Problemen met WIFI Zyxel 2812 modem

• 4 juli 2012
  • 81 reacties
  • 31391 keer bekeken

Badge
Dag Webcare team,
Sinds vorige week heb ik het combinatie pakket internet, TV & bellen. Helaas werkt het WIFI van deze modem heel erg slecht. Bij mijn vorige provider geen enkel probleem gehad met WIFI, nu echter tientallen keren per dag valt de verbinding weg. WIFI connectie blijft actief maar internet verkeer komt er niet doorheen. Tijdens het browsen of andere activiteiten kan het opeens afgelopen zijn. Verbinden met de router zelf (192.168.1.254 is dan ook niet meer mogelijk). Als ik dan een van mijn andere devices pak, kan de verbinding weer wel werken (Imac, ipod, ipad & windows laptop) maar na verloop van tijd valt ook op het andere device het weer uit. Al mijn devices hebben hier last van. 

Soms werkt het WIFI uit/aanzetten op het device, maar regelmatig ook niet, het enige wat dan resteerd is een power-cycle van de modem zelf, waarna het weer werkt. Typisch is wel dat de verbinding wegvalt bijv. tijdens het TV kijken waar dan geen problemen zijn, lijkt mij dus erg op een probleem met alleen het WIFI gedeelte.

Ik heb logs nagekeken op de devices, staat niks bijzonders in. SSID veranderd, ander kanaal gekozen, maar helaas. Deze instabiele verbinding is echt heel vervelend. Op het forum zie ik verschillende mensen met hetzelfde probleem, hebben jullie een oplossing? Dit is gewoon niet werkbaar.

81 reacties

aiai,

Dit probleem had ik ook, maar bij mij werkte kanaal wijzigen prima. Toen was het opgelost. Ik heb maar kanaal 13 gekozen, omdat ik er van uit ga dat weinig mensen die kiezen. Ik heb namelijk nogal wat draadloze netwerken in mijn omgeving.

Benedictus
Reputatie 4
Badge +3
@aiai,

Welkom op het forum! Mijn excuses voor de late reactie, ik heb hierbij voor uw modem een firmware-upgrade aangevraagd die hoogstwaarschijnlijk vanavond zichtbaar is.

Ik hoor graag of hiermee iets verandert, zo niet ontvang ik graag uw 06-nummer waar u op te bereiken bent, zodat u terug gebeld kunt worden.

Henk
Ik heb hetzelfde probleem met deze router; slechte verbinding/bereik en op verschillende momenten valt de verbinding weg.

Tevens viel vanavond de WIFI volledig uit en kon ik die slechts via de browser weer handmatig aanzetten.

Ben erg benieuwd of de firmware-upgrade iets heeft geholpen, zo ja dan ontvang ik deze upgrade ook graag!

Overigens wel jammer te moeten constateren dat er een dergelijke router wordt geleverd bij een abonnement, met de KPN Experia box heb ik jarenlang geen problemen gehad....

Met vriendelijke groet,
John van Breugel
Badge
Helaas, firmware upgrade heeft niet geholpen. Het lijkt dat de frequentie van het probleem wel is afgenomen maar komt nog teveel voor (mijn vriendin wordt er helemaal gek van).

Zojuist nog een keer het probleem gehad, dit keer kunnen oplossen door wifi aan en uit te zetten, terwijl parallel op een ander device gewoon door gewerkt kon worden. Net ook nog even nagekeken of het WIFI channel te druk zou zijn maar ook dat niet, ik ben de enige op 12. (Parallel olypische spelen kijken geen enkele hickup, dit is echt alleen WIFI).

Bij Henk heb ik mijn telefoonnummer achtergelaten maar heb helaas ik daarvan niks gehoord (dat was drie weken geleden).

Ik zou toch graag een keer een oplossing zien, ik heb nog nooit eerder problemen met WIFI gehad!

Webcare team, een beetje opvolging zou toch wel gepast zijn.

Groeten,
aiai
Reputatie 4
Badge +3
@vanbreug,

Welkom op het forum!

Uw modem is voorzien van de laatste firmware, dus een upgrade is niet mogelijk. Is het modem al eens naar de fabrieksinstellingen terug gezet? Op welk kanaal bent u aangesloten? Heeft u de weg vallende verbinding met meer apparaten?

@aiai,

Ik heb u een vervangend modem gestuurd, ik wil hierbij het modem ook uitsluiten.

Mijn excuses voor de late reactie.

Henk
het beste is om altijd!  bij wifi het ip adres vast in te stellen. dus gateway computer ip en dns servers ip's

ik doe dit standaard ook bij upc kpn en idem telfort.

er zijn namelijk veel zaken die te maken hebben met bovenstaand. denk aan het type wireless kaartje in u computer.  met die van intel lukt het meestal wel
andere merken moeilijker. het beste is idem als merk modem . dus bij telfort zyxel.  stick of kaartje gebruiken(stick bij laptop)

met name kpn is daar gevoelig voor. de experia box kun je 1meter vandaan zitten en geen verbinding zien,dat ligt niet aan de vebinding maar aan de software en zoals boven genoemd het type wireless kaartje . zet dus in elk geval ip adres vast en niet automatisch . ook is er hulp software om netwerk detectie te kunnen controleren.  ook het bekende cmd commando met ipconfig/all dan ipconfig./release en dan ipconfig/renew.

kortom zoek zelf eens uit wat het beste is.

succes!
Badge
Dag Henk,
Dank voor het sturen van de nieuwe modem ik heb hem zojuist aangesloten (geen risico tijdens de olympische spelen :)). Echter lijkt het er tot nu toe op dat deze dezelfde kuren vertoont. 

Het lijkt er standaard op dat zodra je de modem aansluit en opgestart is (en internet bereikbaar via WIFI op normale snelheid) dat na ongeveer 5 minuten structureel het WIFI uitvalt. Dit kan op verschillende manieren. Meestal blijft de WIFI wel als link (het icoontje) beschikbaar maar geeft deze een foutmelding dat er geen internetverbinding is, echter gebeurt het ook dat WIFI volledig wegvalt. Zojuist heb ik dit ook gezien met het nieuwe modem na 5 minuten, via Mac/ipad en zowel met windows laptop geen mogelijkheid om te verbinden met het WIFI netwerk alle devices geven pop-up foutmelding (time-out). Soms zien ze het WIFI wel en daarna weer niet.

Ik zal de modem eraan laten zitten en kijken of het gedurende het aanstaan ook weer gebeurd. Als er iets nieuws gebeurd laat ik het weten.

Btw de modem heb ik met default settings aangesloten, niks gewijzigd.

Groeten,
Aiai
@vanbreug, Welkom op het forum! Uw modem is voorzien van de laatste firmware, dus een upgrade is niet mogelijk. Is het modem al eens naar de fabrieksinstellingen terug gezet? Op welk kanaal bent u aangesloten? Heeft u de weg vallende verbinding met meer apparaten? @aiai, Ik heb u een vervangend modem gestuurd, ik wil hierbij het modem ook uitsluiten. Mijn excuses voor de late reactie. Henk

Beste Henk, dank. Ik heb reeds verschillende kanalen geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Gisteravond ging het weer goed mis na een tijd geen (zichtbare) problemen; gedurende 20 minuten sloeg de modem aan en meteen weer uit, en had ik geen telefoon of internet. Uiteindelijk het ding maar uitgezet en opnieuw aan gezet, toen kwam ie weer tot leven, maar het komt allemaal erg labiel over....
Goedemorgen,

Hetzelfde probleem als hierboven ondervind ik ook regelmatig. Mijn wifi valt weg bij de laptop terwijl het wel actief is op mijn telefoon. Ik ben de enige op deze channel en wijziging van channel heeft ook geen resultaat opgeleverd. De modem is al een keer naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Ik weet verder niets meer te doen. Wat kan ik nog verder doen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Reputatie 4
Badge +3
@vanbreug,

Ik zie dat het modem inmiddels 2 dagen online is, ervaart u dezelfde problemen nog steeds?

@edjulic,

Welkom op het forum!

Heeft u het modem al eens naar fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw ingesteld?

Henk
@vanbreug,

Ik zie dat het modem inmiddels 2 dagen online is, ervaart u dezelfde problemen nog steeds?

@edjulic,

Welkom op het forum!

Heeft u het modem al eens naar fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw ingesteld?

Henk

@HENK

Zou u mij kunnen uitleggen hoe ik dat precies moet doen?
Reputatie 1
Hallo,

Ik heb sinds vandaag problemen met de verbindinggsnelheid. Deze fluctueert heel erg. Signaalsterkte is goed tot uitstekend. Ik zit in een gelijkvloerse woning.
Badge +2

Zou u mij kunnen uitleggen hoe ik dat precies moet doen?

http://klantenservice.internet.telfort.nl/online-technische-hulp/internet.aspx#openfaq10891
http://klantenservice.internet.telfort.nl/online-technische-hulp/internet.aspx#openfaq10891

gisteravond reset maar vanochtend wederom hetzelfde probleem. dit vertoont zich op verschillende wifi apparatuur
Heb excact hetzelfde probleem,

Afgelopen zondag mijn nieuwe 2812 modem geplaatst i.v.m. de overstap naar VDSL maar ik kan er geen snelheid uit krijgen op de WIFI (speedtest op 14kbps) via een aangesloten WIFI router gaat het wel prima. Ik heb inmiddels verschillende vrije kanalen getest en ook de SSID aangepast maar dit helpt niks. Ook de firmware update die zondagavond gedaan is brengt geen verbetering.
Het blijft nu wel erg stil, maar de problemen worden er niet minder van....
[quote][QUOTE=Henk;297397]@vanbreug,

@Henk, het modem is de afgelopen dagen prima online geweest, echter vanmorgen (8 september rond 9 uur) sprong de modem zonder aanwijsbare reden weer uit en heb ik hem (haar?) tot 4 keer toe moeten resetten. Er brandde plots maar 1 led, de meest rechter...
Dus nee het probleem is nog altijd niet verholpen, tot grote ergenis van de hele familie....
[quote][quote]@vanbreug,

@Henk, het modem is de afgelopen dagen prima online geweest, echter vanmorgen (8 september rond 9 uur) sprong de modem zonder aanwijsbare reden weer uit en heb ik hem (haar?) tot 4 keer toe moeten resetten. Er brandde plots maar 1 led, de meest rechter...
Dus nee het probleem is nog altijd niet verholpen, tot grote ergenis van de hele familie....

@Henk....na een paar dagen goed functioneren ging het zojuist (zaterdag 15 september om 15:15) weer mis....de modem slaat uit en 1 led knippert. Na resetten doet ie t weer...
hallo, ook hier (sinds 3 weken op vdsl2 van telfort, met bellen zonder tv) sinds een paar dagen SOMS een wegvallende wifi verbinding, zowel op laptop als op smartphone. de internet light knippert soms even en ook de wlan light. maar meestal blijft de wlan light aan en valt de wifi netwerk toch weg (wordt niet meer door laptop/smartphone gezien.) zaterdagavond werkte het op een gegevn moment helemaal niet meer, nu is het een klapperende wifi. momenteel werkt het wel.
de bedrade verbinding werkt nog wel als wifi eruitligt. wifi benodigd voor werk want boven op desktop alleen wifi verbinding mogelijk. dus erg lastig als wifi er soms uit ligt.

heb wel even losse router geprobeerd, mijn vorige setup, maar moet ip aanpassen en kwam even niet inde  webcionfig van de losse router (sweex) dus is niet gelukt.
losse router moet op ip die niet in bereik van de modem zitm, nietwaar. werkt dat als dhcp modem uitgezet wordt?

hg
Ik heb precies hetzelfde: mijn pc geeft regelmatig aan dat ik wel wifi heb (prima verbinding, alle streepjes), maar geen internet (soms met een geel uitroepteken, soms niet). Had hiervoor het andere Zyxel modem (26  en nog wat) dat deed het prima. Nooit klachten over de verbinding gehad! Maar sinds augsutus heb ik dit modem en vanaf het aansluiten deze ellende. Op andere laptops/pc's/smarttv en telefoon is precies hetzelfde gaande, niet altijd tegelijkertijd trouwens, heel vreemd. Ik word er gek van. Heb ook al twee keer bericht gestuurd naar klantenservice hierover, maar krijg mail terug waaruit blijkt dat mijn klacht niet goed gelezen is 😞 Ze geven mijn draadloze verbinding de schuld. Dat is dus niet waar, want met de vorige Zyxel was er geen probleem. Het wisselen van channel heb ik ook al gedaan, de hard reset enzovoorts. Zou dat IP4 en IP 6 met elkaar conflicteren? Dat staat toch allebei geinstalleerd? Of zeg ik nu iets heel geks? Nou, hopelijk heeft iemand nu het probleem al opgelost? Of kan iemand mij verder helpen? Alvast heel erg bedankt.
@HENK,
Het is een hele tijd goed gegaan maar sinds een kleine week ondervinden we weer regelmatig problemen met een wegvallende internet-verbinding, zoals reeds eerder aangegeven via dit forum. De problemen zijn dezelfde, de modem valt gewoon uit, er blijft dan maar 1 of 2 lampjes werken en zelfs resetten werkt lang niet altijd.

Verneem graag...zal ook weer een aparte mail sturen via de klantenservice.
Badge
Ik heb hetzelfde modem.  FIrmware van 02-07-2012.  Sinds kort zet ik wifi wel eens aan, i.v.m. een aantal telefoons die wifi ondersteunen.  Helaas moet ik geregeld wifi via het menu in het modem aanzetten, terwijl het eigenlijk al aan zou moeten staan (niet uitgezet, via de knop op het modem aangezet of ...)  Het lijkt erop of wifi aanstaat, maar de telefoons kunnen niet verzenden of ontvangen.  Het modem staat uit als het niet gebruikt wordt en het abonnement is alleen voor internet.
Badge
Bedankt.  De nieuwe firmware staat erop.  Morgen (lees: later vandaag) wordt wifi waarschijnlijk weer gebruikt/getest. 
Reputatie 8
Badge +17
Je kan het beste de modem gewoon aan laten staan, nieuwe firmwares worden 's nachts in de modem gezet (rond 01:00) en DLM (controle snelheid en foutcorrectie) wordt rond 04:00 gedaan. Wanneer, dus op welke datum, er een nieuwe firmware uitkomt is meestal niet bekend. 
Badge
Een nieuwe firmware krijg je toch alleen maar als je die aanvraagt?!  En om 01:00 uur staat het modem meestal nog wel aan.

Reageer