vraag

Problemen met WiFi en Netflix via tv-ontvanger

  • 19 november 2019
  • 20 reacties
  • 328 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele weken ervaar ik veel problemen met mijn telfort tv kastje. Netflix blijft de hele tijd hangen bij de 25% als hij opnieuw wilt laden loopt het niet door. Het kastje is meerdere malen opnieuw opgestart en dit doen we vaker per dag op. Ik heb hierover ook al gebeld.

Het internet is ook slechter aan het worden. Als wij met twee ipads, twee telefoons en twee laptops op internet willen dan pakt bij twee apparaten het WIFI niet. Kan het kloppen dat er een maximaal aantal gebruikers op mijn wifi kunnen?

Hoe kunnen we bovenstaande oplossen?

 

Groet,

 

Crossheartll

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.


20 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Van harte welkom hier. Lastig dat je tv-ontvanger en internet al een poosje niet goed werken. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie dat je via een andere weg contact hebt gehad. Er is een nieuwe tv-ontvanger naar je onderweg en per e-mail heb je een link ontvangen naar het stappenplan om je WiFi te verbeteren. Heb je die stappen al doorlopen? Ik ben benieuwd of je dan verbetering merkt.

Beste Natasja,

Tot op heden werkt het nog steeds niet goed. Ik heb het nieuwe kastje ontvangen. Er wordt als reactie online gegeven dat wij dan de draad moeten gebruiken die het kastje aansluit met de ontvanger. Op deze manier loopt er een draad door mijn huiskamer. Ik heb juist gekozen voor telfort zodat ik via een stekker mijn kastje en ontvanger aan elkaar kan koppelen. 

 

Kan hier een andere oplossing voor komen anders zal ik helaas mijn abonnement moeten opzeggen omdat ik geen draad door mijn huiskamer wil laten lopen en via de kruipruimte is geen optie. 

 

Groet, 

 

Crossheart

Ik heb draadloos tv kijken en het enige moment dat dit problemen geeft is tijdens het kijken van Netflix. Dan moet ik het kastje koppelen via de kabel. Ik heb destijds voor telfort gekozen omdat draadloos tv kijken mogelijk was… 

Hallo @crossheartll , draadloos tv kijken bij Telfort bestaat niet, je kijkt waarschijnlijk via de DVS powerlines via het stroomnet, dat kan aanleiding geven tot storing vooral als er LED-schakelaars binnen het stroomnet in het geding zijn. 

Bekabeld blijft altijd beter.

Als je via DVS kijkt, heb je die al eens gereset?

Heb je de DVS alleen op een origineel stopcontact zitten en bij een meervoudig stopcontact geen andere apparaten op dat betreffende stopcontact. Bij voorkeur geaarde stopcontacten gebruiken.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Bedankt voor je reactie. Ik begrijp uit je verhaal dat je tv-ontvanger middels een Draadloze Verbindingsset is aangesloten op je modem. Klopt dat? Wat @JanD zegt klopt overigens wel: het advies is om je tv-ontvanger met de kabel die je standaard meegeleverd krijgt aan te sluiten. Dan heb je namelijk de minste kans op (ver)storingen. 

Zou je wel eens willen testen of je wel probleemloos Netflix kunt kijken als je de tv-ontvanger met een kabel aansluit? Op die manier kunnen we namelijk controleren of het probleem bij de Draadloze Verbindingsset ligt. Als het dan wel goed werkt, dan raad ik je aan om te kijken naar de adviezen die @JanD geeft om problemen met de verbindingsset op te lossen.

Beste Natasja,

Als wij het kastje koppelen aan de kabel werkt deze wel goed. Dus met de kabel geen problemen. 

Ik wil echter geen kabel door mijn huis laten lopen. Wat betreft de oplossingen en adviezen van JanD dit is zo geïnstalleerd door een monteur van jullie. De stekkers zitten in geaarde stopcontacten. 

Hallo @crossheartll , kijk eens bij Devolo naar een hulpprogramma, daarmee kun je in de DVS'n kijken, resetten en aanpassen.

 

Reputatie 8
Badge +9

In dat geval lijkt het probleem te worden veroorzaakt door de Draadloze Verbindingsset, @crossheartll. Bij problemen met de Draadloze Verbindingsset is het belangrijk om eerst de probleemoplosser te doorlopen. Het is sowieso van belang dat de adapters op een wandcontact zijn aangesloten en er geen andere apparaten op datzelfde wandcontact zitten. Dat kan namelijk voor verstoringen zorgen.

Beste Natasja,

 

De probleemoplosser hebben wij diverse malen doorgelopen ook met de telfort telefonische klantenservice. Voor mij lijkt het nu dat er geen oplossing is voor het probleem en wij op zoek gaan naar een andere tv + internet aanbieder waarvoor geen kabel door de kamer nodig is. En de draadloze verbindingsset goed werkt. 

 

Groet,

Crossheart

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Jammer dat je je genoodzaakt voelt om op zoek te gaan naar een andere provider. Als er problemen zijn met de Draadloze Verbindingsset wil ik je natuurlijk graag helpen om die op te lossen. Het is dan wel belangrijk dat ik een duidelijk beeld krijg van wat je precies hebt geprobeerd en hoe de Draadloze Verbindingsset is aangesloten. Kan je dat toelichten? Verder ben ik benieuwd wanneer en via welke weg je de verbindingsset hebt aangeschaft. Ik lees het graag!

Beste Natasja,

De verbindingsset heb ik aangeschaft via Telfort: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pos=1167 

Deze is nu van KPN maar zo een heb ik gekocht. 

Er toen ook een monteur via Telfort gestuurd om deze aan te sluiten in mijn huis. Op de stekker zitten geen andere aansluitingen alleen die van telfort. 

Groet,

Crossheart

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @crossheartll. Dank voor je reactie. Heb je al eens geprobeerd de adapter een halve slag te draaien? En gezien je het probleem sinds enkele weken ervaart, ben ik nog benieuwd of je wellicht een nieuw apparaat in huis hebt. Als dit aan de orde is, wil je dit dan eens uitzetten en controleren of Netflix dan wel laadt? Kan je daarnaast laten weten wat je verder hebt geprobeerd om de storing met de verbindingsset te verhelpen?

De garantietermijn op de Draadloze Verbindingsset is 2 jaar. Wanneer heb je deze aangeschaft? En heb je het aankoopbewijs nog? Dan kun je namelijk aanspraak maken op garantie.

Admin: bericht aangepast.

Reputatie 8
Badge +11

Kleine aanvulling op Natasja: het is niet de adapters, maar één van de twee. Kwartslag gaat uiteraard niet werken. Natasja bedoelt een halve slag :wink: . Gewoon één van de twee andersom in het stopcontact steken.

Reputatie 8
Badge +9

Kleine aanvulling op Natasja: het is niet de adapters, maar één van de twee. Kwartslag gaat uiteraard niet werken. Natasja bedoelt een halve slag :wink: . Gewoon één van de twee andersom in het stopcontact steken.

Scherp, @GJC. Goedemorgen! :see_no_evil:  Inmiddels koffie gehad hoor. :wink:

Reputatie 8
Badge +11

Dan komt het weer helemaal goed.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je de tip om een van de adapters een halve slag te draaien nog geprobeerd? 

Beste Natasja,

De adapter zal ik een halve slag draaien kijken of het dan werkt. 

Deze heb ik vorig jaar gekocht.

Groet,

Crossheartll

Wat de wifi vraag uit het start bericht betreft 6 apparaten zou niet voor problemen mogen zorgen.

Even over Netflix dat kijk je via de TV ontvanger of een app op een smart tv? 

 

Als ik beide problemen combineer mis ik een cruciale vraag wat is de huidige verbindings snelheid zowel bedraad gemeten als draadloos.

https://www.speedtest.net/

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 

 

 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @crossheartll. Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd of het draaien van de adapter verbetering geeft. Je hebt hoe dan ook nog garantie op de Draadloze Verbindingsset, mocht deze defect blijken te zijn. 

@Galdor68, bedankt voor de aanvulling. Het is inderdaad goed om, als de problemen met internet nog spelen, de snelheid van je verbinding te testen. Voor een betrouwbaar resultaat doe je dat met een laptop of PC die je bekabeld aansluit op je modem. Sluit openstaande downloadprogramma's af en zet andere apparaten die verbinding hebben met internet uit. 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @crossheartll. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat je verbetering merkt. Als je nog wel ergens mijn hulp bij nodig hebt, dan hoor ik het graag.

Reageer