vraag

Port forwarden H369A werkt niet

• 14 juni 2020
  • 11 reacties
  • 280 keer bekeken

Ik heb geprobeerd TCP port 27015 te openen maar als ik kijk op een website zoals canyouseeme.org dan staat er dat het gesloten is. Ik heb ook de antwoorden op andere vragen van het forum gevolgd, maar hij is nogsteeds gesloten, wat kan ik doen?

11 reacties

Ik heb nu UPnP geprobeerd, maar bij canyouseeme.org staat er nu ‘Connection Timed Out’ na 10 seconden.

Reputatie 8
Badge +16

Heb je ook een client op het betreffende apparaat draaien?

Als je een poort van buitenaf test zonder dat er een service op de betreffende poort draait, zijn de resultaten niet altijd betrouwbaar. Want dan komt er immers geen antwoord.

Heb je ook een client op het betreffende apparaat draaien?

Als je een poort van buitenaf test zonder dat er een service op de betreffende poort draait, zijn de resultaten niet altijd betrouwbaar. Want dan komt er immers geen antwoord.

Ja, er staat hetzelfde bericht als een client draait.

Reputatie 8
Badge +16

Kun je vanuit de client (Steam?) niet testen of de poorten goed staan?

Kun je vanuit de client (Steam?) niet testen of de poorten goed staan?

Nee.

Reputatie 8

Heb je een vast IP adres ingesteld voor het apparaat waarmee je de game speelt?
En heb je dat vaste IP ingesteld in het apparaat zelf of als “DHCP Binding” in de modem/router?

Bij het vastleggen van een vast IP adres in het apparaat zelf worden vaak vergissingen gemaakt.
Als daar bijv. een verkeerde “Gateway” is vastgelegd (juiste = IP-adres van de modem/router),
werkt port forwarding niet.

Heb je een vast IP adres ingesteld voor het apparaat waarmee je de game speelt?
En heb je dat vaste IP ingesteld in het apparaat zelf of als “DHCP Binding” in de modem/router?

Bij het vastleggen van een vast IP adres in het apparaat zelf worden vaak vergissingen gemaakt.
Als daar bijv. een verkeerde “Gateway” is vastgelegd (juiste = IP-adres van de modem/router),
werkt port forwarding niet.

Ik heb een vast IP adres ingesteld bij DHCP Binding, en dan mijn PC gekozen bij Select from the associated devices.

Reputatie 8

En hoe zit het met de firewall instellingen van je PC ??
Het zou ook kunnen zijn dat die geen benadering van buiten toe staat?
Kun je als “test” eens even uitschakelen.

En hoe zit het met de firewall instellingen van je PC ??
Het zou ook kunnen zijn dat die geen benadering van buiten toe staat?
Kun je als “test” eens even uitschakelen.

Ik heb het geprobeerd met firewall uit, maar het werkt nog steeds niet. :confused:

Reputatie 8

Waar dan de foutjes zitten kan ik zo niet beoordelen?
De Experia Box V10 heeft geen problemen met port forwarding.

Misschien worden inmiddels andere poorten gebruik voor dat spel?
(De vóór geprogrammeerde poorten van de lijst in de Experia Box is naar ik denk al van jaren terug).   Dat zou je via Google kunnen uitzoeken.

Waar dan de foutjes zitten kan ik zo niet beoordelen?
De Experia Box V10 heeft geen problemen met port forwarding.

Misschien worden inmiddels andere poorten gebruik voor dat spel?
(De vóór geprogrammeerde poorten van de lijst in de Experia Box is naar ik denk al van jaren terug).   Dat zou je via Google kunnen uitzoeken.

Ze waren inderdaad wat ouder, dus ik heb ze veranderd met de poorten die staan op de officiele steam website, maar het werkt nogsteeds niet.

Ik heb wel gemerkt dat als er alleen UPnP aanstaat, dat er dan bij canyouseeme.org ‘Connection timed out’ staat, maar dat als ik UPnP en handmatig port forwarden aanheb dat er dan ‘Connection refused’ staat.

Reageer