemen op te lossen? Ik begrijp dat je al wel de boel hebt gereset, het WiFi-kanaal hebt gewijzigd en een speedtest hebt gedaan. Wil je eens vlak naast je modem een speedtest doen op een laptop of PC? Zet alle overige apparaten die gebruikmaken van internet uit. Deel de resultaten vervolgens hier. 

Kun je verder nog aangeven hoeveel en wat voor apparaten er allemaal zijn verbonden met internet? 

Reageer