beantwoord

Problemen met draadloos internet

• 3 mei 2016
  • 10 reacties
  • 468 keer bekeken

Reputatie 1
Waar kan ik het klachtenformulier vinden?
Ik heb een klacht m.b.t. ondersteuning i.v.m. problemen met draadloos internet en met het niet kunnen opstarten van een net applicatie. Er werd aangegeven dat ik niet verder geholpen kon worden terwijl ik van mening ben dat dit wel mogelijk is.
icon

Beste antwoord door Ben Jansen 22 mei 2016, 17:15

Hallo Babylonia, probleem uiteindelijk opgelost.
Na lang doorvragen wat er de laatste tijd gewijzigd is blijkt dat Telfort sinds kort Belgische IP-adressen voor sommige (Nederlandse) regio's gebruikt die door de web applicatie van mijn werk (zoals alle buitenlandse IP-adressen) als onveilig worden gezien. Nadat onze technisch applicatiebeheerder de blokkade hierop had opgeheven kan ik de applicatie weer starten. In 1e instantie was door de helpdesk al tegen mij gezegd dat ze niets meer konden en wilden doen om uit te zoeken waar het probleem lag en het op te lossen. Toen kreeg ik toevallig (ik stond al op het punt om over te stappen) iemand van de helpdesk van Telfort die wat meer verstand van zaken had.
Het Wifi probleem heb ik "opgelost" d.m.v. bekabeling door een extra router met één kabel naar de Interactieve tv ontvanger te zetten en één kabel naar de Smart tv. Lost het trouwens initiële Wifi probleem niet op maar het is wel een stabiele verbinding die altijd werkt.
Jij in ieder geval bedankt voor je tips, ik kan weer verder.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Je kan je klacht/probleem hier kwijt.
Webcare leest hier mee.
Reputatie 8
Draadloos internet is een algemeen probleem.

Neem de volgende reactie eens door, en klik vooral op de hyperlinks met achtergrondinformatie waarbij je beter inzicht krijgt, wat er bij WiFi speelt:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/trage-wifi-56787/index1.html#post494016
Reputatie 8
Badge +7
@Kriwilia,

I've created a new topic from your reaction. Please comment there.
Reputatie 1
Je kan je klacht/probleem hier kwijt.
Webcare leest hier mee.

Ik dacht dat er een klachtenformulier was (is me vertelt door de medewerker van de helpdesk) die ik in kon vullen. Blijkt dus niet zo te zijn. Inmiddels heeft Telfort (3x) gebeld maar toen ik zelf terugbelde had de medewerker met wie ik contact kreeg geen idee waarom wij enkele malen teruggebeld waren. Het ging i.i.g. niet over mijn melding want die was inmiddels gesloten. Maar ik had geluk dat deze medewerker mij niet meteen afscheepte met de opmerking dat ze niets meer voor me konden doen en heeft mijn melding heropend. Hij wist me te vertellen dat enige tijd geleden voor een aantal abonnees in onze regio i.v.m. problemen het dynamische IP-adres gewijzigd is in een statisch IP-adres en dat dit waarschijnlijk het voor mij voornaamste probleem veroorzaakt, namelijk het niet meer kunnen starten van een web-applicatie (VPN verbinding) van mijn werk waarmee ik thuis kan werken. Ik krijg nu onderstaande melding:
The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Your support ID is: een 18-cijferig nummer wat elke keer verschilt
Het maakt niet uit welke browser ik gebruik, IE-11, Edge, Chrome of Firefox.
Nu staat in de software van de web-applicatie ws ergens een regel dat in geval dat er verbinding geprobeerd wordt te maken met een statisch IP-adres dat de URL geweigerd (in het kader van beveiliging) moet worden. Nu we dit weten kan ik onze softwareleverancier inlichten en kan deze hopelijk gericht een stukje code schrijven zodat dit probleem getackeld wordt.
Wat me vooral stoorde is dat het verschil in deskundigheid van jullie helpdesk zo groot is en dat mijn verzoek om er toch nog eens verder in te duiken botweg geweigerd wordt net als mijn verzoek om een leidinggevende te mogen te spreken.
Verder is ook een tweede probleem namelijk het vaak niet kunnen vinden van de draadloze verbinding en het steeds opnieuw moeten invoeren van het wachtwoord als ik met de smart TV naar applicatie als YouTube of Netflix wil opstarten. Dit laatste probleem is trouwens al bij Telfort bekend want er zijn, zeker bij ons de regio, veel klachten hierover. En het advies om de TV aan te sluiten met een netwerkkabel, wat lang niet bij alle aangesloten abonnees mogelijk zal zijn, met het modem lost het probleem van de haperende netwerkproblemen structureel niet op. Ten overvloede; tot voor kort werkt dit ook vlekkeloos bij ons. Een tweede suggestie, het upgraden van de software van de smart TV naar de laatste versie bood ook geen soelaas.
Gaarne reactie,
Groet, Ben Jansen
Reputatie 8
Hij wist me te vertellen dat enige tijd geleden voor een aantal abonnees in onze regio i.v.m. problemen het dynamische IP-adres gewijzigd is in een statisch IP-adres en dat dit waarschijnlijk het voor mij voornaamste probleem veroorzaakt, namelijk het niet meer kunnen starten van een web-applicatie (VPN verbinding) van mijn werk waarmee ik thuis kan werken.
Dat lijkt me sterk dat het daaraan zou liggen.
Ondanks dat "officieel" gebruikers op papier een "dynamisch" IP-adres hebben toegewezen, wordt in de praktijk hoogst zelden een IP-nummer veranderd. Of met andere woorden, praktisch gezien kun je feitelijk spreken over "een vast IP-adres" als het niet verandert.

Het starten van een web-applicatie m.b.t. VPN is niet afhankelijk van een IP-adres, zolang je maar niet een connectie probeert te leggen met een VPN-server binnen je eigen LAN, maar "buiten de deur". Naar je werk is duidelijk naar een locatie elders.

Er zijn eerder wel problemen gemeld van gebruikers die vlak bij elkaar zitten in dezelfde wijk, waarbij het IP-adres van beide internet connecties binnen hetzelfde WAN subnet zitten, en dan geen connectie met elkaar kunnen leggen.
Mogelijk speelt dat hier ook?

Dus zitten de WAN IP-nummers van jezelf, en van je werk toevallig in hetzelfde IP sub-net?
(Bij die eerdere gebruikers was alleen het laatste cijfer van het IP-nummer verschillend).
Die case loopt nog.

Ten aanzien van draadloos internet heb je schijnbaar niet de eerdere verwijzingen gelezen m.b.t. het dichtslibben van internet, en het enorme negatieve effect op een verbinding.
Reputatie 1
Hallo Babylonia, zo te horen heb jij verstand van zaken. Werk jij voor Telfort of zit jij als expert in het forum? Ik heb 2 vragen, ik ben geen techneut maar kun je me vertellen hoe ik achter deze IP-adressen kom en als het inderdaad zo is als jij vermoed is het dan niet aan Telfort om het probleem op te lossen, want voorheen kon ik zonder problemen inloggen op de web-applicatie.
Ten tweede Waar kan ik die verwijzingen gelezen m.b.t. het dichtslibben van internet, en het enorme negatieve effect op een verbinding? En geldt hier niet hetzelfde voor, dat Telfort moet zorgen dat die problemen opgelost worden door meer capaciteit en niet alleen pleisters plakken?

Alvast bedankt voor je reactie,

Groet,

Ben
Reputatie 8
Nee, ik werk niet voor Telfort. Ben een "actief" gebruiker, net zoals diverse andere gebruikers hier die bereid zijn een handje te willen helpen als mensen ergens op vast lopen.

Eerste draad met probleemstelling van een tijd terug waarbij men geen contact kon leggen binnen hetzelfde sub-net
< HIER > + tweede draad later ingebracht met hetzelfde probleem < HIER >

Ik had me niet goed uitgedrukt m.b.t. dat dichtslibben bij internet.
Het betreft het dichtslibben van draadloos internet met WiFi
Eerder in de draad, de 3e reactie bovenaan daar opmerkzaam opgemaakt, met een linkje erbij naar andere reactie.

En nee, dat is geen expliciet Telfort probleem maar een algemeen WiFi probleem veroorzaakt door....
WiFi-gebruikers zelf.
Vandaar het advies om die informatie eerst eens door te nemen, dan snap je hopelijk wat de problematiek bij WiFi is.
Kun je erna kijken wat je eventueel zelf thuis kunt verbeteren om tot een betere ontvangst te komen.

Daarmee zeg ik niet dat een modem/router geen (hardware)probleem zou kunnen hebben. Echter in 95 van de 100 gevallen gaat het om dat "algemene WiFi probleem" waar een groot deel van internetgebruikers last van heeft.
Reputatie 1
Nee, ik werk niet voor Telfort. Ben een "actief" gebruiker, net zoals diverse andere gebruikers hier die bereid zijn een handje te willen helpen als mensen ergens op vast lopen.

Eerste draad met probleemstelling van een tijd terug waarbij men geen contact kon leggen binnen hetzelfde sub-net
< HIER > + tweede draad later ingebracht met hetzelfde probleem < HIER >

Ik had me niet goed uitgedrukt m.b.t. dat dichtslibben bij internet.
Het betreft het dichtslibben van draadloos internet met WiFi
Eerder in de draad, de 3e reactie bovenaan daar opmerkzaam opgemaakt, met een linkje erbij naar andere reactie.

En nee, dat is geen expliciet Telfort probleem maar een algemeen WiFi probleem veroorzaakt door....
WiFi-gebruikers zelf.
Vandaar het advies om die informatie eerst eens door te nemen, dan snap je hopelijk wat de problematiek bij WiFi is.
Kun je erna kijken wat je eventueel zelf thuis kunt verbeteren om tot een betere ontvangst te komen.

Daarmee zeg ik niet dat een modem/router geen (hardware)probleem zou kunnen hebben. Echter in 95 van de 100 gevallen gaat het om dat "algemene WiFi probleem" waar een groot deel van internetgebruikers last van heeft.
Reputatie 1
Hallo Babylonia, probleem uiteindelijk opgelost.
Na lang doorvragen wat er de laatste tijd gewijzigd is blijkt dat Telfort sinds kort Belgische IP-adressen voor sommige (Nederlandse) regio's gebruikt die door de web applicatie van mijn werk (zoals alle buitenlandse IP-adressen) als onveilig worden gezien. Nadat onze technisch applicatiebeheerder de blokkade hierop had opgeheven kan ik de applicatie weer starten. In 1e instantie was door de helpdesk al tegen mij gezegd dat ze niets meer konden en wilden doen om uit te zoeken waar het probleem lag en het op te lossen. Toen kreeg ik toevallig (ik stond al op het punt om over te stappen) iemand van de helpdesk van Telfort die wat meer verstand van zaken had.
Het Wifi probleem heb ik "opgelost" d.m.v. bekabeling door een extra router met één kabel naar de Interactieve tv ontvanger te zetten en één kabel naar de Smart tv. Lost het trouwens initiële Wifi probleem niet op maar het is wel een stabiele verbinding die altijd werkt.
Jij in ieder geval bedankt voor je tips, ik kan weer verder.
Reputatie 8
Aardig voor de terugkoppeling.
Betreffende Belgische IP-adressen zijn er reacties op het forum die daar over gaan:

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/nieuw-ip-adres-verwijst-websites-naar-belgische-site-56133
https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/webwinkels-verwijzen-naar-belgische-sites-56804
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/ip-adres-zogenaamd-belgie-pas-op-5-april-wijziging-56038
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/ontvang-foutcode-403-56054