beantwoord

P-2812HNU-F1 en printserver via WIFI

• 24 februari 2013
  • 21 reacties
  • 5433 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
beste mensen,

sinds een week overgestapt op telfort alles in 1 pakket en daarbij de Zyxel P-2812HNU-F1 in gebruik genomen.
Bijna alles werkt.
Bereik van de wifi vindt ik tegen vallen, op zolder geen ontvangt terwijl de Zyxel in de meterkast staat, bijna direct onder het trapgat.
Tevens krijg ik het niet voor elkaar om de draadloze Canon printer te koppelen aan het modem.
De printer zegt contact te maken maar ik zie deze niet terug in het netwerk.
Werkt de printserver alleen via USB of moet het eigelijk geen verschil maken of je via USB print of via wifi?

alvast bedankt voor het meewerken.

ps.mocht het niet kunnen, waar ben je dan beter me af, een extra accespoint met printserver optie, om beide problemen in 1 keer te kunnne oplossen of zijn er nog meer opties? (het liefst natuurlijk met bestaande componenten)

gr

Martijn
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 27 februari 2013, 20:59

Je pingt naar  .90 maar in je screenprint zie ik .70 staan dus iets gaat er niet goed geloof ik
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Ik zou kiezen voor een extra accespoint d.m.v. een vaste verbinding op bv de 1e verdieping
Reputatie 1
Badge
en de printserver?
Reputatie 1
Badge
en een vast punt op de 1e verdieping wordt lastig. Kan wel een repeater op de overloop in een wcd plaatsen. maar alsprintserver heb ik dan nog geen oplossing.....
Badge
Wfi zou moeten werken, dat heb ik hier ook.. Heb je uPnP enabled?
Reputatie 1
Badge

uPnP enabled en ... niets, ook niet in het rijtje met uPnP list.
Wel in het netwerk (wel een statisch IP adres moeten geven ander had ie helemaal geen IP adres)
Reputatie 1
Badge

uPnP enabled en ... niets, ook niet in het rijtje met uPnP list.
Wel in het netwerk (wel een statisch IP adres moeten geven ander had ie helemaal geen IP adres)

niemand????
Badge
Je zou het modem eens opnieuw op kunnen starten en kijken of dat het probleem op lost.

Welke Canon printer gebruik je?
Reputatie 1
Badge
Je zou het modem eens opnieuw op kunnen starten en kijken of dat het probleem op lost.

Welke Canon printer gebruik je?

MP560
hoe alleen maar te printen, scannen doe ik wel met een USB stick. (desnoods)
Badge
Heb je hier al eens gekeken? http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/PIXMA_MP560.aspx
Reputatie 1
Badge
Heb je hier al eens gekeken? http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/PIXMA_MP560.aspx

Eerlijk gezegt niet maar als ik het zo bekijk zit het probleem niet benoemd in deze link.
Het probleem is ook niet dat ik geen verbinding heb, die heb ik nl wel. De printer staat netjes in het rijtje met de rest wat ik allemaal wel draadloos verbonden heb (laptop, PS3, SGSII en dan de printer. Staat alleen niet als printer (icoon van printer zit ook niet in de Zyxel, vandaar ook mijn twijfel of het wel kan).
zie ook de prinsctreens....
Reputatie 1
Badge
Heb je hier al eens gekeken? http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/PIXMA_MP560.aspx

Eerlijk gezegt niet maar als ik het zo bekijk zit het probleem niet benoemd in deze link.
Het probleem is ook niet dat ik geen verbinding heb, die heb ik nl wel. De printer staat netjes in het rijtje met de rest wat ik allemaal wel draadloos verbonden heb (laptop, PS3, SGSII en dan de printer. Staat alleen niet als printer (icoon van printer zit ook niet in de Zyxel, vandaar ook mijn twijfel of het wel kan).
zie ook de prinsctreens....

op de Experiabox nooit een probleem geweest overigens.....
Badge
Dat de printer de naam heeft zegt niet zoveel, wat belangrijker is, is om te zien of de printer een Ip toegewezen krijgt en dat is het geval.
Probeer de printer eens te pingen vanaf je pc/laptop, als dat lukt moet je normaal gesproken ook kunnen printen
Reputatie 1
Badge
Dat de printer de naam heeft zegt niet zoveel, wat belangrijker is, is om te zien of de printer een Ip toegewezen krijgt en dat is het geval.
Probeer de printer eens te pingen vanaf je pc/laptop, als dat lukt moet je normaal gesproken ook kunnen printen

IP adres is handmatig toegewezen, als ik niets invul blijft het leeg en dat leek me helemaal niet goed.

Pingen naar 192.168.1.90 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 192.168.1.46: De doelhost is niet bereikbaar

Ping-statistieken voor 192.168.1.90:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).
Reputatie 8
Badge +16
Je pingt naar  .90 maar in je screenprint zie ik .70 staan dus iets gaat er niet goed geloof ik
Reputatie 1
Badge
.70 is de playstation...
.90 is de printer,
.46 is de laptop.
Badge
Zet de beveiliging van je wifi eens uit en kijk of de printer dan wel kan verbinden?
Reputatie 1
Badge
Zet de beveiliging van je wifi eens uit en kijk of de printer dan wel kan verbinden?

maakt niets uit.
is ook geen printer die je adhoc kan printen.
pingen is hetzelfde resultaat als daarvoor.
Zet de "N" functie is uit in de wifi opties
Reputatie 1
Badge
Zet de "N" functie is uit in de wifi opties

draai heel de tijd al op b/g
Reputatie 1
Badge
nou, het wil echt niet lukken.
Fabrieksonstellingen op de printer hersteld, opnieuw aangemeld, opnieuw moden opgestart, computer, printer direct via IP adress proberen te benaderen.... het maakt allemaal geen ..... uit, het lukt niet.
Niemand ideën meer???
Reputatie 1
Badge
Heb het eindelijk voor elkaar. compleet opnieuw geinstalleerde software van Canon. Die ziet de printer wel. Kan nu ook draadloos scannen, voorheen ook nooit gekunt dus al dat geklooi heeft nog een voordeel opgebracht ook. Was de moed bijna verloren......

Reageer