Poort open bij P-2812HNU(L)

• 13 november 2012
  • 12 reacties
  • 3625 keer bekeken

Badge
Hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb sinds eergisteren een nieuw modem  de P-2812HNU. Alles werkt prima alleen krijg ik geen poort open.
Ik heb in de NAT een regel gemaakt.

# Status Service Name Start Port End Port Translation Start Port Translation End Port Server IP Address Remote IP Address Protocol Modify
      1                    box    12000 12000 12000 12000                                                                   192.168.1.33 (modem)       ALL     TCP/UDP

Heb de firewall aan en uit gezet maar zonder resultaat.

Ik heb al in  div. forums gekeken en google gaf mij ook geen oplossing.
Wat doe ik verkeerd of moet ik meer doen?

Vast dank

gr
Opie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Op zich ziet het er goed uit, maar:
  • Zit het endpoint nog op 192.168.1.33? check: start een cmd-box en type "ipconfig"
  • Draait daar een app die "luistert" op poort 12000? check: start een cmd-box en type "netstat -a", staat poort 12000 ertussen?
  • Is de Windows Firewall goed geconfigureerd zodat poort 12000 doorgelaten wordt? via Start -> Administrative tools -> Windows Firewall with Advanced Security" -> selecteer "Inbound Rules", staat poort 12000 ertussen?
Badge
Hallo Kees-Jan,
Dank voor je reaktie. Het Ip nr. van het modem is inderdaad niet goed. Moest zijn 192.168.1.37.

Als ik cmd netstat -a doe zie maar heel even wat. Te kort om te zien wat er staat.

gr
Opie

Op zich ziet het er goed uit, maar:
  • Zit het endpoint nog op 192.168.1.33? check: start een cmd-box en type "ipconfig"
  • Draait daar een app die "luistert" op poort 12000? check: start een cmd-box en type "netstat -a", staat poort 12000 ertussen?
  • Is de Windows Firewall goed geconfigureerd zodat poort 12000 doorgelaten wordt? via Start -> Administrative tools -> Windows Firewall with Advanced Security" -> selecteer "Inbound Rules", staat poort 12000 ertussen?
Reputatie 8
Badge +16
Ga naar start - uitvoeren en tik in CMD. dan enter nu krijg je een zwart dos scherm, tik hier nogmaals het command netstat -a
Nu zal je scherm als het goed is wel leesbaar zijn
Badge
Hoi Kees-Jan,
Dat werkt maar zie niets wat aangeeft dat poort 12000 open staat.
Ik heb nu ff de firewall uit gezet, wat niet aante raden is, maar ook niet open.

Error: I could not see your service on 212.123.181.150 on port (12000)

Met mijn oude modem moest ik in de firewall ook e.a. doen, dat hoeft niet met dit nieuwe modem. Dus alleen in de Nat?

gr
Opie

Ga naar start - uitvoeren en tik in CMD. dan enter nu krijg je een zwart dos scherm, tik hier nogmaals het command netstat -a
Nu zal je scherm als het goed is wel leesbaar zijn
Reputatie 8
Badge +17
In het P2812 of P2601 modem hoef je de FireWall niet zélf meer te configureren; een NAT entry volstaat, FireWall wordt automatisch gedaan.

Wat je kan doen is: zet de PC/Laptop/Server/XBOX op een vast IPadres óf maak een DHCP reservation, dan zet je de DHCP vast op het IPadres en hoef je niet steeds de NAT regel opnieuw te configureren.

FireWall in de modem gewoon AAN laten staan.

op de PC/laptop zal je mogelijk wél de FireWall aan moeten passen, als de installatieprocedure van de service/applicatie die op poort 12000 luistert dat NIET doet. Zie mijn vorige post.

Als je met netstat -a geen regel hebt met 12000 erin, dan klopt er iets niet met de service/applicatie...
Badge
Dank voor je antwoord.
Maar in de NAT regel geef je daar het ipnr. van het modem of van de te benaderen box op? En moet na een mutatie het modem opnieuw geboot worden?
gr
Opie[

QUOTE]In het P2812 of P2601 modem hoef je de FireWall niet zélf meer te configureren; een NAT entry volstaat, FireWall wordt automatisch gedaan.

Wat je kan doen is: zet de PC/Laptop/Server/XBOX op een vast IPadres óf maak een DHCP reservation, dan zet je de DHCP vast op het IPadres en hoef je niet steeds de NAT regel opnieuw te configureren.

FireWall in de modem gewoon AAN laten staan.

op de PC/laptop zal je mogelijk wél de FireWall aan moeten passen, als de installatieprocedure van de service/applicatie die op poort 12000 luistert dat NIET doet. Zie mijn vorige post.

Als je met netstat -a geen regel hebt met 12000 erin, dan klopt er iets niet met de service/applicatie...
[/quote]
Reputatie 8
Badge +17
NIET die van de modem, want de modem luistert so-wie-so niet naar poort 12000, die geeft die poort alleen maar door van Internet naar de te benaderen box...

dus: Het IPadres van de te benaderen PC/laptop/box/...
Badge
Oke, ga ik vanavond proberen.

NIET die van de modem, want de modem luistert so-wie-so niet naar poort 12000, die geeft die poort alleen maar door van Internet naar de te benaderen box...

Badge
De poort is open. Maar de appliecatie werkt nog niet. Ga ik verder uitzoeken.

gr
Opie

Reputatie 1
Badge +2
Is het ook niet zo dat je in Network Setting>Static DHCP ook nog je ip kunt "reserveren" door een vinkje te plaatsen?
Badge
Alles werk weer! Wat het laatste probleem was dat ik een nieuw (huis) IP nr. heb gekregen.

Dank voor de hulp!
gr
Opie

De poort is open. Maar de appliecatie werkt nog niet. Ga ik verder uitzoeken.

gr
Opie

Reputatie 8
Badge +17
Alles werk weer! Wat het laatste probleem was dat ik een nieuw (huis) IP nr. heb gekregen.

Dank voor de hulp!
gr
Opie

Tja, iedere keer als je een nieuw/ander modem aansluit is de kans groot dan je een ander IPadres krijgt...

Het Internet/WAN IPadres kan je zien op de statuspagina in de modem.

...

Reageer