beantwoord

P-2812HNU-F1 Ethernetpoorten werken niet op 100 Mbit met Airport Express

• 1 mei 2012
  • 9 reacties
  • 2939 keer bekeken

Badge
Op mijn P-2812HNU-F1 werken de ethernet poorten niet op 100 Mbit.
Ik heb er een Airport Express aan hangen, maar als de poorten op auto, 100 Mbit Full of 100 Mbit half duplex staan krijg ik geen ip adres en gaat er ook geen ethernet lampje aan.
Als ik de ethernetpoort op 10 Mbit zet, dan werkt het wel maar natuurlijk een stuk langzamer.
Ook het aansluiten van een apparaat met een 1 Gbit aansluiting werkt zonder problemen.
Wanneer ik de Airport Express aansluit op een P-2602HW, dan werkt het met 100 Mbit wel gewoon.

Is hier een oplossing voor ?
icon

Beste antwoord door Hugo 1 mei 2012, 16:21

@famfrank,

De ZyXEL's LAN poorten kunnen wel op 100Mbit draaien, dat is het probleem niet. De Airport Express en de ZyXEL direct via LAN verbinden gaat door een compatibiliteitsissue van de ethernet chipsets alleen op 10Mbit. Met een switch tussen de 2812 en Airport Express kunt u wel op 100 of 1000Mbit verbinden. U kunt hiervoor bijvoorbeeld uw 2602 gebruiken.

@a.bozzolini,

Welkom op het forum 🙂 Is de X-treamer verbonden op 100Mbit?

Hugo
Bekijk reactie

9 reacties

Badge
Ik heb een X-treamer om movies te kunnen streamen van mijn PC.

Toen ik alice had, gebruikte ik mijn eigen supersnelle router van D-Link voor mijn huis netwerk.

Tussen PC's had ik 1 GB, maar de X-tremaer kan maar 100MB aan (snel genoeg om HDMI te streamen).

Nu dat ik met de ZyXEL modem/router van Telfort werk, heb ik regelmatig dat de movies haperen.

Ik moet nog kijken of de X-treamer wel op 100 MB is aangesloten en niet op 10MB zoals u zegt.

Als de modem 100MB niet aan kan (dat zal moeten blijken) dan hoop ik dat de nieuwe F/W het op gaat lossen!!
Badge
Ik ga er vanuit dat het probleem met haperende movies een andere oorzaak heeft.
Standaard staan de ethernetpoorten van de Zyxel op "auto", en dat zou betekenen dat je dan met de Xtreamer die probeerd een 100 Mbit verbinding op te zetten helemaal geen verbinding had gekregen.
Het op 10 Mbit laten werken van de ethernetpoort heb ik dus echt in het modem zelf ingesteld, en dit zal bij u niet het geval zijn.
Badge +2
@famfrank,

De ZyXEL's LAN poorten kunnen wel op 100Mbit draaien, dat is het probleem niet. De Airport Express en de ZyXEL direct via LAN verbinden gaat door een compatibiliteitsissue van de ethernet chipsets alleen op 10Mbit. Met een switch tussen de 2812 en Airport Express kunt u wel op 100 of 1000Mbit verbinden. U kunt hiervoor bijvoorbeeld uw 2602 gebruiken.

@a.bozzolini,

Welkom op het forum 🙂 Is de X-treamer verbonden op 100Mbit?

Hugo
Badge
Tja het werkt op 100 MB dus dan is het niet het probleem eerder genoemd.

Vreemd dus dat movies haperen, terwijl met de vorige router niet het geval was.

Ik had een D-link DIR-855 in gebruik voor het waardeloze modem van Alice.

De streaming verliep door deze router en nu heb ik deze er tussen uit gehaald en stream ik via het Telfort modem/router.

Ik zal eens weer de D-link aansluiten om te kijken of het oevr is, als dat zo is, dan is het wel degelijk de Telfort modem/router!
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Als hierboven beschreven, ik kan mijn airport niet bekabeld op de ZyXel P-2812HNU aansluiten. Weet iemand hoe ik een switch aansluit? Of waar ik die info kan vinden?
Reputatie 4
Badge +3
@Don85,

Ik heb voor u een firmware-update aangevraagd en deze zal vanavond klaar zijn, kunt u mij aangeven of dit de situatie verbeterd heeft?

Henk
@Henk,

Nee, eerst maakte de aiportexpress wel verbinding met de Zyxel modem, maar op het moment dat je daadwerkelijk gebruik maakte van het internet viel de internetverbinding weg.

Nu maakt de airport express ook geen verbinding meer met de Zyxel modem.
Reputatie 4
Badge +3
@Don85,

Kunt u mij exact aangeven hoe het is aangesloten? Modem reset is reeds uitgevoerd?

Henk
@Don85, Kunt u mij exact aangeven hoe het is aangesloten? Modem reset is reeds uitgevoerd? Henk

Er loopt een ethernetkabel van ethernetpoort 1 naar de wan poort van de airport express. Ik heb zowel de Zyxel als de airport gereset.

Reageer