beantwoord

Problemen wifi en versterkers

• 1 augustus 2020
  • 59 reacties
  • 696 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Al een tijdje heb ik problemen met de wifi. Nu heb ik deze week een nieuw modem ontvangen en 2 versterkers. De modem doet het, 1 versterker ook. Ik heb deze week met meerdere medewerkers van Telfort contact gehad, de ene mdw. gaf aan doe de 2e versterker via de tv ontvanger, de andere mdw. zei via de modem en de andere zei weer via de 2e versterker. Echter werkt dit allemaal niet. Bij de 2e wifi versterker blijft alleen de power knop branden. Ik heb alle oplossingen geprobeerd die de medewerker van Telfort heeft aangegeven. Echter heb ik nu nog steeds weinig tot geen wifi in de slaapkamer, terwijl alles gelijkvloers is en er weinig afstand tussen de kamers zit. Hoe kan ik toch de 2e versterker werkend krijgen? Of kan ik er vanuit gaan dat die niet werkt omdat alleen het power lampje gaat branden? En is er dan een mogelijkheid om een nieuwe te krijgen?

Groetjes

icon

Beste antwoord door Doornekamp33 1 augustus 2020, 19:17

Heb je de versterker al eens geprobeerd te resetten met de reset knop, dan gaat die de firmware opnieuw inladen en zou die het weer moeten doen, anders is het een DOA en zal die geruild moeten worden.

En je kan hem gewoon tussen TV box en Router aansluiten, maar zou eerst zorgen dat die het doet voordat je de TV box er in doet.

Bekijk reactie

59 reacties

Eerst deze vraag welk model Experiabox en welk model versterker?

Alle opties die worden genoemd zijn mogelijk. Is er een ethernetkabel in de slaapkamerde vierkante Experia wifi moet namelijk bedraad worden aangesloten. Als alles gelijkvloers is vraag ik me af waarom alleen de modem/router niet genoeg is.

Klopt het dat je geen glasvezel verbinding hebt? 

Wat voor snelheid haal je via een bedraad aangesloten laptop en wat haal je via wifi nabij de Experiabox.

https://www.speedtest.net

Reputatie 1

Hoi, 

Ik heb een Experiabox V 10, een wifi experia versterker (2) de zwarte.

Ik heb inderdaad geen glasvezel.

14.77 is de speedtest via wifi op mobiel.

Ik heb momenteel geen mogelijkheid voor bedraad testen. 

Groetjes

Dank voor de aanvulling, waarom denk je dat de tweede Experiawifi niet werkt? 

Via http://192 168.2.150 kom je in het beheers scherm staan beide "versterkers" in het overzicht?

Ik ga er voor het gemak vanuit dat de 14.77 Mb het maximaal haalbare is ook bedraad, als dat zo is zal het via wifi niet beter kunnen.

Via onderstaande link is de maximaal leverbare snelheid op te vragen, die cijfers gelden ook voor Telfort, het dan om het getal bij DSL.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 1

Hi,

Die werkt niet omdat alleen het powerlampje groen gaat branden.

Hi,

Die werkt niet omdat alleen het powerlampje groen gaat branden.

Dat is een goede conclusie, is deze wel bedraad aangesloten, op een van de beschreven manieren?

Rechtstreeks via een netwerk kabel op de V10 bijvoorbeeld?

Reputatie 1

Yes, op alle manieren geprobeerd en werkt niet, maar de medewerkers van Telfort zeggen dat het gewoon moet werken...

Dat klopt in zekere zin ook, tenzij er sprake is van een defect. Heb je het ook om en om geprobeerd met maar 1 Experiawifi aangesloten?

Reputatie 1

Ja!

Dat lijkt mij duidelijk genoeg, ik ga er vanuit dat je de toestellen hebt gekocht, dan zeker ruilen.

Nog een idee als je 1 centraal in je woning plaatst is de dekking dan voldoende?

Reputatie 1

Nee, heb ze van Telfort gekregen.

Dekking is op elke plek helaas onvoldoende.

Wat is onvoldoende dekking een lagere snelheid dan die 14Mb?

Reputatie 1

Ja, maar wifi valt ook vaak gewoon uit.

Even wachten tot iemand van Telfort reageert.

Heb je de versterker al eens geprobeerd te resetten met de reset knop, dan gaat die de firmware opnieuw inladen en zou die het weer moeten doen, anders is het een DOA en zal die geruild moeten worden.

En je kan hem gewoon tussen TV box en Router aansluiten, maar zou eerst zorgen dat die het doet voordat je de TV box er in doet.

Ah goede tip niet aangedacht 👍🏼

Reputatie 1

Het gekke is, die knop werkt ook niet. 
Meer als 20 seconden indrukken, dan doet ie nog niks.

Dan is het duidelijk een DOA, met andere worden zo dood als een pier en zal die omgeruild moeten worden.

Is het nu even wachten op een Telfort medewerker die dat kan regelen.

Reputatie 1

Het verhaal gaat verder.

Wederom een nieuwe modem ontvangen, die werkt gelukkig.

1 wifi versterker doet het, de andere niet.

Nu de oude modem en versterker terug sturen naar Telfort.

In de hoop dat ze weer een versterker toesturen.

Huh omdat een versterker niet werkt een nieuw modem gekregen?

@tammie1003 Oeps, foutje dus, maar de versterker alleen opsturen als er om word gevraagd, anders raakt die kwijt.

In tegenstelling tot modems worden versterker niet geregistreerd omdat dit geen huur maar koop toestellen zijn en belanden bij binnenkomst als wecycle in de afvalbak omdat ze dit zien als bijvangst.

Reputatie 1

De versterker heb ik al meegestuurd.

Ik snap niet waarom er niemand van Telfort reageert…

Ik heb nu alleen wifi als ik het wifi symbool op de router steeds indruk en dan valt het alsnog vaak weg.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @tammie1003, die versterkers heb je van ons gekregen? Mag ik mee kijken? Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer naam van de contractant? Hoor ik graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee wat ik kan betekenen.

Reputatie 1

Hoi @tammie1003, die versterkers heb je van ons gekregen? Mag ik mee kijken? Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer naam van de contractant? Hoor ik graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee wat ik kan betekenen.

Ja ik heb de gevevens toegevoegd!

Word gek van geen wifi

Reputatie 8
Badge +12

Bedankt. Ik heb even gekeken. Ik zie dat je een Experia WiFi hebt gekocht en een van ons hebt gekregen. Een is dus kapot. Ik ben hier mee aan de slag geweest. Ik heb je een nieuwe gestuurd omdat je de kapotte al terug hebt gestuurd. Nieuwe komt zo snel mogelijk naar je toe.

Reputatie 1

Hoi,

Ik heb niks gekocht, ik heb alles gekregen.

Maar ik denk niet dat daar de oplossing ligt.

Altijd als ik wifi wil moet ik op het wifi symbool van de modem drukken.

En dat is niet hoe het hoort lijkt mij.

Dit is nu al de derde modem die dezelfde problemen geeft.

Kan er niet gewoon een keer iemand komen kijken?

Met de Experiawifi aangesloten gaat de wifi van de V10 standaard uit. Daarom worden twee exemplaren aanbevolen. De aanwezige experiawifi werkt die wel naar behoren?

Dat knopje heb je inderdaad normaal gezien niet nodig.

Reageer