P-2602HW-D3A werkt niet met Sitecom 300N XR Gigabit

• 19 mei 2012
  • 9 reacties
  • 2104 keer bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb een raar probleem mijn Sitecom 300N XR draadloze router stond altijd naast mijn Zyxel P-2602HW-D3A met een cat6 kabel van Lan naar Wan poort.
Nu wil ik de Sitecom verplaatsen om de ontvangt van het draadloze netwerk in het hele huis te verbeteren.
Dus ik heb een Cat 6 kabel getrokken naar een meer centrale plaats in het huis (18 meter).
Kabel is helemaal goed dit gecontroleerd met een daarvoor bedoeld apparaat, geen storing.
Als ik nu de Sitecom verplaats gaat het Wan lampje op de router wel branden maar maakt hij geen verbinding meer met de Zyxel router.
Ik heb ook al geprobeerd het DHCP uit te schakelen en van Lan naar Lan te werken, werkt dus ook niet.
Iemand een idee waarom de modems geen contact meer met elkaar maken?
Bedankt!
Erik

9 reacties

Badge +1
brandt op je zyxel wel het lampje bij de netwerkpoort waar je de linksys op hebt aangesloten? En als je de linksys via de WAN aansluit, zie je hem dan wel in de DHCP lijst van de zyxel?
Badge
Je bedoelt neem ik aan de Sitecom en niet de Linksys?
Het netwerklampje op de Zyxel brandt ja.
Hij staat niet in de DHCP lijst.
Badge +1
heb ergens in mijn post idd een keer linksys getypt waar sitecom moest staan... http://forum.telfort.nl/images/smilies/cool.png

Anayway, staat de WAN instelling van de sitecom ingesteld op automatisch verkrijgen (DHCP)? ?Het lijkt er een beetje op of de fysieke verbinding okee is (lampje op zyxel brandt immers) maar ze niet met elkaar communiceren...
Badge
Hij staat op Dynamic IP (DHCP)
Badge +1
en met dezelfde instellingen doet ie het wel als je hem met een andere (korte) kabelt aansluit op de zyxel?
Badge
Ja dat is het rare, met een korte kabel geen probleem en met een lange wel.
Als ik op die lange gewoon een laptop aansluit in plaats van het modem werkt het dus wel met die laptop.
Badge +1
eh... da's dan best vaag...
Badge
Ik vond dit op een ander forum en het blijkt het te zijn dus het werkt inmiddels :-)
------------------------
Ik ben er bij een vriend achter gekomen dat sitecom routers extreem gevoelig zijn voor het "verkeerd" aanknijpen van connectors. Bij een aantal gevallen was de connector aangeknepen "letterlijk 1 op 1" maar zonder de aderparen bij elkaar te houden.

ik bedoel daar mee (aan beide kanten van de kabel):
"foute manier (die in veel gevallen WEL werkt, maar dus niet correct is)"

oranje/wit op 1
oranje op 2
groen/wit op 3
groen op 4
blauw/wit op 5
blauw op 6
bruin/wit op 7
bruin op 8

Zou moeten zijn:
oranje/wit op 1
oranje op 2
groen/wit op 3
blauw op 4
blauw/wit op 5
groen op 6
bruin/wit op 7
bruin op 8
-------------------------------
Badge
Werkt het al weer ? wat ik ervan weet is dat je een "patch kabel" hebt en een andere, het verschil is dat bij de een aan beide kanten de kleuren het zelfde zitten, op 1 tm 8, en de andere type kabel de kleuren zijn omgedraait aan de andere kant dus, van 8 tm 1, Als je een switch gebruikt maakt het niets uit, welk type kabel je gebruikt, weet ik.

Is een HomePlug misschien een oplossing ?

Reageer