beantwoord

Problemen met WiFi en Netflix via tv-ontvanger

  • 19 november 2019
  • 34 reacties
  • 727 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Sinds enkele weken ervaar ik veel problemen met mijn telfort tv kastje. Netflix blijft de hele tijd hangen bij de 25% als hij opnieuw wilt laden loopt het niet door. Het kastje is meerdere malen opnieuw opgestart en dit doen we vaker per dag op. Ik heb hierover ook al gebeld.

Het internet is ook slechter aan het worden. Als wij met twee ipads, twee telefoons en twee laptops op internet willen dan pakt bij twee apparaten het WIFI niet. Kan het kloppen dat er een maximaal aantal gebruikers op mijn wifi kunnen?

Hoe kunnen we bovenstaande oplossen?

 

Groet,

 

Crossheartll

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 20 februari 2020, 10:29

Dank je wel, @crossheartll. Omdat je de Verbindingsset destijds via Guidion hebt aangeschaft, heb ik je in overleg met de Technische Dienst een vervangende Draadloze Verbindingsset toegestuurd. Laat je het weten als je die hebt ontvangen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 8
Badge +9

@Natasja - Telfort Bedankt voor het regelen de nieuwe verbindingsset hebben wij binnen. De oude is niet retour meegenomen wil je dat ik deze nog naar jullie verstuur? 

De verbindingsset wil ik dit weekend gaan testen kijken of we geen storingen meer ervaringen via Netflix. Ik zal hier na het weekend op terug komen. In ieder geval tot zover bedankt voor je moeite! 


Geen enkel probleem, @crossheartll. Het klopt dat de oude niet retour is meegenomen. De Draadloze Verbindingsset krijg je namelijk niet (zoals bijvoorbeeld je modem en tv-ontvanger) van ons in bruikleen, maar koop je en is dus na aanschaf jouw bezit. Ik ben heel benieuwd of de problemen zijn verholpen na installatie van de nieuwe set. Ik wacht je bericht af.

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Bedankt voor het regelen de nieuwe verbindingsset hebben wij binnen. De oude is niet retour meegenomen wil je dat ik deze nog naar jullie verstuur? 

De verbindingsset wil ik dit weekend gaan testen kijken of we geen storingen meer ervaringen via Netflix. Ik zal hier na het weekend op terug komen. In ieder geval tot zover bedankt voor je moeite! 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Ik heb je de Track & Trace-link in een privébericht toegestuurd, maar ik zie dat de zending volgens de link gisteren is bezorgd. Kun je dat bevestigen? 

Reputatie 1

Beste @Natasja - Telfort 

De set heb ik helaas nog niet ontvangen.

Is er een track & trace code die ik kan gebruiken? 

Groet,

Crossheartll 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @crossheartll. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Heb je de nieuwe Draadloze Verbindingsset al in huis en kunnen installeren? Ik ben wel benieuwd hoe het nu is.

Reputatie 8
Badge +9

Dank je wel, @crossheartll. Omdat je de Verbindingsset destijds via Guidion hebt aangeschaft, heb ik je in overleg met de Technische Dienst een vervangende Draadloze Verbindingsset toegestuurd. Laat je het weten als je die hebt ontvangen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reputatie 1

@Natasja - Telfort  bij extra gegevens de gevraagde informatie ingevuld. Deze is alleen zichtbaar voor mij en telfort.

 

Reputatie 1

@Natasja - Telfort 

Hallo Natasja,

De gegevens heb ik zojuist ingevuld. De verbindingsset heb ik nog niet omgeruild.

Groet,

Crossheart

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @crossheartll. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik hoop van harte dat dit betekent dat je inmiddels de Verbindingsset hebt kunnen omruilen. Als ik nog iets voor je kan doen, dan lees ik het graag.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Dat is spijtig. Je hebt de Draadloze Verbindingsset aangeschaft via Guidion, begrijp ik. Ik kan je niets beloven, maar ik wil wel nog graag kijken of ik toch nog iets voor je kan doen. Zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als dit is gebeurd.

Reputatie 1

Hallo @Natasja - Telfort 

De aankoopbon heb ik helaas niet meer. Ik heb nog wel geprobeerd om de factuur op te vragen bij Guidon die de set heeft aangesloten maar tot op heden nog geen reactie. 

Dan ben ik bang dat het verder ophoudt neem ik aan of kunnen jullie hierin nog iets voor mij betekenen? Ik heb nog wel een bewijs van de afschrijving.

Groet,

Crossheartll

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @crossheartll. Heb je inmiddels contact gehad met Ceva Logistics? Ik ben benieuwd of het is gelukt om je Draadloze Verbindingsset om te ruilen. 

Reputatie 8
Badge +9

Jammer dat het niet heeft geholpen, @crossheartll. Omdat je de Draadloze Verbindingsset via de webshop hebt gekocht, wil ik je adviseren om contact op te nemen met Ceva Logistics via telefoonnummer 070-301 39 88. Zij zijn op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur bereikbaar. Ceva Logistics gaat over de garantie van apparatuur die je aanschaft via de webshop. Het is daarbij wel van belang dat je het aankoopbewijs nog hebt. Laat je weten of het is gelukt? 

Reputatie 1

Beste @Natasja - Telfort 

 

De draadloze verbindingsset hebben wij omgedraaid zoals aangegeven bij jullie tips maar dit brengt geen verbetering met zich mee. 

Ik zou graag de draadloze verbindingsset willen omruilen aangezien er nog garantie op zit om te kijken of dit voor een verbetering gaat zorgen. 

Hoe kan ik dit in werking stellen? 

Groet,

Crossheartll

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @crossheartll. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat je verbetering merkt. Als je nog wel ergens mijn hulp bij nodig hebt, dan hoor ik het graag.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd of het draaien van de adapter verbetering geeft. Je hebt hoe dan ook nog garantie op de Draadloze Verbindingsset, mocht deze defect blijken te zijn. 

@Galdor68, bedankt voor de aanvulling. Het is inderdaad goed om, als de problemen met internet nog spelen, de snelheid van je verbinding te testen. Voor een betrouwbaar resultaat doe je dat met een laptop of PC die je bekabeld aansluit op je modem. Sluit openstaande downloadprogramma's af en zet andere apparaten die verbinding hebben met internet uit. 

Wat de wifi vraag uit het start bericht betreft 6 apparaten zou niet voor problemen mogen zorgen.

Even over Netflix dat kijk je via de TV ontvanger of een app op een smart tv? 

 

Als ik beide problemen combineer mis ik een cruciale vraag wat is de huidige verbindings snelheid zowel bedraad gemeten als draadloos.

https://www.speedtest.net/

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 

 

 

Reputatie 1

Beste Natasja,

De adapter zal ik een halve slag draaien kijken of het dan werkt. 

Deze heb ik vorig jaar gekocht.

Groet,

Crossheartll

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je de tip om een van de adapters een halve slag te draaien nog geprobeerd? 

Reputatie 8
Badge +11

Dan komt het weer helemaal goed.

Reputatie 8
Badge +9

Kleine aanvulling op Natasja: het is niet de adapters, maar één van de twee. Kwartslag gaat uiteraard niet werken. Natasja bedoelt een halve slag :wink: . Gewoon één van de twee andersom in het stopcontact steken.

Scherp, @GJC. Goedemorgen! :see_no_evil:  Inmiddels koffie gehad hoor. :wink:

Reputatie 8
Badge +11

Kleine aanvulling op Natasja: het is niet de adapters, maar één van de twee. Kwartslag gaat uiteraard niet werken. Natasja bedoelt een halve slag :wink: . Gewoon één van de twee andersom in het stopcontact steken.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @crossheartll. Dank voor je reactie. Heb je al eens geprobeerd de adapter een halve slag te draaien? En gezien je het probleem sinds enkele weken ervaart, ben ik nog benieuwd of je wellicht een nieuw apparaat in huis hebt. Als dit aan de orde is, wil je dit dan eens uitzetten en controleren of Netflix dan wel laadt? Kan je daarnaast laten weten wat je verder hebt geprobeerd om de storing met de verbindingsset te verhelpen?

De garantietermijn op de Draadloze Verbindingsset is 2 jaar. Wanneer heb je deze aangeschaft? En heb je het aankoopbewijs nog? Dan kun je namelijk aanspraak maken op garantie.

Admin: bericht aangepast.

Reputatie 1

Beste Natasja,

De verbindingsset heb ik aangeschaft via Telfort: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pos=1167 

Deze is nu van KPN maar zo een heb ik gekocht. 

Er toen ook een monteur via Telfort gestuurd om deze aan te sluiten in mijn huis. Op de stekker zitten geen andere aansluitingen alleen die van telfort. 

Groet,

Crossheart

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Jammer dat je je genoodzaakt voelt om op zoek te gaan naar een andere provider. Als er problemen zijn met de Draadloze Verbindingsset wil ik je natuurlijk graag helpen om die op te lossen. Het is dan wel belangrijk dat ik een duidelijk beeld krijg van wat je precies hebt geprobeerd en hoe de Draadloze Verbindingsset is aangesloten. Kan je dat toelichten? Verder ben ik benieuwd wanneer en via welke weg je de verbindingsset hebt aangeschaft. Ik lees het graag!

Reageer