beantwoord

Portforwarden P-2812HNU-F1 weer problemen

• 27 januari 2012
  • 41 reacties
  • 16471 keer bekeken

Badge
Hallo webcare van telfort,

Ik ben in het bezit van de modem Zyxel P-2601HN-F1 sinds september had toen problemen met portforwarden is toen opgelost maar heb nu weer het zelfde probleem en heb het vermoeden dat het aan de firmware van jullie ligt is nu firmware V3.10(TUE.2)

waarom word er een firmware ingezet wat niet werkt word dat niet door jullie gestest nu weer problemen met portforwarden je word er moe van ieder keer weer dat gedonder

ik kan weer niet port forwarden eerst werkte het goed maar nu is het weer mis met jullie firmware en wat gaan jullie eraan doen dat wil ik graag weten ben het nu zat om maar steeds weer hier te smeken om hulp denk dat ik de abbo mar op ga zeggen om dat ik beperkt word door wat jullie leveren

ik ben al jaren abonne met bij telfort het internet is goed weinig klachten mee maar als jullie met die firmware gaan klooien is alles weer mis snap dat niet van jullie kant
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 16 december 2012, 09:03

Bekijk reactie

41 reacties

Badge
nog ff een update van de vorige bericht heb in de log gekeken krijg ik deze regel te zien

2 01 01 01:01:57 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=195.xxx.xx.xxx DST=192.168.1.35

ik heb de modem al een keer in fabriekterug gezet en alles op nieuw in gesteld en ook onder nat geconfigureerd maar wil gewoon niet ik heb een vermoeden dat het aan de firmware ligt ben je weer mooi klaar mee
Reputatie 8
Badge +16
Wat is het probleem met portforwarden dat je ervaart?
Badge
dat de poort niet open gaat zoals je hebt geconfigureerd ik heb er niets aan verandert zo ineens werkt het niet meer

heb alles weer terug gezet in fabriek instelling en alles weer geconfigureerd zoals voor hen maar het werkt niet krijg de poort niet open vind het maar een vreemd probleem

ik heb het vermoeden dat het aan de firmware ligt ben je mooi klaar mee
Reputatie 8
Badge +16
Welke poorten? En wat voor toepassingen gebruik je? Hoe test je het?
Badge
ik heb een server via een ip geconfigureerd in de nat aangevinkt staat allemaal zoals het hoort

als ik via wesite http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ test en de poort 12100 is dan niet open geeft closed aan

baal ervan en niet zo klein beetje
Hier hetzelfde verhaal

Sinds 2008 bij telfort in november 2011 begonnen de problemen met mijn modem en portforwarding
Vorig weekend een hele middag met de helpdesk aan de telefoon gezeten wat niets heeft opgeleverd ( btw die helpdesk is wel erg duur als je de geleverde prestaties bekijkt)

Beste wat men mij kon bieden was een nieuwe modem ( Ja meneer die is wel aan vervanging toe) maar dan wel ff weer voor een jaar tekenen.

Afgelopen dinsdag de nieuwe F1 aangesloten en het is niet geweest zoals het zou moeten zijn, ik kon/kan max 2 poorten openzetten ( wil er 5 dat had ik altijd en dat wil ik weer hebben!! ) Inmiddels is de firmware geupgrade naar versie V3.10 (BLV.6) deze werkt maar half als ik inlog mag ik eerst 14 foutmeldingen wegklikken ( undifined lan port1 enz....................) instellen daarvan is onmogelijk???

Vele opties niet te bekijken cq in te stellen omdat menu vastloopt in een eindeloze spinner wanneer hij die informatie tevoorschijn moet toveren.

Nou heb ik nog een VPN/Firewall router staan dus ik dacht op de modem de firewall uit en alle NAT instellingen te laten regelen door die router dat werkt dus niet kan de firewall wel uitschakelen op de modem maar alles blijft dicht??

Router meegenomen naar een kennis en getest daar werkt ie 100 procent alle NAT instellingen zoals in de router aangegeven werken?

WEB-CARE help ons want met de helpdesk kom ik niet verder bovendien wordt het bellen zo langzaam een beetje kostbaar
Badge
V3.10(TUE.2) is een firmware voor de 2812.

Heb je dus de 2812 met deze firmware of heb je de 2601 met een andere firmware
Topic is 2601HN-F1 de door jou aangegeven firmware is voor VDSL lijnen volgens mij.

Dat hebben ( en krijgen ) we hier niet
Badge
Ik heb de onderwerp aangepast P-2812HNU-F1 moet het zijn ik had het verkeerd

ik heb het idee dat ik niet de enigste ben dat meer mensen dit probleem kennen
He nou staat mijn berichtje verkeerd :?

forum beheerders ff verplaatsen?
Reputatie 8
Badge +16
als ik inlog mag ik eerst 14 foutmeldingen wegklikken ( undifined lan port1 enz....................) instellen daarvan is onmogelijk???

Iemand anders op dit forum had dezelfde problemen... daar was het de virusscanner die de problemen veroorzaakte.
Badge
Hoop dat er wat nieuwe tips of oplossingen komen voor dit probleem ik vind het niet normaal dat eerst alles perfect doet en door de firmware alles instabiel is en niet meer werkt en waar kunnen we terecht voor oplossingen .........................................

ik hoopop een oplossing anders moet ik maar eens nadenken over een andere provider want hier betaal ik niet voor
Reputatie 8
Badge +16
als ik via wesite http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ test en de poort 12100 is dan niet open geeft closed aan

Staat de poort wel open als je deze met een "normale" client benadert? En draait de server op het moment dat je test?
Badge
ik heb de poort geconfigurreerd in de nat van de modem

de server draait op dat moment en als ik dan in log kijk zie ik deze regel

2 01 01 01:01:57 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=195.xxx.xx.xxx DST=192.168.1.35

ik hoop echt dat hier een oplossing voor is want ik vind dit frusterend om maar iedere keer weer hetzelfde probleem te hebben omdat ze het veranderen dat kan toch niet

groet

andre
Badge
Mischien een domme vraag maar ook al geprobeert met de firewal in het modem uit.
Badge
Hallo Aszen,

heb ik ook al geprobeert geen succes.
Dat proberen we hier steeds te zeggen het maakt niet uit of je de firewall in de modem uit- of aanzet alles blijft dicht?

Ik heb er al een VPN/Firewall router achter hangen en dat ipadres als default server in de modem staan.

Firewall aan of uit het maakt niet uit, ook als ik de boel rechtstreeks in de modem aansluit maakt het niet uit het beperkt zich tot de 2 poorten die openstaan een 3de en/of 4de lukt gewoon niet
Badge
Sorry dat ik probeerde mee te denken.
Dat dat hier steeds geprobeert word te zeggen kan ik uit geen van de posts hier maken behalve dat jij 1 keer gepost hebt dat je de firewal in de modem uit had gezet.
Aangezien Andre voor mij gepost had gaf ik hem dus de tip of hij dat al geprobeert heeft.
Badge
Hallo aszen altijd goed dat je meedenkt,

maar ik had ook wel reactie verwacht van webcare van telfort voor dit frusterend probleem,

wij worden er met opgezadeld wij vragen er niet om of zou dat taktiek zijn met de hoop om te bellen naar de dure nummers om telfort te sponseren

kijken of we nog reactie krijgen

groet

andre
Badge +4
Zelfs een helpdesk van 45 cent per minuut verdient men niet aan hoor... reken maar uit wat personeel + techniek + huisvesting kosten. En volgens mij kost Telfort 10 cent per minuut?
Badge
ja telfort 10 cent per minuut en met mobiele telefoon en wat kost het dan???

ik heb internet afgesloten om het te gebruiken en mag er van uit gaan dat het goed werkt
en niet om frustatie op te lopen omdat zij zitten te klooien met de firmware daar heb ik niet mijn abbonnement voor afgesloten

maargoed ze kunnen ook laten zien dat de klantenservice goed is en wat van hun laten horen

groet

andre
Badge
Dat er nog geen reactie van webcare is geweest komt denk ik mede door dat die in het weekend niet actief zijn.
Badge
ik heb de firmware update gehad naar teu 3
maar poorten gaan nog niet open na configureren en wat nu dit is niet leuk meer hoor

frusterend gedoe allemaal alles werkte eerst goed en nu niet meer door die klote firmware van jullie waarom word het niet getest zodat het wel stabiel is

ik ben hen nu zat als het niet word opgelost wil ik dat jullie mijn abbo laten stopzetten om de volgende redenen dat jullie de modems instabiel laten maken door de firmware door jullie en wij bepperkt worden om de modem voor 100 procent goed te kunnen te gebruiken

weer een teleurgestelde internetter

bij geen reactie ga ik ervan uit dat jullie akkord gaan met het stopzetten van abbogeld

groet

andre
Badge

bij geen reactie ga ik ervan uit dat jullie akkord gaan met het stopzetten van abbogeld

groet
andre

Ben bang dat dit toch niet echt zo werkt.

En wat ik gelezen heb is deze firmware toch wel behoorlijk getest voor hij uit gebracht is.
Badge +4
Er is natuurlijk ook nog een kans dat het probleem bij jezelf ligt ipv het modem/firmware?

Reageer