beantwoord

portforwarden zyxel p2812 en losse wlan router

• 19 september 2012
  • 3 reacties
  • 2561 keer bekeken

hallo, heb pas een p2812 modem gekregene voor vdsl2. daar daarop de wifi slecht is gebleken, mn oude wlan router (die ik al met de vorige modem van telfort gebruikte) aangesloten. ik maak gebruik van Emule+ peer to peer programma. daarvoor moet ik poorten forwarden, waarmee ik bekend ben. echter, in de korte periode met alleen de nieuwe 2812 modem EN met de oude situatie van zyxel niet-router modem en deze wlan router (sweex lw050v2) kreeg ik na port forwarding emule goed werkend (high ID). Nu, met de 2812 modem met dhcp uit en wifi uit en de wifi/dhcp via de sweex router én de poorten geforward naar het (nieuwe) interne ip adres van de pc, krijg ik emule niet goed werkend (low id). dat ligt altijd aan niet goed geforwarde poorten of andere nat/firewall problemen door twee routers.
ik heb OOK in de p2812 modem de poorten geforward, heb een regel in mn externe firewall voor p2p program ingesteld. nog steeds low id op emule.

wat zie ik over het hoofd?
de sweex laat geen ip specificeren bij port triggering onder kopje forwarding. (zo heet het daar).

moet ik soms de firewall functie van de zyxel p2812 router uitzetten?
de firewallfunctie van de sweex router staat uit.

overigens, het viel mij op dat de WAN ipadres in de sweex router, er een is die de zyxel genereert. 

oja, de zyxel is verbonden met netwerkkabel van een lanpoort (niet wan) naar de wan-poort van de sweex. moet dat soms anders?
op deze manier werkt wel het internet op meerder apparaten via wifi.

gr HG
icon

Beste antwoord door www123 20 september 2012, 09:34

Hoi HG,

Ik zou de kabel bij beide units op een lan poort zetten. DHCP ook door de zyxel laten regelen. Heb een zelfde setup en die werkt perfect. Gebruik echter emule niet meer maar BT en NWSGRP.

De wlan router heb ik ook een fixed ip gegeven in de range van de zyxel dhcp en in de zyxel alle ip's ook gereserveerd voor alle aangesloten apparaten. Portforwarding en firewall staan aan in de zyxel. Wlan router bevat alleen de wifi unit mac's en wlan beveiliging instelling. Portforwarding dan naar het juiste wifi unit ip instellen. En emule ziet graag meerdere poorten geforward, vroeger althans.

Mvg WS.
Bekijk reactie

3 reacties

Badge
Hoi HG,

Ik zou de kabel bij beide units op een lan poort zetten. DHCP ook door de zyxel laten regelen. Heb een zelfde setup en die werkt perfect. Gebruik echter emule niet meer maar BT en NWSGRP.

De wlan router heb ik ook een fixed ip gegeven in de range van de zyxel dhcp en in de zyxel alle ip's ook gereserveerd voor alle aangesloten apparaten. Portforwarding en firewall staan aan in de zyxel. Wlan router bevat alleen de wifi unit mac's en wlan beveiliging instelling. Portforwarding dan naar het juiste wifi unit ip instellen. En emule ziet graag meerdere poorten geforward, vroeger althans.

Mvg WS.
Hoi HG,

Mvg WS.

hi ws, ik heb met een combi van jouw antwoord én wat googelen inderdaad een werkende emule+ met portforwarden en een modemrouter als dhcp server met wifi uit en de wlan router erachter slechts als wifi access point. werkt nu als een tierelier.
poorten geforward in de modemrouter. de wlan router erachter op ip binnen de dhcp subnet van de modem maar niet in de dhcp pool ervan.

dank voor antwoorden
probleem opgelost
groet, HG
Badge
Toppie dat het werkt.

Mvg WS.

Reageer