probleem met verbinding 300 bits adaptor

• 12 september 2012
  • 3 reacties
  • 1839 keer bekeken

Badge
Mogelijk is het wel eens eerder aan de orde geweest. Ik heb een EDUP usb adaptor 300mbits en die wordt er na ongeveer 30 seconden verbinding verbroken om zich weer aan te melden en dat lukt dan om vervolgels weer te disconnecten.
Een adaptor van het zelfde merk maar dan 150 mbits doet het probleemloos.
Is het de computer (instellingen) of het modem (P-2812HNU-F1)?
Wie heeft de oplossing?

Henk

3 reacties

Reputatie 1
Kijk hier of je een nieuwere driver kan downloaden:

http://www.szedup.com/
Badge +2
@henkwehe

Is het probleem al opgelost?

Heb ook dit type adapter vorige week aangeschaft maar geen problemen er mee.

Probleem kan voorkomen als men de wpa beveiliging in het modem niet goed ingesteld heb. Je maakt dan wel verbinding maar ligt er ook weer uit doordat de beveiliging niet correct is.

WPA2/PSK  kan je instellen op 2 manieren

a: EAS Encryption 
b: TKIP/EAS Mix Encryption 

Zelf heb ik het ingesteld onder alleen EAS

Wat is je besturingssysteem?. Onder windows 7 klik je op het icoon van je verbinding en kies je vanuit het popup menu op properties. Hier moet hetzelfde encryption  staan als in het modem. zoniet dan even veranderen.

Hoop heb je hier iets aan
Milagro
Badge
@henkwehe

Is het probleem al opgelost?

Heb ook dit type adapter vorige week aangeschaft maar geen problemen er mee.

Probleem kan voorkomen als men de wpa beveiliging in het modem niet goed ingesteld heb. Je maakt dan wel verbinding maar ligt er ook weer uit doordat de beveiliging niet correct is.

WPA2/PSK  kan je instellen op 2 manieren

a: EAS Encryption 
b: TKIP/EAS Mix Encryption 

Zelf heb ik het ingesteld onder alleen EAS

Wat is je besturingssysteem?. Onder windows 7 klik je op het icoon van je verbinding en kies je vanuit het popup menu op properties. Hier moet hetzelfde encryption  staan als in het modem. zoniet dan even veranderen.

Hoop heb je hier iets aan
Milagro

Dag Milagro,

Ik heb geprobeerd wat je voorstelden maar ik wordt er toch weer uitgekieperd. Dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb overigens de EDUP
EP-MS8512.
Ik werk met een laptop met w xp er op. Er zit nu een 54mbits kaartje in.

Bedankt voor de moeite.

Henk

Reageer