Probleem met wps

• 27 maart 2013
  • 19 reacties
  • 6377 keer bekeken

Hallo ,,,,kan iemand mijn vertellen wat ik fout doe. Als ik mijn printer via setup exe,, installeer vraagt hij om wps push. Ik ga mijn modem in, en enable wps, want die staat op disable. Computer en modem vinden elkaar. Maar dan komt het. dan zend mijn modem geen wi-fi signaal meer uit. Alles ligt plat, behalve mijn printer die heeft gewoon contact met de modem (draadloos)
Wie o wie heeft raad Gr. Bdehoog

19 reacties

Badge +1
Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van wps.
Dat werkt niet altijd even goed zo zie je bij jou ook weer.
Gewoon alle apparaten op dhcp zetten en de wifi key handmatig ingeven.
Dat wil juist niet.dan krijg ik het volgende,,kan printer xp-205 niet vinden in netwerk
Badge +1
Stel je de netwerk instellingen in via een usb kabel?
Ik weet niet welk modem je hebt maar over het algemeen is de gateway 192.168.1.254
SubNetmask 255.255.255.0

Je kan ook (moet je wel zeker weten dat het ipadres vrij is) zelf een ipadres ingeven.
SSID goed invullen.
En daarbij ook de DNS severs,
195.241.77.55
195.241.77.58
 En uiteraard je wifi key.
Saven!

Daarna je printer opnieuw opstarten....

Toevoeging.....
Dit topic lijkt verdacht veel op:
https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/a-f-verbinding-laptop-mobiel-a-f-printer-maar-niet-allemaal-tegelijk-32658/
ik heb hem even door gelezen maar die link waar u naar verwijst. dat heb ik al 10x geprobeerd maar het lukt gewoon niet, hij kan printer niet vinden,,
dat in tegen overstelling van wps, dan vind hij hem gewoon,, maar hoe kan het dat wps het wi-fi verkeer plat legt?
het is toch:?(wps) Wi-Fi Simple Config,, dus wi-fi behoort gewoon te werken met wps
het is een p-2812HNU modem
Reputatie 6
Badge +7
Ook ik prefereer dat je het handmatig doet maar als je het nu via wps gedaan hebt en je comp enz weer gewoon instel met de instellingen we je had en of na 1 minuut of 2 eens de opnieuw opstart wat gebeurt er dan ?
Het gaat er mij juist om dat ik dat ding geïnstalleerd krijg via de gewone computer,
En daarna wil ik de printer alleen gebruiken voor het afdrukken via de iPad en android telefoon,
En dat gaat allemaal via de modem in het netwerk,,de vaste pc komt dan te vervallen
Badge +1
Ik snap wel dat je gebruik wilt maken van wps.
Want zo zegt de fabrikant "het is zo makkelijk".
Maar als het in de praktijk bij jou zo niet werkt moet je iets anders.....

En dat anders is...
Instellen, van het wifi gedeelte, van de printer via een usb kabel aan je pc.
Dat doe je eenmalig en daarna kan je de usb kabel loskoppelen en kan je draadloos printen.
Tenminste dat was de opzet van mijn eerdere uitleg.

Aangezien er meerdere mensen zijn met dit probleem kan je ook contact opnemen met winkel.
Misschien hebben zij nog andere tips.
Die horen we hier op het forum dan natuurlijk ook graag.
Reputatie 8
Badge +16
Vogens mij moet het ook werken als je de overige apparaten ook via WPS laat connecten.
Hoi dorus wat jij nu uitlegt heb ik al gedaan maar als ik de kabel dan los haal vraagt hij waar ik verbinding mee wil maken. Dat is in dit geval de zyxel.
Die heeft hij gevonden. Dan vraagt hij het netwerksleutel ik geef die in en hij gaat zoeken hij vindt de modem. Dan moet ik via de setup mijn aanmelden bij epson connect dan zegt hij kan geen verbinding maken met de modem. Maar u kunt wel afdrukken. Dat is dus met de vaste pc en dat lukt ook,de pc en printer die vinden elkaar. Maar als ik mijn pc uitzet moet mijn modem de printer overpakken en dat wil niet..
Wand via epson printer Finder en epson iprint zou ik ook buitens huis moeten kunnen printen maar die kunnen de printer dan niet vinden.
Badge
Je moet de printer alleen met het modem laten communiceren. Welk type Epson heb. Heb er ook een (Epson Stylus Office BX525WD) met Wifi maar bekabeld aangelsoten ivm slecht functioneren en ontbrekende lees tekens in de epson voor de wpa key. Dacht ook dat ie via de ipad draadloos kon printen maar deze nog net niet.

Heb je er ook een cd bij met software en geinstalleerd?

Mvg WS.
Badge +1
Er spelen een aantal zaken door elkaar zie ik.

Je kunt dus wel de wifi key ingeven en de printer wordt geconnect via wif met het modem.
Laat de epson software maar even voor wat ie is........
Voeg de printer eens toe via:
Startknop (Windows7)
Apparaten-printers
een printer toevoegen
netwerkprinter.

Daar moet je printer vermeld staan.
Als je hem zo installeert kan je na de installatie printen via je netwerk ipv via de usb kabel.

Een ander probleem is dat je wilt printen naar je printer als je buitenhuis bent.
Dat komt later, eerst intern aan de gang krijgen.
Badge
Als je binnen je netwerk wil printen en scannen zul je toch de software van Epson moeten installeren. Type printer zou handig zijn om te weten.
Badge +1
Als je binnen je netwerk wil printen en scannen zul je toch de software van Epson moeten installeren.

Nee hoor.
Vaak zijn er wel leuke / grappige toevoegingen door de software te installeren.
Maar basale dingen zoals printen en scannen kan je ook zonder de installatie.

Type printer zou handig zijn om te weten.

Zie quote.

kan printer xp-205 niet vinden in netwerk
Badge
Volgens mij moet het echt wel mogelijk zijn om een Epson-printer met de WPS functie aan te sluiten. Zelfs zonder de printer eerst met een usb-kabel aan te sluiten. Er zijn immers wifi-printers die helemaal geen usb-aansluiting meer hebben (zowel een Epson als een Canon heb ik op deze manier al aangesloten).

Als je de instructies van de handleiding volgt, wordt je volgens mij op een gegeven moment voor de keuze gesteld of je de printer met een usb-kabel aansluit of gelijk draadloos. Controleer eerst of in het modem zelf de WPS functie aanstaat (de PIN-functie hoef je niet te gebruiken), druk 5 seconden op de blauwe knop op het modem (3 seconden indrukken en loslaten en je wifi gaat uit, dus langer dan 5 seconden indrukken) dan begint het wlan lampje zenuwachtig oranje en groen te knipperen (als ik het me goed herinner).

Druk dan binnen 2 minuten op de printer op de wifi-knop (moet ook 2 of 5 seconden, zie handleiding Epson).

Dan zou het wifi-lampje op de printer oranje moeten gaan knipperen (zoeken....) en dan constant groen (hebbes). Dan simpelweg de software op elke computer installeren.

Kijk even in de handleiding van de printer of je inderdaad de printer zonder kabel kunt installeren, en laat even weten of het lukt!
Badge
Zou toch proberen hem eens met de bijgeleverde cd te installeren volgens de handleiding, heeft bij mij ook problemen opgelost tov de laatste drivers/software van epson, vreemd maar waar.

En als de WPS een teken in de key heeft welke de epson niet heeft in zijn teken set heeft dan zal het ook niet werken, was bij mij het geval met dit teken `. Heb wel een iets ouder type.

Suc6.
Hallo,, Doris daar staat hij bij mij als netwerkprinter gebruiken aangevinkt. maar wat wil je dat ik nu doe. Ik snap niet wat je uit wilt leggen
Maar ik sta voor alles open..

En ja ik kan hem ook zonder USB kabel installeren. Maar wat ik uit jou verhaal lees is. Ik in de modem wps enable en geen sleutel in moet geven. Daarna alleen met de blauwe knop moet werken
Badge +1
Je gaf in een eerder bericht aan dat het ingeven van de netwerk instellingen en wifi key (via usb kabel) gelukt was.
Indien je dan een netwerkprinter aanmaakt op je pc zou je op die manier moeten kunnen printen.
Heb ik dat goed begrepen.

Dat is namelijk de voorwaarde voor de volgende stap.
Printen via je android en ipad en de daarop volgende stap printen buitenshuis.
Ja dit is zo maar daarna loopt het in de soep
Volgens mij moet het echt wel mogelijk zijn om een Epson-printer met de WPS functie aan te sluiten. Zelfs zonder de printer eerst met een usb-kabel aan te sluiten. Er zijn immers wifi-printers die helemaal geen usb-aansluiting meer hebben (zowel een Epson als een Canon heb ik op deze manier al aangesloten).

Als je de instructies van de handleiding volgt, wordt je volgens mij op een gegeven moment voor de keuze gesteld of je de printer met een usb-kabel aansluit of gelijk draadloos. Controleer eerst of in het modem zelf de WPS functie aanstaat (de PIN-functie hoef je niet te gebruiken), druk 5 seconden op de blauwe knop op het modem (3 seconden indrukken en loslaten en je wifi gaat uit, dus langer dan 5 seconden indrukken) dan begint het wlan lampje zenuwachtig oranje en groen te knipperen (als ik het me goed herinner).

Druk dan binnen 2 minuten op de printer op de wifi-knop (moet ook 2 of 5 seconden, zie handleiding Epson).

Dan zou het wifi-lampje op de printer oranje moeten gaan knipperen (zoeken....) en dan constant groen (hebbes). Dan simpelweg de software op elke computer installeren.

Kijk even in de handleiding van de printer of je inderdaad de printer zonder kabel kunt installeren, en laat even weten of het lukt!

Ook dat heb ik nu net gedaan maar ook dan gooit hij mijn netwerk plat,, Het is net als ik dat zo doe wat jij zegt. dat mijn printer het toegangspunt wordt

Reageer