beantwoord

Poort openen in router

• 8 april 2013
  • 29 reacties
  • 7674 keer bekeken

Reputatie 1
Vandaag een nieuwe route rvan Telfort gekregen geinstalleerd.
Werkt ok
Ik wil een poort openen voor mijn bittorent programma zodat er geen NAT-foutmelding komt.

Nij Nat en addin a new rule moet ik verplicht een servernummer opgeven.
Echter bij bittorent zit ik dan weer op de ene siet end an weer op de andere site waar ik torrents vandaan haal.
Wat moet hier ingeven (niet de ipnurmmers van mijn laptop of mijn router heb ik gecheckt. In de handleiding saat de ip adres van de externe server , maar die weet ik niet en die varieert.)
Hoe dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 9 april 2013, 19:43

Heren allen mijn dank

ik doe het goed en heb het goed alleen de NAT foutmelding blijft. dus een raadsel wellicht dat mijn techneut van een zoon een oplossing heeft as zondag.

In de afbeelding staat bij Server IP-adres 192.168.1.36 en dit is het lokale IP-adres van mijn PC.

Dit wil echter niet zeggen dat jouw PC (waarop Vuze draait) dit zelfde IP-adres heeft.

Weet je het IP-adres van jouw PC en heb je deze ook ingevoerd bij Server IP-adres..?

N.B. vergeet niet dat je na elke wijziging die je uitvoerd in de router op 'Apply' moet drukken om te bevestigen...
Bekijk reactie

29 reacties

Badge +1
Het "Default Server Setup" kan je leeg laten.

Kijk hier voor uitleg over NAT instellingen....
https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/uitleg-nat-port-forward-instellen-31531/
Reputatie 8
Badge +10
Voor uTorrent zijn de instellingen simpel.
Poortnummer (55555 in voorbeeld) mag ieder poortnummer zijn, bij voorkeur boven 50000, en moet uiteraard overeenkomen met het poortnummer dat in de instellingen van uTorrent zélf staat.
Zie afbeeldingen.
Reputatie 1
Beiden bedankt voor het anwtoord mijn vraag is juist wat ik bij het veld server ipadress moet invullen. Dat snap ik niet. (dus niet het default ip-adres)

als ik stap 5 bekijk van dorus dan staat daar bij Wan1 het Ip adres van mijn computer en als ik dat invul en ik test de poort dan blijkt ie toch gesloten te zijn

Er wordt gesproken over doel-ip , moet dan dan een externe server zijn bijvoorbeeld de server van de website dime waar ik vaak torrents van download
Reputatie 8
Badge +17
Dan is er dus niets op je PC die naar die poort "luistert" óf je Windows firewall staat aan 🙂
Reputatie 1
windows firewall staat uit.
en vuze draait met de betreffende poort ingesteld in de instellingen van vuze, het is dezelfde poort die ik probeer te openen in de router.

In mijn vorige router zet ik de desbetreffende poort open ongeacht voor de sites waar ik heen ging en hoefde ik geen doel ip adres in te geven
Reputatie 8
Badge +10
Ik ken Vuze verder niet maar heb even e.e.a. opgezocht en gelezen.
Mijn conclusie is dat de werking grotendeels overeenkomt met uTorrent (die ik dus gebruik) en het door jou genoemde probleem niet kent.
De instellingen zijn zoals ik die eerder in de afbeeldingen plaatste, dus zonder default server adres.
'Dime' blijkt ook te werken met uTorrent, las ik...

Probeer het dus eens met uTorrent... 😉
Reputatie 1
@ enterprise

dank

mag ik vragen wat het ip adres 192.168.1.36 voor ip nummer is.
Want dat lijkt de sleutel
is dat het nummer van je computer, je  router of van een externe server en welke dan?
Reputatie 8
Badge +17
192.168.1.36 is een IPadres op je eigen netwerk, waarschijnlijk van je eigen computer; die moet je invullen als server IPadres waar het VUZE verkeer heen gaat.
Reputatie 8
Badge +10
Zoals Kees-Jan al aangeeft is dat inderdaad het IP-adres van de PC waarop je Vuze draait en waar dus het torrentverkeer heen moet.
Remote IP adres: All geeft aan dat verkeer vanaf ieder extern IP-adres geaccepteerd wordt.
Als je dit in de router voor Vuze zo insteld moet het werken, net zoals bij uTorrent.
Reputatie 1
Heren allen mijn dank

ik doe het goed en heb het goed alleen de NAT foutmelding blijft. dus een raadsel wellicht dat mijn techneut van een zoon een oplossing heeft as zondag.
Reputatie 8
Badge +10
Heren allen mijn dank

In de afbeelding staat bij Server IP-adres 192.168.1.36 en dit is het lokale IP-adres van mijn PC.
Dit wil echter niet zeggen dat jouw PC (waarop Vuze draait) dit zelfde IP-adres heeft.
Weet je het IP-adres van jouw PC en heb je deze ook ingevoerd bij Server IP-adres..?

N.B. vergeet niet dat je na elke wijziging die je uitvoerd in de router op 'Apply' moet drukken om te bevestigen...
Reputatie 1
@ enterprise ja zeker  ik heb het ip- adres er in gezet dat ik de router bij connection status bij de wann-1 inmformatie staat. en het is het nummer dat ik met cmd config.sys krijg als ip-nummer
en als de Nat -tets doe in Vuze krijg ik dit nummer ook met de poort en demelding dat ie gesloten is teruggeleverd.
dus dit indicieert volgens mij dat ik het juiste ip-adres heb.

Apply doe ik ook , heb zelfs alles opnieuw gestart dus loop in raadsels

dank
Reputatie 8
Badge +10
@ enterprise ja zeker  ik heb het ip- adres er in gezet dat ik de router bij connection status bij de wann-1 inmformatie staat. en het is het nummer dat ik met cmd config.sys krijg als ip-nummer

Je bedoelt toch niet je externe IP-adres..?
Die moet je dus NIET hebben.

Zie afbeelding:
Reputatie 8
Badge +17
doe eens:

WindowsToets-R (dus de toets met het windows-vlaggetje en dan gelijktijdig de R

dan geef je het volgende commando:

cmd /c ipconfig & pause

en wat je daarna ziet even hier posten...
Reputatie 8
Badge +10
Zoals Kees-Jan al aangeeft... ;)
Je krijgt onderstaand venster te zien waarin je het lokale IP-adres (ipv4) van je PC te zien krijgt.
En deze vul je in bij Server IP Address in de NAT van de router.
Reputatie 1
Beste enterpris en kees-jan

het ip-adres bij de rode pijl van enterprise voorlaatse miniatuur is wat ik zie bij systeminfo van de connection status van de router
dit is ook het ip adres van mijn pc wat ik krijg bijvoorbeeld met :http://www.watismijnip.nl/
het leek mij logisch dit ip adres te gebruiken , vuze geeft op dit nummer ook een foutmelding terug, evenals http://www.canyouseeme.org/
dat de poort gesloten is.

Toen dit niet werkte heb ik ook het ipv4 nummer geprobeerd , zonder resultaat, evenals het ip adres van de router zelf .

verder zie bijlage aub qua ipconfig en pause
Reputatie 1
verder zie bijlages
Reputatie 8
Badge +17
Sorry hoor, ik zie toch echt iets anders staan. Het IPadres dat je in moet vullen bij "Server Ip Address" is dus het 192.168.x.y IPadres wat je in de 1e en 3e afbeelding verbergt (behalve dan dat het met 192. begint)

Het 70.172.170.54 (= het IPadres van je modem en NIET van je PC!!) adres zie jij helemaal niet in de afbeelding van het ipconfig commando resultaat scherm!

Je moet dát adres in ieder geval NIET gebruiken!

En op het moment dat jij canyouseeme gebruikt, moet wel het VUZE programma aanstaan, anders vindt canyouseeme inderdaad niets...
Reputatie 1
Kees_jan
dat heb ik geprobeerd en nu nog een keer de indstyelling veranderd naar 192.168 enzv maar vuze meld de fout op het 70.172 enzv nummer. en dat de poort gesloten is, evenals open poort check

maar ga nu slapen morgen weer werken. kan helaas niet meer bijlages uploaden qua bereik maximum
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb jouw afbeelding even gebruikt omdat ik vermoed dat je constant het verkeerde IPadres gebruikt...
Reputatie 1
ja dat heb ik nu gebruikt zonder resultaat 192.168...... staat nu in de instelling van de router
azereus geeft foutmelding:

Testen van poort  TCP 6681 ...
NAT-Fout  - Connect attempt to 77.172.....:6681 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

en niet
testen van poort  TCP 6681 ...
NAT-Fout  - Connect attempt to 192.168.........:6681 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

daarom denk ik dat 77.172... het goede ipadres is staat ook bij de systeminfo van de connection status van de router bij wan1 ip-adres

maar goed geen van allen werkt dus ik denk dat er toch iets anders niet goed is.
Reputatie 8
Badge +17
Dan klopt óf je VUZE installatie niet, dit kan je checken door het volgende commando:

cmd /c telnet localhost 6881

heb je deze al gezien? http://wiki.vuze.com/w/Port_forwarding

welke poort heb je tijdens de vuze installatie aangegeven?
Reputatie 8
Badge +10
Je gebruikt ook de verkeerde poorten, de range van 6881-6889 wordt zelfs door de meeste trackers standaard geblokkeerd.
Daarnaast hoef je helemaal geen range in te vullen, één poortnummer is genoeg voor zowel de start- en end port en de translation start en endport.

Lees dit eerst eens: Select port for Vuze
Reputatie 1
Dan klopt óf je VUZE installatie niet, dit kan je checken door het volgende commando:

cmd /c telnet localhost 6881

heb je deze al gezien? http://wiki.vuze.com/w/Port_forwarding

welke poort heb je tijdens de vuze installatie aangegeven?

ja die wiki ken ik. ik draai vuze al 8 jaar met dezelfde instelling en met dezelfde poort open.
had tot gisteren een thomsom router  en alles werkte steed ok qua NAT geen probleem.
Ik heb in Vuze niks veranderd
Telfort heeft me een nieuwe router gesturud en hiermee lukt het dus niet.

zonde poort open werkt vuze ook wel maar met een poort open is eea sneller

em ik kan het neit hebben dat het niet lukt hahhah
Reputatie 1
in d praktijk gebruik ik poort 49152 , maar als er problemen waren tot op heden viel ik latijd terug op 6881
alles op 49152 gezet en zie

Testen van poort  TCP 49152 ...
NAT-Fout  - Connect attempt to 77.172.170.54:49152 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

helpt nix

Reageer